Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Billigblekk.no

Bjrl

Medlem
Jeg har satt opp en MFT-site i helga (Made For Tradedoubler), der målet er å ranke bra på søkefrasen "billig blekk" og derigjennom selge produkter for de Tradedoubler-programmene som har dette som sine hovedprodukter.

Nettsiden ligger på Billigblekk.no | Billig blekk til alle printere. | Spar inntil 95 % på billig blekk | Lavpris på blekk og blekkpatroner til din skriver hos oss.

Det jeg ser for meg å få trafikk fra søkemotorer etter både generelt "billig blekk" og helt spesifikt "blekk til Lexmark P 6350". Jeg har overhodet ikke jobbet med designet (har ikke engang en logo), men har lagt desto mer vekt på følgende:

1) Tekstmessig oppsett som tydeliggjør/fremhever søkefrasen "billig blekk" på index-siden og de generelle sidene
2) Sørge for at printernavnet, produktnavnet og prisen vil være blant det som gremheves ved spesifikke søk i søkemotorene, gjennom bruk av metatags og informasjon i title-tagen.
3) Clashet på med reklame i et nokså vidt omfang for å styrke inntrykket av at dette er en billig side.
4) Sørget for å dytte inn navn på alle tenkelige printere som folk kan tenkes å lete etter blekk til, og gjort det mulig å søke seg frem til over 10.000 produkter på sidene før man går til samarbeidspartneren for å gjennomføre handelen.

Det er første gangen jeg setter opp en MFT-site. Er det noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre annerledes, mer av eller mindre av?

Mvh
Bjørn Jarle
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har ikke mye kjennskap til hva som er bra og ikke for slike sider selv, men noe MÅ du gjøre med den som ligger ute nå :)

Forsøk og klikke deg inn på f.eks Canon, og se resultatet... Jeg har hvertfall lagt ved feilmelding jeg fikk frem, så kanskje du selv vet hva som er galt. :) Det tok vel ca 5 minutter fra jeg stoppet scriptet til jeg faktisk kunne bruke maskinen igjen :p - Firefox!
 

Vedlegg

  • advarsel.PNG
    advarsel.PNG
    10,2 KB · Sett: 19

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Testet den i IE nå for ikke så altfor lenge siden, og der fungerer alt helt greit hos meg også.

- Satser på du finner ut hva som er galt... Lykke til :)
 

Gaasehud

Medlem
Har ikke prøvd meg på en slik side før, men synes du bør gjøre om på noen ting:
- Gjøre siden litt mer oppbygd - kanskje en logo? Den ser lite seriøs ut noe som gjør at jeg aldri ville kjøp blekk der.
- Ikke overdriv at blekket er så himla billig - det står "billig blekk" overalt, skjønner at det er for rank og seo, men jeg hadde ikke giddi å trykka på noe der for det, tror jeg.
- Som sagt bygg opp siden litt - nå er det bare blått overalt og siden ser ut som en spamside (som den kanskje også er :p).

Gjør den litt mer seriøs synes jeg. Og ikke overdriv at det er så billig.

Lykke til videre! :)
 

KaareF

Medlem
Blekkpatroner

Jeg har også laget en nettside om blekkpatroner som dette , men det er ikke enkelt å få topp plasering på de beste søkeordene.

Sjekk gjerne ut www.billigeblekkpatroner.no. og gi meg noen tips om hvordan jeg kan få bedre ranking på søkeord som "blekkpatron", "blekkpatroner" og "blekk"
 
Sist redigert:

Daniel

q(O_o)p
Mye er det egentlig å tjene på det her? Ser potensialet hvis man rangerer bra, men er det virkelig så mange som trykker seg videre til side 2 på søkeresultatet?

KaareF, hvordan ser en måned ut for deg?
 

KaareF

Medlem
Nå har jeg noen adsense annonser ute og det går såvidt i overskudd, er nok litt for hard konkurranse blant leverandørene på dette markedet. Bruker kanskje 400 i uka på annonser og får inn 600. Dårlige uker med f.eks pent vær kan det være nede i 200. (Folk handler jo bare på nett når det regner, hehe)

Håper det kan bli noe mer dersom jeg får høyere ranking på noen av de beste søkeordene.

Og det er kanskje 20% - 30% som klikker seg videre når de kommer til siden og 10% av disse igjen som handler noe.
 
Topp