Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalingsløsning Woocommerce + BankAxess (direkte bankoverføring)?

Tiurfot

Member
Bruker PayPal og bankbetaling (forskudd) men skulle gjerne ha integrert BankAxess-betaling i nettbutikkens betalingsløsning, på samme måte som PayPal. Er det noen her som har efaring med det?Må jeg innom feks PayEx eller holder det med en avtale feks med vår egen bank + en WC-plugin (finnes det)?

www.sqoop.no
Nordic outdoor. Gear & adventures
 

Tiurfot

Member
Ja, takk - jeg har tidligere lest den hos Bankaxept som er eid av bankene. Håpet noen hadde testet dette. DNB tar ca 300 mnd pluss 4,24/transaksjon. Men de aller viktigste er en integrasjon i nettbutikken.
 

alterego

Medlem
Det er svært få som har kort med Bankaxept uten Visa. Ville derfor heller fokusert på hva som kan være et godt alternativ til Paypal.

Slik jeg vurderer din nettbutikk - få varer, enkeltmannsforetak, begrenset økonomisk satsning - ville jeg sett på Stripe sin betalingsløsning for Woocommerce. Ingen månedsavgift og lavere transaksjonsgebyr enn Paypal. I tillegg er Stripe godt integrert med Woo og kunden slipper nytt vindu/videresending til Paypal.

http://www.woothemes.com/products/stripe/

Hvis du ønsker best mulig konvertering og færrest mulig forlatte handlekurver, burde du også jobbe litt mer med kasse-siden din. For mye info. innledningsvis og jeg må scrolle for å fullføre betalingen. F.eks. er "Send til annen adresse" automatisk markert og da må du vise dobbelt opp med felter. Hvis du ikke vet hvordan du optimaliserer Checkout selv, kan du få hjelp med denne pluginen: http://www.woothemes.com/products/woocommerce-checkout-field-editor/
 

Tiurfot

Member
Jeg er fortsatt ute etter å tilby enkel betaling med Bank-ID og direkte kontobelastning (ikke VISA-delen på kortet). Vedr alternativer: Har prøvd å få til PayPals expresskasse der man kan bruke VISA uten PPkonto, men det er forvirrende vanskelig å forstå både for meg og kundene, dessverre. Har Stripe i testmodus.

Takk for tips.
 

alterego

Medlem
Jeg er fortsatt ute etter å tilby enkel betaling med Bank-ID og direkte kontobelastning (ikke VISA-delen på kortet).

Stort sett alle Visa-kort er debet-kort, som vil si at kjøp blir belastet direkte.

Om mulig bør du unngå Bank-ID (3D Secure). Når kunder må finne frem kodekort for å betale oppstår et ekstra hinder for å gjennomføre kjøpet. Det er rett og slett en konverterings-killer. Med tanke på sikkerhet bør du ha kryptering (SSL/TLS), som dessuten gir en ekstra bonus - Google sender nettsider med SSL høyere opp i søkeresultatet.
 

Tiurfot

Member
Takk for råd, kanskje vi snakker eller tenker litt forbi hverandre her. Jeg mener de med BankID på mobil (ikke kodebrikke) vil finne at slik betaling er den enkleste og kjappeste måten, forutsatt god integrasjon i Woocommerce.

Jeg har SSL på kassesidene, men flere av innholdssidene tilfredsstiller ikke kravene ennå, dessverre.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Hvorfor skal du ha BankAxess?
Nordmenn flest vil betale med vanlig Visa eller Mastercard.
51% vil betale med Kredittkort / Kort i følge Bring E-handelsrapport for 2015.
83% vil betale med Kredittkort / Kort i følge DIBS E-handel 2015.

Vet at DIBS tilbyr en tjeneste som heter Direkte Nettbetaling, som jeg regner med er BankAxess http://www.dibs.no/betalings_løsninger.
Men etter hva jeg vet vil dette fases ut, fordi vanlig kortbetaling(Visa & Mastercard) er det som er mest brukt i Norge.
 

Tiurfot

Member
"I løpet av 2016 fornyer vi BankAxess-tjenesten vår for å gjøre det enklere og raskere å betale på nettet, samt overføre penger direkte fra bankkonto til bankkonto. Betalingsløsningen vil bli tilgjengelig for bruk på PC-er, nettbrett, mobiltelefoner og smarte klokker"

http://www.bankaxept.no/nettbetaling/
 

mra

Active Member
Min erfaring er at veldig få benytter BankAxess. Hos de kunder vi har implementert dette hos, vil jeg vel anta at det er langt under 5% av den totale ordremengden som betales via BankAxess. Hvis jeg var deg, ville jeg ha gjort det enkelt og gått for helt standard kortbetaling via NETS, DIBS eller tilsvarende.
 
Topp