Kjapp og trygg hosting for Wordpress

bilkamerabutikk søker testere

Tonny Kluften

Administrator
Hei.

Alt for mange av kundene på bilkamera. info bruker paypal istedenfor NETS når de skal handle kamera. Det er mot all annen statistikk jeg vet om at nesten alle bruker PayPal når nets er tilgjengelig. Nå lurer jeg på om det er noe feil med NETS-betalingen og trenger at flere tester. Har selv testet med flere kort og det fungerer.

Betaler en femtilapp for bryderiet hvis du kan hjelpe meg å teste dette (betaler helst til paypalkontoen din).

- Bestill Bilkamera QT 2,5 TFT -
- Bruk rabattkode 889kronerfrifrakt så blir prisen 1kr.
- Velg NETS og gjennomfør kjøpsprosessen helt.

Tar gjerne tips om andre feil/forbedringer du oppdager under kjøpsprosessen.

Ikke glem å send meg betalingsinfo på PM eller i tråden her slik at jeg får betalt deg.

Takk for hjelpa, jeg setter pris på det :)
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Vil ikke si at jeg er overrasket dersom PayPal skulle være førstevalget blant mange. Perfekt for kjøpere :)
 

pleb

Medlem
Alt gikk helt fint for meg helt til jeg kom til "BankID"-steget. Der er jeg nødt til å være logget inn på Windows-delen av Macen pga at Flash ikke fungerer ordentlig på OS X.

Virket som at det fungerte som det skulle med kortet mitt (vanlig VISA).
 

selbekk

Medlem
Hei.

Alt for mange av kundene på Verdens mest solgte bilkameraer bruker paypal istedenfor NETS når de skal handle kamera. Det er mot all annen statistikk jeg vet om at nesten alle bruker PayPal når nets er tilgjengelig. Nå lurer jeg på om det er noe feil med NETS-betalingen og trenger at flere tester. Har selv testet med flere kort og det fungerer.

Ikke fokuser sånn på NETS - jeg kan tenke meg at det er mange bilkamerakjøpere der ute som ikke har noe forhold til hva NETS er, eller ikke er helt sikre. Jeg foreslår at du holder brandingen i footeren og kaller "nets" betalingen din for "Sikker betaling med kort", "Betal med kort" eller "betal med betalingskort" / "kredittkort" etc.. Jeg vet du nevner det i teksten under der, men folk vil ikke ha fokus på hvem som har levert betalingsløsningen din (igjen, det skal vises frem, bare ikke være fokuset)

Skulle gjerne testet, men jeg er på vei til hytta =) Lykke til!
 

Tonny Kluften

Administrator
Amund, ordren din gikk ikke igjennom. Du droppet å fylle inn bankid? Da går det ikke uansett.

Fint tips Selbekk. Har byttet ut netslogoen og tekst med mer dashcam-relatert logoer.

Vil ikke si at jeg er overrasket dersom PayPal skulle være førstevalget blant mange. Perfekt for kjøpere :)

Jeg er overrasket hvis dashcamkunder er så forskj. fra alle andre :D Folk flest har ikke PayPal som førstevalg.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Jeg bruker ofte PayPal når jeg handler i nettbutikker jeg ikke kjenner til fra før, rett og slett fordi jeg ikke har lyst til å gi noen jeg kjenner historikken på visanummeret mitt. Og det er sikkert en irrasjonel handling, men jeg gjør det likevel.
 

hansson

Langveisfarende
For å slippe unna Bank-ID gjør folk hva som helst. BankID funker rett og slett ikke i cirka 30% av tilfellene. Ikke rart folk har dårlige erfaringer og heller velger Paypal. Kanskje de som kjøper dashcam er sikkerhetsnerder som på ett eller annet vis anser Paypal som mer anonymt, tryggere og raskere enn å bruke BankID? Kan ha med kjøperdemografi å gjøre, og da blir det lett store forskjeller. Menn bruker Paypal oftere enn kvinner, f.eks. Folk som handler mye i obskure nettbutikker vs. mainstream nettbutikker bruker oftere Paypal.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Etter min erfaring er det feil å si at BankID ikke fungerer i 30% av tilfellene. Det vi vet er at rundt 30% av kredittkort transaksjonene ikke går igjennom.
Rundt 20-25% av dette skyldes bankid, de siste 5-7% skyldes andre årsaker som f.eks ikke penger på kortet eller andre tekniske problemer.

Tror det er flere grunner til at bankid spiser 20-25% av alle transaksjoner, her er noen:
- Kalkulator er ikke i umiddelbar nærhet av godstolen som jeg sitter i nå.
- Jeg er på jobb, kalkulator er hjemme
- Jeg sitter på MAC, her fungerer det såfall ikke med JAVA.
- Generelle java problemer

Det vi ser er at kunder som kjører uten BankID ser vi at kun 5-7% mislykkes.
 

Tonny Kluften

Administrator
Etter min erfaring er det feil å si at BankID ikke fungerer i 30% av tilfellene. Det vi vet er at rundt 30% av kredittkort transaksjonene ikke går igjennom.
Rundt 20-25% av dette skyldes bankid, de siste 5-7% skyldes andre årsaker som f.eks ikke penger på kortet eller andre tekniske problemer.

Takk Yngeve. 20-30% kan stemme med antallet kredittkorttransaksjoner som ikke går igjennom på spyworld.no.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Alt gikk helt fint for meg helt til jeg kom til "BankID"-steget. Der er jeg nødt til å være logget inn på Windows-delen av Macen pga at Flash ikke fungerer ordentlig på OS X.

Det er da ikke noen problemer med flash på mac?

derimot kan det jo hende at det er java/bank-id som skaper kluss, det var jo nettopp en java-oppdatering

et annet godt poeng er det selbekk nevner
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
For å slippe unna Bank-ID gjør folk hva som helst. BankID funker rett og slett ikke i cirka 30% av tilfellene. Ikke rart folk har dårlige erfaringer og heller velger Paypal. Kanskje de som kjøper dashcam er sikkerhetsnerder som på ett eller annet vis anser Paypal som mer anonymt, tryggere og raskere enn å bruke BankID? Kan ha med kjøperdemografi å gjøre, og da blir det lett store forskjeller. Menn bruker Paypal oftere enn kvinner, f.eks. Folk som handler mye i obskure nettbutikker vs. mainstream nettbutikker bruker oftere Paypal.

Dette er delvis riktig for min del, men PayPal? Kan ikke fordra å måtte fylle opp en konto for å betale derifra.

Hvis jeg har valg i mellom BankAxept (BankID) og VISA velger jeg alltid VISA.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Dette er delvis riktig for min del, men PayPal? Kan ikke fordra å måtte fylle opp en konto for å betale derifra.

Hvis jeg har valg i mellom BankAxept (BankID) og VISA velger jeg alltid VISA.

Trenger ikke det med PayPal. Det var når du var ung :)
 

hansson

Langveisfarende
Etter min erfaring er det feil å si at BankID ikke fungerer i 30% av tilfellene.

Du har rett, jeg tenkte nok på at 30% av kredittkorttransaksjonene ikke går gjennom av ymse grunner. Men til kundeservice var 100% av problemene knyttet til betaling relatert til at BankID ikke klarte å kjøre i nettleseren til kunden. Det er en sabla høy prosent selv om den ikke er på 30%, og det er utrolig at BankID har kunnet stjele så mye omsetning fra næringsdrivende i så mange år med et så ubrukelig system. Heldigvis endrer de det snart.
 
Topp