Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bestillingssystem for forhandlere

Sjefskoder

Sjefskoder
Kode det sjøl?
Da får du det akkurat som du vil ;)
 

Newbee

New Member
Seriøst .... Hva er vitsen med å lage en "nettside som kunder ikke har tilgang til???"
Å starte en nettside med B2B salg er ikke enkelt, samt du må huske at "folk har en tendens til å "ikke registrere seg på sider som ikke viser pris....Firma kunder er jo folk dei også-

Dette pga at folk forstår at om du ikke viser pris, så finnes det garantarte billigere.....

Må selv si at eg har besøkt masse sider som krever registering for å se pris. men kan garantere deg at eg aldri handlet hos desse. eller registrert meg.

Skal du som Innkjøps ansvarlig, finne varer eller tjenester så bruker du kjente kanaler eller "firma som har priser tilgjengelig. Ingen gidder å bruke tid på å registrere seg på "hamster24.no, for å se pris på hamster.
Når du allikavel finner hamster med bur gratis på finn.no.......
 

Newbee

New Member
Btw....
Synest å huske noe ang "priser og vising av desse" var der ikke oppe et forslag/lov endring eller noe om at priser måtte være synlig på siden? Eller er det bare eg som " fortsatt ikke følger med i tiden"

Stemmer dette eller er det bare eg som mixer diverse info?

Om det stemmer hvordan er reglene?
 

Newbee

New Member
Hei,

Jeg skal lage en hjemmeside som skal videreselge varer til utsalgssteder. Hjemmesiden er ikke for privatpersoner.
Hjemmesiden skal ha 200+ varer, og man må logge inn for å kunne se priser og sende en bestilling (ikke betale)

Hva er beste systemet for dette her? Lar dette seg gjøre på en enkel måte med Wordpress.

På forhånd takk!

Knut
Min anbefaling er at du lager en std nettside, med funksjoner som gjør at du kan operere med "flere priser på et produkt" hvor du som administrator kan angi hvilken priser som gjelder for hver kunde, eller at du kan gi enkelte brukere " unike rabatter

Dette gir deg "mye gratis reklame" da private brukere prater mye ang nettsider dei har handlet hos.
Samt det kan gi deg noen "bestillinger i ny og ne" fra oss dødlige
 
Seriøst .... Hva er vitsen med å lage en "nettside som kunder ikke har tilgang til???"
Å starte en nettside med B2B salg er ikke enkelt, samt du må huske at "folk har en tendens til å "ikke registrere seg på sider som ikke viser pris....Firma kunder er jo folk dei også-

Dette pga at folk forstår at om du ikke viser pris, så finnes det garantarte billigere.....

Må selv si at eg har besøkt masse sider som krever registering for å se pris. men kan garantere deg at eg aldri handlet hos desse. eller registrert meg.

Skal du som Innkjøps ansvarlig, finne varer eller tjenester så bruker du kjente kanaler eller "firma som har priser tilgjengelig. Ingen gidder å bruke tid på å registrere seg på "hamster24.no, for å se pris på hamster.
Når du allikavel finner hamster med bur gratis på finn.no.......

Du bommer litt her, kompis. Det er kun forhandlere av lagerførte varer som skal ha muligheten til å registrere seg, og da må pris være oppført når de bestiller. Prisen er skjult utad av konkurransemessige årsaker.
Vanlige forbrukere, eller personer uten noe eksisterende kundeforhold vil ikke ha mulighet til å registrere seg.

Ser ut som om Wordpress skal kunne takle et slikt oppsett bra.
 
Opencart har mulighet for å skjule priser for ikke innloggede kunder (Noe som er helt normalt på b2b sider), du kan også sette priser etter kundegruppe om du ønsker det.
Krav til org nummer ved registrering og manuell eller automatisk godkjenning av kunder er også mulig.
Med 200 + produkter ville jeg styrt unna wordpress siden en nettbutikk med wordpress er ett cms med nettbutikk plugin.

Kjørte lignende opplegg på dropshipnorge.no som var tenkt til noe av det samme formålet. Domenet er forresten til salgs ;)
 
Uten å spore helt av, bruker du standard woocommerce da? Jeg synes det blir fryktelig tungvindt å administrere woocommerce butikker når de vokser litt i størrelse. Jeg merker hvertfall godt at det ikke er ett eget nettbutikksystem men en plugin.
Du får jo også veldig mye funksjoner du aldri vil bruke og som vil utgjøre en betydelig sikkerhetsrisiko i lengden, samtidig som du er avhengig av flere leverandører som hver for seg utvikler deler av systemet ditt.
 
Topp