Kjapp og trygg hosting for Wordpress

BilGPS.no vurderes solgt

Status
Stengt for ytterligere svar.

bareare

Medlem
stat.jpg


Bildet over viser Webalizer statistikk for nettstedet. Selges med domene, nettbutikk (verdi 2000 eks. mva) og design slik det står nå. Webhotellet kan overtaes og fortsette hos nåværende leverandør til 1900 eller man kan hoste selv (krever PHP og MYSQL på webhotellet eller serveren).

Søker man på bilgps kommer man rett hit fra Google.

Er størst salg av tilbehør, det ser ut til å være en liten nisje man kan tjene litt på. Bestiller rett fra leverandør til kunde og sparer dermed en del porto. Gps enheter kjøpes fra distributør.

Er behjelpelig med å finne og event. videreføre eksisterende innkjøpsavtaler hvis distributørene våre aksepterer deg/dette.

Selges for å rydde opp i selskapet og fokusere på det vi driver mest med. Å løpe ned på postkontoret for hvert salg tar litt tid hvis man ikke har gode rutiner og avtale med postverket...

Event. bud gies eks. mva.
 

bareare

Medlem
Joda, det avhenger av prisen på produktene så klart. Har nå satt opp prisene en del fordi jeg ikke har tid til å løpe på postkontoret hele dagen. Hadde varelager på 15 gps'r ved inngangen av 2008 og var utsolgt i april, uten markedsføring utover Google og noe hos Finn.no.

Hvor mye man vil tjene avhenger da av avtalene man får. Selv har jeg prøvd å få ca. 1000 kr i fortjeneste per gps (eks. mva), men noen produkter 500. Så uten å sjekke regnskapet (gjør litt for mange ting til å klare skille det ut klart), så bør det iallefall være mulig å tjene minst et par tusen og en del mer per måned. Dersom man markedsfører seg litt bedre ser jeg ingen grunn til at det ikke kan gå veldig bra. En spesialisert nettbutikk og med få konkurrenter på rent tilbehør.
 

bareare

Medlem
Hva med retur på varer, tar leverandør retur?

Vi har forskjellige leverandører (en for Garmin og en for TomTom, samt en for generelt tilleggsutstyr som kuleledd m.m.). Har ikke studert avtalen nøye, men mener å huske at de tar en avgift for å returnere dem (for bryet). Man kan bestille inn bare det antallet man trenger også, det blir levert på 1-2 dager til meg iallefall.
 

Deezire

Medlem
Webalizer er ubrukelig statistikk, den tar ikke for seg crawlere og slikt og gir derfor et veldig feil resultat.

Sett heller opp Google Analytics hvis du skal ha noe brukbar statistikk, er også lettere for oss å verifisere slike tall.
 

bareare

Medlem
Webalizer har eksistert i 10 år eller noe, tror ikke helt på at det er ubrukelig. Den spesifiserer også User-agents og den andelen er meget liten. På et nettsted med enormt mange sider og mye bilder vil det nok være utslagsgivende, men ikke på en nettbutikk med noen få sider.

Uansett: Nøyaktig antall er ikke det viktigste. Med riktig pris i butikken kan man få mange besøk. Her har man en ferdig nettbutikk som man kan bygge på, sammen med et domene som er ganske beskrivende. Kan ikke få alt servert på gullfat heller ;) Og noe må jeg ha igjen for de tusenlappene jeg har brukt på å komme så langt.
 
Sist redigert:

quicktech

Medlem
Jeg kan være interessert. Men jeg imøteser mer spesifikke regnskapstall og stats fra Google analytics fremfor webalizer. Skriv også gjerne litt om hvor mye tid du legger ned i daglige rutiner , faste kostnader og muligheter for automatisering og effektivisering av oppgavene som må gjøres. Send gjerne pm eller Mail mb krøll alfa hawkbay dått net.
 

picxx

Well-Known Member
Tråden er to(2) år gammel!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp