Beste nettkatalog

K

Kontoristen

Guest
Jeg blir nesten ukentlig oppringt av selgere fra nettkataloger hvor alle skryter av de er den beste katalogen.

Hvilken katalog er best egnet for et regnskaps og inkassobyrå med tanke på mest mulig salg?
Hvilken katalog gir best søkeoptimalisering?

Jeg er ikke ute etter en diskusjon basert på pris, men på kvalitet.
 
K

Kontoristen

Guest
Er ikke Gule sider de eneste som leverer litt kunder da?

Jeg sitter å vurderer om jeg skal gå for gulesider eller 1881, selgeren i 1881 sier de gir linkjuice, selgeren i gulseider viste ikke. Noen som vet sannheten?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg sitter å vurderer om jeg skal gå for gulesider eller 1881, selgeren i 1881 sier de gir linkjuice, selgeren i gulseider viste ikke. Noen som vet sannheten?

Det er 4 kataloger jeg har tro på. 1881, gulesider, abc startsiden og kvasir. Og for å lykkes med kost/nytte med en oppføring her må du uansett ha en sær kundegruppe - type pensjonister 70+.

Resten av verden bruker google. Hvorfor vil du bruke penga på kataloger. Skit i kataloger. Bruk penga på SEO.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg sitter å vurderer om jeg skal gå for gulesider eller 1881, selgeren i 1881 sier de gir linkjuice, selgeren i gulseider viste ikke. Noen som vet sannheten?

Sannheten er at det er piss. Du får null/tilnærmet null/ingen effekt av en oppføring i kataloger.
 

zapotek

Medlem
Jeg sitter å vurderer om jeg skal gå for gulesider eller 1881, selgeren i 1881 sier de gir linkjuice, selgeren i gulseider viste ikke.

Glem linkjuicen og SEO verdien når du skal kjøpe oppføring i en katalog. Det du skal vurdere er om oppføringen ses av potensielle kunder, som igjen kontakter deg og kjøper dine tjenester.

Om fortjeneste er større enn utgift -> Ja det lønner seg
Om fortjeneste er mindre enn utgift -> Nei det lønner seg ikke
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Husk for all del å tag URLene du submitter til katalogene, slik at du kan måle ROI fra investeringen din. Da finner du jo fort ut om det er verdt det og da kunne du jo delt det med oss andre igjen også!
 

Altberger

Medlem
J synes bedriftsoket.no leverer gode unike sider tilpasset søkemotorene

Bedriftssoket, i motsetning til Fagmann, leverer for alle bransjer.

En søkemotoroptimalisert side der vil - om det gjøres korrekt - gi deg ok rangering i Google, etc på søkeord som du velger deg selv;

ex;
http://www.google.no/searchrlz=1C1CHMC_en___NO314&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=taktekking+%C3%A5lesund

Se etter;
Byggmester Pål Søvik As - 90669206 - Bedriftsøket.no
Bedriftens geografiske virkeområde er Ålesund og omegn. ... Taktekking; Taktekking Ålesund; Tilbygg; Tilbygg i Ålesund; Tilbygg Ålesund; Totalleveranse ...
www.bedriftsoket.no/.../byggmester-paal-soevik-as_985455708/ -
 

zapotek

Medlem
Bedriftsoket og Nettkatalogen er jo de to største "spammeallemulige nøkkelordsomfins + stedsnavn" sidene i Norge. Rart ikke spamcops kikker de litt mer i sømmene.
 

Altberger

Medlem
Bedriftsoket og Nettkatalogen er jo de to største "spammeallemulige nøkkelordsomfins + stedsnavn" sidene i Norge. Rart ikke spamcops kikker de litt mer i sømmene.

nja... bedriftsoket gir jo - etter hva j kan se - relevante treff. Noe som er i henhold til Google's ønsker. Hva nettkatalogen angår så er j ikke like impressed.

må innrømme at j ikke har funnet "spammeallemuligenøkkelordsomfinnes" i bedrifssoket, men det er jo klart. Jeg kan jo ta feil her.
 
Topp