Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalingsløsninger

Moo

New Member
Hei! Hva slags betalingsløsninger på nettbutikk er det å anbefale for en bedrift som selger kontormøbler til bedrifter og privatpersoner? Målet er å kunne selge mer til privatmarkedet fremover.

Ble oppringt av Klarna da jeg hadde vist interesse for deres løsning, men ble frarådet dette av selgeren da de sa de ikke hadde noen god løsning for B2B.

Mvh
 

Britta

stoffdronning
For en dårlig Klarna-selger ville jeg si. Ville prøve engang til og henviser til at
Vistaprint, en av europas største innen visittkort osv., bruker Klarna som en av flere løsninger. Det var ikke noe problem for meg å registrere bedriften med org.nr. og få faktura.
Mitt siste SAS-flybooking gikk også via Klarna faktura.

Som bedrift vil jeg ha varene med faktura, da er det uaktuelt å betale noe i forkant eller med kredittkort. Mens jeg som privatperson betaler stortsett via Paypal eller kredittkort.

(Generelt foretrekker jeg betalingsløsninger av bedrifter som har råd til en norsk nettside ;-))
 

Moo

New Member
For en dårlig Klarna-selger ville jeg si. Ville prøve engang til og henviser til at
Vistaprint, en av europas største innen visittkort osv., bruker Klarna som en av flere løsninger. Det var ikke noe problem for meg å registrere bedriften med org.nr. og få faktura.
Mitt siste SAS-flybooking gikk også via Klarna faktura.

Som bedrift vil jeg ha varene med faktura, da er det uaktuelt å betale noe i forkant eller med kredittkort. Mens jeg som privatperson betaler stortsett via Paypal eller kredittkort.

(Generelt foretrekker jeg betalingsløsninger av bedrifter som har råd til en norsk nettside ;-))

Synes også det var litt rart, men hovedgrunnen hans var at de ikke hadde noe godt system på å kredittsjekke bedrifter.

Planen vår var å finne et betalingssystem som kredittsjekker og tar hånd om privatkundene våre. Vi har ikke foreløpig noen god løsning gjennom Dibs. Vi vil hovedsaklig ikke fakturere privatpersoner, da gjentatte ganger det viser seg at en del ikke klarer å betale.
 

Britta

stoffdronning
Synes også det var litt rart, men hovedgrunnen hans var at de ikke hadde noe godt system på å kredittsjekke bedrifter.
.... Vi vil hovedsaklig ikke fakturere privatpersoner, da gjentatte ganger det viser seg at en del ikke klarer å betale.

Men det er jo ikke ditt problem fordi du uansett får pengene fra Klarna og ikke av kundene dine. Det er jo derfor du bruker factoring, hva ellers er vitsen?
 
Topp