Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bilagsføring for dropshipping

Kenneth123

New Member
Hei, har akkurat startet opp med dropshipping, og har tenkt å føre regnskapet selv. Men lurer på hvordan jeg skal føre bilag for varer jeg handler i kina som går rett til sluttkunde. Får ingen faktura eller noe fra leverandør på dette. (bruker paypal)

Håper noen kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan føre dette.
 

Kenneth123

New Member
Siden jeg da ikke har noe faktura å legge ved bilaget, holder det å bare ta bilde av skjermen for transaksjonen som dokumentasjon på kjøpet å legge ved?
 

zapotek

Medlem
Hei, har akkurat startet opp med dropshipping, og har tenkt å føre regnskapet selv. Men lurer på hvordan jeg skal føre bilag for varer jeg handler i kina som går rett til sluttkunde. Får ingen faktura eller noe fra leverandør på dette. (bruker paypal)


Mener du at firmaet i Kina tar seg av betalingsdelen?

Jeg trodde hele greia med dropshipping var at du fakturerer / mottar penger og bestilling fra kunde som igjen får varen tilsendt fra "droppshippingsleverandøren" i Kina?
 

Kenneth123

New Member
Det ligger ordre-historikk der ja, så da legger jeg bare ved denne fakturaen til billaget?
Er dette nok for billaget, eller må jeg ha dokumentasjon av paypal-transaksjonen også vedlagt?

Er helt fersk på dette her... :)
 

Atian

Medlem
Dette er egentlig ikke så vanskelig: Du må ha kvitteringer / ordreliste samt kvitteringen som du henter ut fra paypal sammen og kostnadsfører dette som varekjøp. Du kan forespørre din dropshipping-leverandør om bilag om du ikke finner dette i ordrehistorikken din.

Din fakturering / betalingsmottaking fra kunden er varesalg.
 
Topp