Billig webhost med mulighet for ekstern tilkobling til db

magistratet

New Member
Har lyst til å flytte domenet mitt fra one.com til en ny webhost. Slik jeg har forstått kan man på mer proffe steder enn one.com ha/registrere flere domener og bruke samme webhost/db. Pr. idag har jeg bare ett domene, men ønsker å ha flere med tiden (kanskje ikke aktuelt før om et par år) og ønsker ikke å opprette ekstra webhotell for hvert eneste slik man må på one.com.

Tittelen sier vel egentlig det meste om prioriteringene mine. Jeg vil ha mulighet til å koble til databasen via DbVisualizer eller lignende programmer. Vil og ha mulighet til å lage cron-jobber. Det er også en fordel om man kan stille inn max_execution_time på php selv, men dette er ikke noe must. (Også kult om det går an å kjøre java web-apps, men absolutt intet krav)

Må jeg ut med mye penger for å ha mulighet til ekstern tilkobling til db? Eller er det like greit å gå for en løsning med å eksportere databasen til freesql.org enn så lenge?

Så, har dere noen tjenester å anbefale?

Er det å flytte domenet i seg selv en enkel prosess? Ordner den nye webhosten alle formaliteter og den flytting av filer/database?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har noen databaser hostet hos Domeneshop, og noen hos Hostgator (lenk dit har du akkurat skrollet forbi ;P). Begge fungerer tilfredsstillende for meg - Hostgator måtte jeg fortelle at serveren kunne ta imot påkobling fra mitt IP-nr (ifm sikkerhet, nokså enkelt å få til), og hos Domeneshop er det åpnet for alle IP (såvidt jeg vet).
Jeg bruker HeidiSQL som klient for å koble opp mot mysql-serverne.

Prisene for Domeneshop finner du på forsiden (minimum webhotell medium-konto) og samme for Hostgator. Du bruker antakeligvis mer på kino enn webhosting ;)

Du må regne med at du må flytte filene og databasene over selv. Domene-pekere og det å sette opp konto på serveren tar de for deg, men etter det må du ordne selv.

Nutz

Med lem
Husk billig webhost betyr også i de fleste tilfeller at mange kunder som deler boksen du er på. Og muligens må slite med en treig responstid..
Dumt at en server som står i Europa må hente sine MySql-data fra en billigserver i Kina eller USA, da kan det ofte være kjappere å legge hele opplegget på den serveren som har databasen..
Normale script i dag har jo en drøss med DB-spørringer per sidevisning, og ofte ikke så rasjonelle spørringer heller, så det blir ofte mye unødvendig trafikk med data du aldri kommer til å benytte men som ta tid å overføre på lang kabel før de kan benyttes.

Topp