Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Billigdesign.no. Hjelp

MrOlsen

Medlem
Hei ... :)
Som sikkeret noen har fått inntrykk av så liker jeg ikke dyre norske web designere. Derfor ønsker jeg å lage et alternativ til folk som tenker likte som meg:
Hvorfor betale dyrt i Norge når du kan få det for under halv pris på andre siden av jordkloden?

Men jeg trenger litt hjelp å tenke. Meningen med siden vil være tjeneste som dere webdesignere kan gjøre/lage. For eksempel:
webdesign
seo
ebøker om webdesign
host
Gjør det selv pakker

Trenger flere generelle ideer som jeg kan putte på siden. Der jeg så vil være på jakte etter affiliate løsninger innefor de forskjellige sjangerene...
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Du vil at designere skal hjelpe deg med det?

Om du hadde startet Billig Polakk Arbeid AS, og spørt byggmestere etc om hva de burde ha med? tror du de hadde svart?

Svaret er NEI! Fordi du tar fra de levebrødet.
Derfor gir jeg deg samme svar: ingenting ;)
 

MrOlsen

Medlem
hehe

Må si at dere har et poeng.... Men, desverre jeg har satt folk på saken. Har en designer nå. Han tar 12.5 $ i timen. Som affiliate så gir han 20 % . . . Alle monner drar...
Så jobb det dere kan før sommeren...Etter det blir det verre:eek:
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Mye verre blir det ikke, da folk har en tendens til å tro at når noe er billig, så får de mindre kvalitet. Og de velger heller et firma som har eksistert lenge, en et nystartet firma.

Det er snakk om tillitt og kvalitet ;)
 

MrOlsen

Medlem
Sant

Ideen er å samle forskjellige webdesignere fra hele verden. Da med forskjellige prisklasser. Jeg vil bare vise hva som er å finne der ute, og hvilken muligheter en har.

Mange veldig dyktige designere i verden som er billigere enn de i Norge. Eneste kriterie jeg har er at de har et affiliate program. Her er et eksempel:

Affiliate Program - Freelance Web Design

Ærlig .... Hva syntes dere om ideen?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hehe, du godeste mr olsen... Det finnes TETT med folk som lager websider latterlig billig allerede, også her i norge... Jeg har også titta en del på "konkurrentene" i india++ (blant annet firmaer som har blitt anbefalt enten her eller på toppselger).... og må si at jeg ikke er så voldsomt bekymret for fremtiden egentlig.

Kan godt gjenta det jeg har sagt flere ganger tidligere: Nettet er et internasjonalt marked, ja, men mennesker er også faktisk grådige over hele verden. Så tror du faktisk at en virkelig flink webdesigner i f.ex. india eller ukraina vil ta 10 dollar timen, når han VET at han fint kunne ha tatt 50-100? Det tror ikke jeg. Du kan få billig "design" overalt, også her hjemme, men de som faktisk begynner å bli **flinke** (dvs flnke nok til at resultatet ser PROFT ut, og ikke som noe frontpage-dilldall) skjønner kjapt at de KAN ta seg bedre betalt, og da gjør de det, enten det vil si at de kan bo som konger ved å jobbe når de vil i india, eller om det vil si at de kan bo helt ålreit og jobbe normalt i norge. Det kalles "menneskets natur".

For den saks skyld så prøvde jeg faktisk en programmerer fra getafreelancer for første gang nå nettopp. Joda, ting funka sånn mer eller mindre som jeg ville til slutt, og det ble billig, men neste gang tar jeg heller kontakt med en her hjemme igjen selv om det blir litt dyrere. For mye knot, spesielt med språkbarrieren (og jeg tør påstå at det ikke er engelsken min som var problemet...) når man prøver å få fyren til å forstå hva man vil ha, prøver å forklare ting på en annen måte siden det er et ord han ikke skjønner, osv. Og hvis du trenger en billig "designer" her hjemme, så skal jeg gjerne tipse deg om websett.com . Versågod. Jeg føler meg fremdeles ikke så veldig truet.
 

MrOlsen

Medlem
Kjempebra Atomet

Slik respons liker jeg:)
Jeg skal være oppmerksom på hva du sier. . .Men uansett det hadde vært artig å prøve.
Kanskje jeg kan få dere til å ta en fagvurdering av dem .... :rolleyes:

Segmente mitt er ikke dere proffe...Det er Håndball lag , foreninger etc som ikke har råd til å betale 1000 kr timen.

Vil også åpne for norske designere. Vil ikke utelukke noen.
 

MrOlsen

Medlem
Den var utrolig bra!

Da må jeg spørre:

Ville du vært intressert å ha ditt firma på en slik internettside ?

Enig om en inder ikke hadde forstått hva som var ønskelig. Indere er ikke født med ski på beina.
 

Ole

Medlem
Så jobb det dere kan før sommeren...Etter det blir det verre:eek:
Ja nå ble jeg redd.

Du rakker ned på dyre norske webdesignere. Hvorfor skal norske webdesignere legge seg på et inntjeningsnivå som er lavere enn hva samfunnet forøvrig ligger på? (Jeg regner med at du også synes din egen arbeidsinnsats er mer verdt enn 10$ timen - minus kostnader.)

Faktum er vel MrOlsen, at som med så mye annet, så får man hva man betaler for også innen webdesign. Som et eksempel: Når jeg skal reparere bilen min drar jeg heller til Bertel O Steen og får jobben gjort for 900 kroner timen enn til "Ærlige Harrys Bilverksted og Fiskekrokutsalg" - selv om sistnevnte jobber for 299 kroner timen. Det har noe med kvaliteten på det arbeidet som blir utført å gjøre...

Indere som jobber for 10$ timen sitter stort sett bare og "ripper" amerikanske glossy templates. Driver du et norsk nettsted og legger ned utallige timer eget arbeid på på tekst og bilder blir det fort jævlig dyrt å kjøpe "billig" design når det ikke treffer målgruppen.

Webdesign dreier seg nemlig om litt mer enn å få blått og orange til å se pent ut i en nettleser.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Selv med tanke på alle de billige arbeiderne som finnes rundt omkring i verden, så brukes jeg fortsatt de som tar seg godt betalt. Som Ole sier, det eneste jeg har sett komme fra india er dårlige templates som har vært på nettet siden 2000. Har enda til overs å se noe bedre enn det komme fra disse "billig arbeiderne". Om derimot noen vet om noen som faktisk er bra, så sier jeg ikke nei til tips!

Men uansett, når jeg bruker litt dyrere arbeidskraft, så føler jeg at jeg kan forvente mer og kreve mer. De gangene jeg har betalt mer, så har produktet også vært nærmere mine forventninger. Det blir det samme som å se på bilbransjen - Betaler du lite, får du en Opel. Betaler du mer, får du en BMW. Det sier seg selv at det er mer komfort og luksus i BMWen..
 

MrOlsen

Medlem
Noen som føler seg truet?

Noen som føler seg truet? Ja je må nesten stille det spørsmålet. Først så er det motvilje til å svare på et enkelt spørsmål:
Hvilke generelle kategorier kan jeg ta med på billigdesign.no? (se innledning)
Hadde dere ikke følt dere truet så hadde dere svart villig og vi hadde fått en diskusjon om det. ( truet = satt på spissen)

Har også på følesen av at enkelte her er litt hårsåre og disser litt ned på webdesignere utenfor Norge. Er virkelig Norge det eneste landet som kan bra webdesign? Kan det virkelig hende at en fra utlandet kan gjøre det minst like bra til en billigere penge?

Våkne opp.. Vi lever faktisk i en Global verden. Og hvis jeg greier å vekke en eller annen webdesigner på andre siden av kloden til å finne ut at han ikke trenger å jobbe for mindre .... Perfekt;) Da har jeg jort dagens gode gjerning.

Selvfølegelig jobber jeg ikke for 70 kr timen. Men har ingen skrupler til å la andre gjøre det. Folk går der det er penger å spare. Og så leng kvaliteten og sikkerheten er på et akseptabelt nivå så så kjøper folk det produktet.

Det er det jeg ønsker å tilby. Jeg ønsker å gi folk et alternativ. . . (ja jeg er fremdeles litt irritert på den norske webdesigneren jeg betalte overpris hos) hehe

Dette er min hevn:p
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Du må selvsagt gjerne bare legge inn en link, er ingenting der nå, men holder faktisk på med en side nå (er jo ferdig med skolen om noen mnd, så da er det jo kjekt å ha litt arbeider online også). Blir vel opperud.com jeg ender med å bruke tror jeg.

har han du nettopp brukte noen webside?

Men for all del - jo enklere og mer "rett fram" en oppgave er, jo tryggere er det sikkert å bruke de aller billigste folka til det, er det f.ex. snakk om å krympe og lage 500 utsnitt av bare ansikter på bilder f.ex., så går det jo ikke å automatisere det heller, men en hvilken som helst idiot som kan photoshop sånn _nogenlunde_ kan klare det.
 
Topp