Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalingstjeneste for WF

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg har sittet å tenkt litt på hva som kan gjøres for å øke produktiviteten og samtidig tjene litt penger fra WF. Jeg har lekt litt med tanken på at brukere skal kunne betale en vis sum i måneden å få tilgang til noen verktøy som dem kan bruke. Av verktøy tenkte jeg:

- En rank sjekker. Du har et antall profiler du kan opprette og legge inn informasjon om nettsiden din, samt hvilke nøkkelord du ønsker å rankere for i hvilke søkemotorer. Dette programmet vil da stå å sjekke rankeringene dine, indekseringer osv x antall ganger daglig. Du vil så kunne logge inn når det passer deg og se fine søyler og diagrammer for dine rankeringer, samt sammenligne mot historiken. En slik funksjon hadde vel vært for de av oss som ofte jobber fra flere maskiner og har flere nettsteder?

- Verktøyene som allerede er her ville blitt fjernet fra public.

- Samt lagt til de mest typiske verktøy (rank sjekker osv).

Noen flere gode ideer? Den absolutt største fordelen er at dette vil ligge på internett å være tilgjengelig når som helst fra hvor som helst. Samtidig tenkte jeg man kunne dele profiler med andre brukere og diverse andre småting. Hva tror dere? Ville dere vært villig til å betale for en slik tjeneste og isåfall hva mener dere hadde vært en god pris (sett fra mine side også, ikke bare din side som skal spare penger!) ?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det bør da absolutt være en god samling med verktøy om folk skal ville betale for det, og det bør være gode verktøy som du ikke finner overalt gratis på nettet.

Hvorfor må du tjene så mye på WF? er det pga hva det koster å holde forumet oppe?
Domenet koster vell en liten 200 lapp maks, og om du trenger hosting så gi beskjed om hvor mye trafikk og plass det trenger, så skal jeg alltids kunne ordne med det.

Liker WF som det er nå jeg;)
 

Deezire

Medlem
Hvis hosting er et problem så gir du atomet en finger i siden så skal vi nok fikse det, selvsagt på dedikert server og ikke shared hosting.

On the other hand; ikke store summen. Det finnes en drøss verktøy som gratis på nett som gjør akkurat det samme som de her på siden. Det som dog kunne være intressant hadde vært en liten sak som kanskje en gang eller to iløpet av uka sjekket PR og sendte mail til personen som eide domenene hvis det skulle være noe endringer.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er alltids kjekt å utvide vettu! Også tenkte jeg at dette kunne være verktøy som var kjekke å ha for andre også! De som har kunder innen SEO kunne jo brukt det til fremvisning av resultater..

En annen fordel er at jo at hele systemet hadde hengt sammen, noe ikke gratisverktøyene man finner på nett gjør. Man kunne fått mer komplette rapporter som inneholder alt fra rankeringer, endringer på alt fra siden styrke til optimaliserings score.

Man kunne også definert mål for profilene (f.eks rankere som nummer #3 innen 8 uker og indeksere 1000 sider innen 6 uker), samt får varsling når endringer skjer (f.eks at du rykker opp i rankeringene eller når et mål eller at pageranken endrer seg).

Og hosting er ikke noe problem nei.
 
Sist redigert:

sta

Medlem
Jeg er blant dem som gjerne betaler 10-30kr. pr. måned for tilgang til en nyttig tjeneste der jeg føler jeg får valuta for pengene. Desverre har jeg inntrykk av at de fleste forventer at alt på web skal være gratis og jeg vet ikke hvor enkelt det er å få til en stor nok skare av betalende brukere, til at det vil lønne seg. Jeg har gjort meg noen erfaringer og det var på ingen måte noen suksess, men kanskje webmastere er mer betalingsvillige enn gjennomsnittet?

Andre ting som kanskje kan være interessant i en betalt tjeneste:
- Et bra utvalg av eBooks for gratis nedlastning.
- Artikler/blogg-innlegg skrevet av spesielt kunnskapsrike personer.
- Streaming videoer/presentasjoner innen fagfeltet.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg heller mer til at vi får opprettet et godt "bibliotek" med e-bøker her inne på norsk! Det burde bli en god inntektskilde både for forfatteren og WF !

Det finnes lite e-bøker på norsk og det er vanskelig å finne dem - så det å samle alle på et naturlig sted som WF vil være gull! Tror nok det også ville trekke en del nye medlemmer hit!

Blogg-innlegg er vi vel såvidt i gang med og det er jo ikke noe WF tjener direkte på!
 

Andersen

Member
Jeg ville vel egentlig tro det er mer penger å hente på reklamering? Hvis man har noe som er populært og folk benytter ofte vil jo man få flere og flere å vise reklame for.

Edit: Spesielt i denne saken, de fleste tjenster og verktøy man finner her vil man jo kunne finne tilsvarende gratis på nett ellers i det utenlandske markedet. Tror man skal ha noe ganske unikt for å kunne ta betalt.
 

Deezire

Medlem
Jeg ville vel egentlig tro det er mer penger å hente på reklamering? Hvis man har noe som er populært og folk benytter ofte vil jo man få flere og flere å vise reklame for.

Edit: Spesielt i denne saken, de fleste tjenster og verktøy man finner her vil man jo kunne finne tilsvarende gratis på nett ellers i det utenlandske markedet. Tror man skal ha noe ganske unikt for å kunne ta betalt.

Tja - jeg vil tro det er fler som er intressert i en slik tjeneste hvis det går ann å fjerne all form for branding av tjenesten slik at dette kan videresendes kunder o.l. Det finnes mange alternativer, ja, men ofte er de særdeles bloated.
 

Andersen

Member
Jeg tviler på man finner mer enn en 10-15 max som vil betale for det her på forumet , men for all del, jeg bruker ikke vertøyene nå en gang så har ikke så mye å si for meg.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det viktigste nå, (vil jeg si hvertfall) er å få mer medlemmer, mer aktive medlemmer.
Da blir det plutselig lettere å selge annonser her på forumet også, alder, hvor folk er fra etc står jo på profilen til de fleste, og hva folk gjør er jo lett å finne ut, nemlig: web.

Så mitt tips: sats på å få flere medlemmer før dere begynner med dette;)
 
Topp