Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste nettbutikkløsning?

remiandre

New Member
Hvilken nettbutikkløsning er best?

Har til nå hvert innom e-commerce(tror jeg det hette), zen-cart(ble frarådet denne løsningen grunnet sikkerhet), opencart og prestashop.

Opencart fungerte egentlig ganske greit, men synes det var en del feilmeldinger, tungvint installasjon av moduler - spesielt om admin mappen fikk nytt navn.

Prestashop er jeg i utgangspunktet veldig fornøyd med spesielt backoffice.
Siden blir veldig krevende etter hvert som antallet produkter øker noe som gjør siden treg.
En annen ting er at det ikke går å bruke samme bilde på flere produkter, samt at hvert produkt får 8 forskjellige størrelser av samme bilde automatisk.
I butikken som er oppe nå er det ca. 3000 produkter som har samme bilde x 8.

Finnes det en gratis/open source løsning som takler mange produkter(30-40000) som samtidig kan kjøre raskt å ikke trenge flere titalls GB lagringsplass?
Om det er enkelt å ta med seg ordre/kundehistorikk fra prestashop og bruke store manager for produktadministrasjon er dette en fordel.
 
Det er jo kjempe lett å legge til moduler i opencart. Om du har skiftet navn på admin mappa endrer du jo bare navnet på mappen du laster opp. Det som plager meg med opencart er at man må betale for en del basis funksjoner som ellers er inkludert i andre systemer.

Men ser at versjon 2 er på trappene så blir spennende å se.
 

Fastone

New Member
For min del ville jeg stort sett anbefale Shopify. I allefall er det min erfaring fra de kunder jeg har hatt de siste to årene som skal ha nettbutikk. Når det gjelder betaling med kredittkort og Shopify, og muligheten blitt bedre bare de siste to månedene.

Det er gøyall kode å jobbe med, for de som vil leke litt, og enkelt oppsett. Det ser bra ut, og kundene kan faktisk bruke systemet selv. Jeg har ei skjarmerende dame på over 70 år som har startet sin egen nettbutikk for sine håndsydde nisser og annet materiale. Hun fikser alt dette selv nå, det er kult.

Til slutt syns jeg det er deilig å kunne ha tilgang til helen nettbutikken på iPhone, da Shopify har sin egen iPhone App for dette.

Skrev en artikkel om Shopify her.
Shopify -voksnende og enkel nettbutikk! - MotionEffect
 

remiandre

New Member
Takker for gode svar.

Så litt på shopify, men ser kun ut som det kan fåes med mnd. abbonement og det er ikke det jeg ser etter.
Synes det er greit å kunne velge host selv.

Enig i at Open Cart er et bra system, men det mangler et par viktige funksjoner.
Et viktig momenter er egne artikkelnr pr. valg hos produktene.
Har sett åpen del utvidelser, men har ikke funnet noen som tilfredsstiller mine krav ennå.

Et annet moment er er integrasjon mot regnskapsprogram.
Har funnet en modul for dette, men da er vi tilbake på abonnement og det er ikke aktuelt.

Største fordelene med Open Cart slik jeg ser det er at den krever lite resurser og at man kan tilegne et bilde til flere produkter.


Har for tiden en installasjon av Magento som jeg leker litt med.
Mye muligheter her ser det ut som, men det virker som det krever en del resurser.
Har heller ikke funnet en måte å bruke et samme bilde på flere produkter ennå.
 

Ludo

Medlem
Enig i at Open Cart er et bra system, men det mangler et par viktige funksjoner.
Et viktig momenter er egne artikkelnr pr. valg hos produktene.

Har for tiden en installasjon av Magento som jeg leker litt med.
Mye muligheter her ser det ut som, men det virker som det krever en del resurser.
Har heller ikke funnet en måte å bruke et samme bilde på flere produkter ennå.

Begge disse egenskapene finnes i woocommerce. :)
 

Diana Dahn

Medlem

rattata

Medlem
Anbefaler dere å sjekke ut CS-Cart fra NettXpress. I motsetning til MyStore og andre er det ingen faste månedlige utgifter. Man betaler kun en engansavgift - noe som kan være smart for spesiellt nystratede nettbutikker, hvor man vil holde kostnadene nede. Med CS-Cart får man også dedikert support - noe man ikke får med gratisløsninger som Magento, Prestashop, Opencart o.s.v.
 
Topp