Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betydning? Et ord eller delt?

OldHP

Medlem
Har det betydning når jeg optimiserer siden om et ord f.eks signup brukes i et ord eller to? Siden det er noen som søker etter sign up men også signup bør jeg optimisere for begge disse to ?
 

Alexiuz

Medlem
ganske sikker på at det ikek spiller noen rolle på akkurat det ordet iallefall. Du kan jo teste å se hva du får opp i søkeresultatene. tror dog at det ofte har litt å si, men ikke mye.
 

OldHP

Medlem
OK.

OK takk for svar, jeg søkte og fant ut at det faktisk har betydning.. Dette her betyr.... GULLGRUVE ALARM!! :eek::) Tenk hvor mange som ikke vet om dette og ikke optimiserer siden for begge ord som kan deles. ALDRI lest om det på seo forum og sider med seo artikler.
 

picxx

Well-Known Member
Saken er jo ofte at ord har forskjellig mening om de er todelt eller ikke todelt.
Har man en nettside der men selger gruvealarmer er det jo ikke noen vits i å optimalisere for gruve alarm .. man skal jo ikke gi info om hvordan man skal forholde seg når det går alarm i en gruve.
samme med sign up og signup. Skal du ha en nettside om skilt som er opp-ned eller skal du ha en nettside som omhandler registreringer?
 

OldHP

Medlem
Saken er jo ofte at ord har forskjellig mening om de er todelt eller ikke todelt.
Har man en nettside der men selger gruvealarmer er det jo ikke noen vits i å optimalisere for gruve alarm .. man skal jo ikke gi info om hvordan man skal forholde seg når det går alarm i en gruve.
samme med sign up og signup. Skal du ha en nettside om skilt som er opp-ned eller skal du ha en nettside som omhandler registreringer?

Utifra Search engine preparation and optimization by web-Inspect så har det betydning om ordet er delt eller i et, om det er mange som søker etter gruve alarm isteden gruvealarm i et ord så mener jeg det har betydning.. edit: og siden jeg aldri har lest om nødvendigheten på å optimisere for både delte og samlet ord fra seo markedsførere på nett så kan det ligge en del nettsider med uoptimiserte setninger på nett som da betyr at man kan få en del besøkende fra dette.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Ja, det er jo det jeg sier.
Det har betydning om et ord er delt eller i ett, rett og slett fordi ordet da kan ha to helt forskjellige meninger.
 
Sist redigert:

OldHP

Medlem
Jo,

du mener at man bør optimisere for ord som har ulike betydning men ikke for ord som har samme mening men som kan skrives i to ord, ikkesant? Jeg har ihvertfall gjort endringer så får se hvordan det går med besøkende på siden min fremover..
 

picxx

Well-Known Member
La oss si jeg skulle lagd en side om registreringer, altså signup.
da ville jeg optimalisert for:
signup
signup here
signup here now
how to signup
you can signup here
where can you signup

men ikke for sign up.
 

testdriver

Ha det bra..
Google har blitt vesentlig flinkere i sine semantiske analyser, og ser koblinger mellom synonymer og orddelingsfeil. Det blir mao i mindre grad nødvendig å skrive rævva norsk for å ranke. :)
 
Topp