Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bing!

Ole Avranden

utvandret
Bing er en merkelig sak...

Jeg har lagt inn en tekst på et domene. 200+ ord som er satt inn kun for at Google skal indeksere siden og at eventuelle type-ins skal få se hva som skjer en gang i fremtiden. Det er lagt inn 1 - en - lenke til siden...

For den innsatsen belønner Bing meg med en gullmedalje. Altså plass nummer 1. På et søkeord med stor konkurranse.

For å gjøre det hele enda verre, så scorer samme "nøye komponerte tekst" (av typen skriblet ned på 3 minutter) en bronsemedalje på et annet søkeord, også det med en viss konkurranse.

Kanskje jeg skal begynne å optimalisere for Bing i stedet for Google :cool:
 

zapotek

Medlem
Bing har en lang vei å gå om de virkelig skal konkurrere med Google. Som en test brukte jeg utelukkende Bing som søkemotor i 2 uker. Jeg ble sjokkert over hvor mye dårlig som lå på topp på viktige nøkkelord.
 
Jeg tror sidene mine misliker Bing eller så er det Bing som misliker sidene mine for mine sider vises nesten ikke i Bing og nesten ingen sider er indeksert.
 

Ole Avranden

utvandret
Hvis en slik kjapp enkeltside kan score topplasseringer uten at det lagt ned noe arbeid i det, så skal du kanskje være glad for at du ikke ranker abroke?
 
Ja, kanskje jeg bør være det. Er ikke engang ordentlig indeksert. Google har noen tusen sider, og bing har rundt 200 sider.
 
Topp