Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betaling via Stripe?

NewbieG

New Member
Just wondering, er det mange her med nettbutikk som har begynt å ta i bruk betaling vis Stripe?
- Har dere brukt det lenge?
- Hvordan er tilbakemeldingene?
- Øker det konvertering?
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Vi benytter stripe på mobilverkstedet.no, men vi brukte paypal som eneste betalingsmåte før vi la inn stripe.
Siden stripe ble lagt inn i samme periode som en del andre aktiviteter, forbedringer osv, er det vanskelig å gi Stripe æren for økt kovertering.
Men det jeg har opplevd, som jeg aldri har opplevd før, er å få mail fra kunde hvor han påpekte hvor bra betalingsløsningen var.
 

NettXpress

New Member
Flere av våre kunder bruker Stripe, og vi har bare gode erfaringer med dem. Eneste minuset jeg kommer på er at de ikke har telefonsupport - kun e-post.
Stripe er et veldig bra alternativ for de som har fokus på å holde kostnadene nede, og kanskje spesiellt nystartede nettbutikker. Hvis man omsetter for over 15 000 i måneden er det kanskje bedre alternativer der ute, men Stripe skiller seg ut på andre måter også. Det er superenkelt å opprette en konto, og du kan være i gang med salg på et par timer. Med Nets og DIBS må du opprette en innløseravtale med f.eks Teller, og det tar ofte to-tre uker. I tillegg ser Stripe veldig bra ut (i alle fall i våre butikker) ingen plagsomme popup-vinduer. Alt sluttføres i butikken.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Flere av våre kunder bruker Stripe, og vi har bare gode erfaringer med dem. Eneste minuset jeg kommer på er at de ikke har telefonsupport - kun e-post.
Stripe er et veldig bra alternativ for de som har fokus på å holde kostnadene nede, og kanskje spesiellt nystartede nettbutikker. Hvis man omsetter for over 15 000 i måneden er det kanskje bedre alternativer der ute, men Stripe skiller seg ut på andre måter også. Det er superenkelt å opprette en konto, og du kan være i gang med salg på et par timer. Med Nets og DIBS må du opprette en innløseravtale med f.eks Teller, og det tar ofte to-tre uker. I tillegg ser Stripe veldig bra ut (i alle fall i våre butikker) ingen plagsomme popup-vinduer. Alt sluttføres i butikken.

Hva mener dere man burde bruke om man omsetter for mer enn 15k, og hvorfor?
Og da tenker jeg utover 3D-Secure muligheter.
 

NettXpress

New Member
Har ikke regnestykket foran meg nå, men man kommer til et punkt et sted mellom 10-20 tusen i omsetning hvor det lønner seg med f.eks Nets i forhold til PayPal/Stripe. Da Nets/Teller tar noe lavere prosentandel per salg. Da lønner det seg å betale de 300 kr. per måned i abo.
 

river

Medlem
Hvordan er rapport systemet til stripe.com med henhold til regnskapsføring ? Er det like oversiktlig og bra som Paypal sine rapporter ..erfaringer ??
 
Topp