Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betal før den xx eller etter

Fredrik

Medlem
Snakket med min far i telefon i går hvorpå han fortalte meg om en morsom sak. Han bor forøvrig i Sverige og driver et par selskaper. I det siste har han brukt en ny leverandør på enkelte produkter og de opererer med følgende fakturametode:

Betaler du før den xx dato så er prisen 100.- Betaler du derimot etter den datoen så blir prisen mye høyere. Med andre ord: Du får rabatt dersom du betaler raskt og i tide eller du får en straff for å betale senere (alt etter hvordan man ser på saken).

Jeg sliter litt med kunder som ikke gjør opp for seg i tide og er litt inne på tanken om å teste dette. Dersom kunde mottar et tilbud vil den høye prisen legges til grunn men at kunde kan oppnå en lavere pris ved å feks forskuddsbetale eller betale innen en bestemt dato.

Hva tror dere?
 

Fredrik

Medlem
Jepp Tonny det er slik du sier jeg tenker å gjennomføre det. Selvfølgelig med skriftlig for å unngå missforståelser. Det er nemlig mange bedrifter som ønsker "pakkepris". Da vil de altså få fullpris er xx og pakkepris er lavere men forutsetter forskuddsbetaling.

Dette er noe jeg kun skal gjøre på litt større ordrer på over ca 10 000.- eller dersom noen spør om tilbud.
 

Bjørnar

Gründer
jeg har gjort noe lignende dette på enkelte tilfeller av utvikling av scripts.

dersom utvikler leverer produktet til avtalt deadline, så er det avtalt pris. dersom han leverer 2 dag over tiden er det fratrekk på 50,- dagen - altså 100,-.

dersom han derimimot leverer FØR deadline, så er det 50,- i påslag pr dag.

fungerer _meget_ bra.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Som Pong sier her er det ganske ofte brukt 2-3% fratrekk innen en kort frist.

F.eks er det mange av mine leverandører til møbelfabrikken som har 30 dagers bet.frist på faktura, men betaler jeg innen 8 dager kan jeg da trekke fra de 2-3%.
En fin måte å øke dekningsbidraget på!
 
Topp