Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalingsløsning i nettbutikk

HEH26

New Member
Hei!
Jeg er helt ny på forumet, men har lest litt på ulike tråder. Men fant ingen som helt svarte på det jeg lurte på, og som var oppdaterte.

Jeg skal starte en nettbutikk i disse tider, og sitter å ser på ulike betalingsløsninger.
Det står nå mellom Klarna Checkout, DIBS Easy (Nets) og Bambora.
Er det noen som har erfaring med disse, for og imot eller forslag til hva jeg bør velge?

Det er usikkert på hvor mange salg jeg kommer til å ha, da siden ikke er oppe enda.
Ser veldig mange i samme bransje har Klarna Checkout, og har selv blitt anbefalt både dette og Nets.
 

HEH26

New Member
Okei, men vet du om disse tre løsningene tilbyr det samme? Eller er det stor forskjell på hva som inngår?
 

Liandrian

Medlem
Hei!
Nå har jeg akkurat fått tilbud fra både Dibs Easy, Klarna og Bambora. Og det er ikke tvil om at du får den beste avtalen med Bambora. Spørsmålet man må stille seg er om det lønner seg for en nystartet nettbutikk å basere seg på noe folk ikke kjenner igjen eller safe i starten. Vi startet med Dibs og etter et halvt år tok inn fakturaløsningen til Svea
, men gebyrene spiser opp avtalen. Så vi kommer til å bytte mest sannsynlig til Bambora.

Ifølge flere av tilbyderne, så måtte vi omsette for over 200k i mnd før vi kunne kvalifiseres til en type avtalen som Bambora tilbyr til vanlig. Noe jeg finner litt vanskelig å svelge, da det er nettopp veien fram til 200k i mnd hvor marginene betyr ekstremt mye (misforstå meg rett, det betyr mye hele veien!).

Klarna solgte seg inn med at de hadde den enkleste checkouten da man bare skriver fødselsnummer og postnummer så får man all informasjon lagt inn automatisk.
Noe som kan være fornuftig, men jeg er usikker på hele greia egentlig.
Har en egenprogrammert checkout, og vi har ikke møtt på noen problemer med den enda.
Annet enn at den kan alltids bli penere å se på.
I tillegg så solgte de seg inn med at i "min" bransje, så hadde de en gjennomførings% på over 50. Mens jeg har 48 i checkoutvinduet p.d.d.
Når jeg viste de prisen til Bambora, så gjekket de seg ned ganske mange hakk der. Det skal de ha.

Bambora solgte seg inn på pris. Enkelt og greit.

Dibs solgte seg inn på kundetillit, at det er noe kundene kjenner seg igjen i.
De har vært litt vanskelige når det gjelder å forhandle seg fram til bedre vilkår da jeg har en følelse av at de lever litt i "oldtiden". Og tro dere meg, jeg pruter som f$%& for jeg vet at "administrative gebyret" ikke er noe annet enn en gjemt inntektskilde og den % som er satt har en dekningsgrad på 70-90%.
 

remiandre

New Member
Gikk fra Klarna (faktura og delbetaling) til Bambora.
Bambora er for det første billigere, men det som veide opp mest for min del var utbetaling dagen etter levering av vare.
Hos Klarna kunne vi ofte ha 3-4 uker før utbetaling. Dette betydde veldig mye for meg som har butikken som hobby med dertil begrenset omsetning.

Har ikke opplevd at omsetningen har gått ned, men heller opp.

Det som trekker ned for Bambora er litt klumsete checkout ved at det åpnes en pop up hvor du gjenomfører betalingen.
På Magento blir da ordren registrert før betaling er gjenomført og man får noen ordrer som ikke blir fullført (kunden har ikke dekning på kortet eller stryker på kredittsjekken).
 

Stoppet

Banned
Jeg hadde ingen reaksjoner fra kunder da jeg brukte Bambora.
 
Topp