Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalingsmetoder for varebestilling fra leverandører

KIA

Medlem
Lure på om hvilke betalingsmetoder dere bruke for å bestille varer fra deres leverandører?

Meste leverandører tilbyr PayPal betaling, men de setter PayPal gebyret 4%-6% av beløpet på regning. Dette blir fort dyrt, dersom beløpet går over 1000 dollar.

Har dere brukt bankoverføring, WesterUnion eller tilsvarende? Jeg vet at de ikke er trygge betallingsmetoder.
 

Stoppet

Banned
Jeg benytter vanlig utenlandsbetaling via nettbanken min i DNB. Da blir det kun bankgebyrer. Absolutt billigste måte jeg har funnet å bruke.
 

KIA

Medlem
Jeg benytter vanlig utenlandsbetaling via nettbanken min i DNB. Da blir det kun bankgebyrer. Absolutt billigste måte jeg har funnet å bruke.
Hvor mye bankgebyr betaler du på for eksempel 1000 dollar ved overføring? Hvordan kan du sjekke om bankkontoen tilhører til leverandørs firma og ikke noen privat konto?
 

Stoppet

Banned
Jeg betaler maks 110,- kroner for en slik overføring. For å sjekke bankkontoen må du få papirer fra firmaet du handler hos for å sjekke opp dette. Men når det gjelder for eksempel Kina, så kan du risikere at det er sjefen sitt kontonummer du får opplyst å betale til. Det har jeg gjort et par ganger, men det har gått helt fint. Akkurat hvorfor det er slik vet jeg ikke.
 

KIA

Medlem
Jeg betaler maks 110,- kroner for en slik overføring. For å sjekke bankkontoen må du få papirer fra firmaet du handler hos for å sjekke opp dette. Men når det gjelder for eksempel Kina, så kan du risikere at det er sjefen sitt kontonummer du får opplyst å betale til. Det har jeg gjort et par ganger, men det har gått helt fint. Akkurat hvorfor det er slik vet jeg ikke.
Hvor lang tid tar en bankoverføring til Kina?
 

Stoppet

Banned
Det har pleid å ta 4-7 dager inklusive helgedagene.
 
Topp