Kjapp og trygg hosting for Wordpress

BillyBonus

grunder

Medlem
godt mulig dette ikke faller inn under pyramidespill i lovens forstand, men uansett ser jeg ikke helt hva som er poenget.

Vinnersjansen blir større, men de potensielle premiene blir tilsvarende mye mindre, akkurat som med alle andre tippelag, og man er fremdeles ikke garantert noen premie, så enden på visa blir egentlig akkurat som for vanlig tipping.

Endelig en som kom med noe fornuftig ;)

Premiene er så store i utgangspunktet, så det blir endel å vinne uansett.

Vinneren får 70%, 20% går til nettverket (dvs 10 ledd), 10% går til selskapet.

Minste gevinst som alene vinner er 100 mill. Dvs at hvis en i ditt nettverk vinner denne premien, sitter du igjen med 2 mill. Derfra blir bare jackpotpremiene større.

Teksten under er et eksempel. Det er teksten som skal være manus i en video om bonus systemet.

"Først vil jeg vise deg ”invitasjons bonus”.
Denne typen bonus er bare en engangs bonus og er laget fordi det skal være mer moro å invitere venner og familie..
Det første du vil oppleve er at når dine venner aksepterer din invitasjon, vil du få penger inn på din medlemskonto. Du vil få ca $86 for hver person som aksepterer din invitasjon. Disse personen får en posisjon i ditt level 1.
Når dine venner gjør det samme som deg også videre, vil du også få en bonus. Du får $43 pr person som aksepterer dine venners invitasjon, som havner i ditt level 2.
Du får $ 26 pr person i ditt level 3, $ 8 for personer i level 4 og level 5.
Fra level 6 og oppover til topp level ditt, level 10, vil du ikke få inviasjons bonus.


Så er det da ”Loyalty Bonus”. Det får du for alle aktive medlemmer i ditt nettverk helt opp til level 6.
Du får $ 0,17 pr aktive medlem i ditt nettverk 2 ganger i uka.
Hvorfor dette er så spesielt skal jeg vise i et eksempel til slutt.


Så er det da den råeste bonusen, ”BillyBonus”.
Det er så enkelt som at hvis hvem som helst i ditt nettverk opp til og inkludert level 10 vinner, får du en del av potten.
Du får 2 % av gevinsten. Det høres kanskje ikke så mye ut, men la oss vi at en i ditt nettverk er alene vinner, da får du minst $ 350 000 og til og med så mye som $ 4 500 000.


Nå skal jeg ta et eksempel:

Du inviterer venner, og 3 stk aksepterer. Du får da en bonus på $ 260.
Du inspirerer vennene dine, så de gjør det samme som deg. De inviterer og 3 stk aksepterer.
I dette eksempelet fortsetter det sånn videre til level 10

Fra nå vil jeg bare fortelle deg hvilke bonuser du ville fått i dette nettverket.
Du får en Invitasjons bonus på level 2 på $ 390, på level 3 på $ 702, på level 4 $ 702 og level 5 på $ 2105.
Du vil også få en loyalitetsbonus 2 ganger i uka på $ 190, noe som tilsvarer $ 1520 i måneden.
Oddsen for å være med å vinne en jackpot har nå også gått fra 1 til 116 531 800, til en odds på 1 til 1 316. En liten forbedring kan du si ;)

Fordi oddsen er god for å vinne jackpot er oddsen også bedre for å vinne andre premier. Du vil ha en så god odds at du i teorien vil være med å vinne mange gevinster hver uke. I teorien vil du ha en inntekt på $ 5 026 hver måned, bare fra gevinstene.

Hvis vi ikke regner med invitasjonsbonusene på $ 4 160, som bare er en engangsbonus, så vi du sitte igjen med en fast samlet bonus på $ 6 586 pr måned."




Men denne typen tippelag/spille klubb vil potensialet for å sitte igjen med noe være endel bedre enn vanlig lotto. For å finne 3 stk som spiller lotto til vanlig, og få de til å bytte til et billigere lotto med bedre odds og større premier burde ikke være vanskelig ;)

Dessuten er ikke denne websiden rettet mot Norge. Den er like åpen for alle land. Selskapet som eier denne websiden befinner seg ikke i Norge, men et enkelsk snakkende land og driftingen skjer derfra. Så lover og regler i mafia Norge er derfor ikke brutt.
 

pleb

Medlem
Hele mitt innlegg var i hvert fall rettet mot det juridiske med å markedsføre det i Norge, noe som er svært relevant ift førsteposten av to grunner:

1. Du hevder å ha fått en bekreftelse/godkjenning fra Lotteritilsynet, men overser blankt alle som spør etter dokumentasjonen.
2. Det er relevant for en eventuell investor (som jeg oppfattet som hovedgrunnen til at du opprettet tråden) hvorvidt det opereres på riktig side av loven eller ei.
 

Ludo

Medlem
Nå skal jeg ta et eksempel:
Du inviterer venner, og 3 stk aksepterer. Du får da en bonus på $ 260.
Du inspirerer vennene dine, så de gjør det samme som deg. De inviterer og 3 stk aksepterer.
I dette eksempelet fortsetter det sånn videre til level 10

Fra nå vil jeg bare fortelle deg hvilke bonuser du ville fått i dette nettverket.
Du får en Invitasjons bonus på level 2 på $ 390, på level 3 på $ 702, på level 4 $ 702 og level 5 på $ 2105.

Når forretningsmodellen er basert på at man får betalt for å verve folk, så er det pyramide per definisjon.

Sitat fra den første setningen i definisjonen på wiki:

"Et pyramidespill er en ikke levedyktig forretningsmodell som består i pengeforflytninger hovedsakelig ved å få flere personer inn i systemet, vanligvis uten eller med symbolsk leveranse av produkter eller tjenester."

Dersom du har fått beskjed fra Lotteritilsynet om at din modell faller utenfor begrepet, slik du påstår i første post, så bør du dokumentere det nå.

Det er for øvrig helt normalt at man blir bedt om å dokumentere påstander når man forsøker å skaffe investorer, og det er ikke sånn at man kommer unna dokumentasjonskravet ved å vise til den manglende hjernekapasiteten hos dem som spør. Tvert imot vil du bare skremme bort alt og alle som leser denne tråden og som eventuelt kunne vært interessert, også de som ikke stiller kritiske spørsmål.
 

grunder

Medlem
Men i alle dager.

Jeg vet ikke om dere leste innlegget når det ble lagt ut, men jeg er interessert i å bruke tid på seriøse, interesserte folk, privat. Ikke en gjeng med fjotter som tror de vet bedre enn advokatene jeg har brukt de siste 3 månedene.

Men har skjønt at dette er håpløst, har også bedt moderator om å slette denne tråden for lenge siden, siden det har sklidd ut i det useriøse, men det blir tydeligvis ikke tatt hensyn til.

Jeg gidder ikke svare folk som kommer med påstander og krav. Kommer du med et ordentlig spørsmål skal jeg svare. Dette gjelder dere nye som vil spøre om noe. Ikke dere fjotter som bare har vasa her inne. Svarer privat, da jeg ikke vil dele mer info enn det jeg har gjort til nå, med flere her inne.

Det er ingen av dere som får noen bekreftelse av meg på noe som helst. For da må jeg vise med av strukturen i websiden og ideen min. Noe som er reservert de som er interessert i å ta del i dette.
 

Ludo

Medlem
Poenget mitt var nettopp at du ikke burde svare på grunn av oss (fjottene), men på grunn av potensielle interessenter som leser dette og som ikke stiller kritiske spørsmål. Du skremmer nemlig vekk dem også ved å oppføre deg som du gjør. Men nevermind, det er ikke mitt problem, og du har helt rett i én ting: Det er ingen vits i å bruke mer tid på dette.
 

Tony J

Alle skal få
Hei. Jeg er interessert og lurer på om du kan sende meg dokumentasjonen fra lotteritilsynet på en privat melding? Ha en fin dag :)
 
det jeg i første omgang lurer på, er hvordan dette kan være lønnsomt for selskapet? hvis alle skal tjene inn 5k dollar så lett som du sier, i tillegg til en fin startbonus, må selskapet ha enorme utgifter hver eneste måned...?

du må jo tåle at folk er litt kritiske. alt som er for godt til å være sant, er som oftest det. hadde det vært så enkelt som du sier, hadde vi jo alle levd på rentene av inntektene fra billybonus og liknende sider.
 

grunder

Medlem
det jeg i første omgang lurer på, er hvordan dette kan være lønnsomt for selskapet? hvis alle skal tjene inn 5k dollar så lett som du sier, i tillegg til en fin startbonus, må selskapet ha enorme utgifter hver eneste måned...?

du må jo tåle at folk er litt kritiske. alt som er for godt til å være sant, er som oftest det. hadde det vært så enkelt som du sier, hadde vi jo alle levd på rentene av inntektene fra billybonus og liknende sider.


La ikke ut dette her for å få en vurdering av dette fra folk som ikke skjønner konseptet med nettverksmarkedsføring blandet med lotto og spillelag.

Jeg kom inn her for å se om noen forstod og var interessert i et sammarbeid.

Selv om jeg bare har blitt kontaktet av en interessert her inne, har jeg fått telefon fra noen som kjenner noen her inne, så helt bortkastet har det kanskje ikke vært. Det gjenstår å se etter møtet.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Konseptet er egentlig akkurat det samme som i all annen pyramidevirksomhet - de på bunnen sponser de på toppen, så alle er 110% avhengige av å både verve selv og at de under deg også verver mange, for at man skal ha noen som helst sjanse til å gå i pluss. Spesielt siden sjansene for å vinne er ganske dårlige i utgangspunktet, og statistikken ikke blir noe bedre av at systemet skal ha 10%.

Derimot er jeg veldig nysgjerrig på hva som skal tvinge de lenger ned i rekkene til å overføre oppover hvis de vinner. Skal billybonus selv drive gamblingvirksomheten også? Da blir det jo enda mer bukken og havresekken, men det passer jo bra for en billygoat...
 
Topp