Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bli affiliate hos Frogner Media og få 20% av salgene

picxx

Well-Known Member
Hvordan tracker du besøkende?
Er det f.eks. lurt å slenge på en ?ref=picxx bak urlèn om man legger ut en link,
noe slikt a la dette:
< a href= " frognermedia . no ? ref= picxx " >
(uten alle mellomrom selvsagt)
 

Dag Frogner

Supermedlem
La oss si at picxx legger ut link og Ola Nordmann tar en titt, men får ikke bestemt seg. Han sender meg en mail et par dager senere og bestiller logo. Hvordan kan jeg da vite at dette er samme person som kom fra picxx?

Jeg er ingen racer på sporing, men såvidt jeg vet har jeg ikke mulighet til å sjekke dette?

Man må jo ikke snakke med folk, epost funker også fint f.eks.
 

picxx

Well-Known Member
OiO pubisher har allerede et helt greit affiliateprogram innebygd i scriptet.
Ikke noe i vegen med å bruke dette om du setter opp produktene dine som "custom products" og bare glatt hopper over annonsedelen.
I tillegg kan du jo f.eks. legge til et felt i bestillingsfeltet ditt med en "promokode", som du deler ut til evt. affiliates.
På den måten dekker du inn både tracking og evt. "ikke-sporingsdyktige" salg.
Kanskje oppgir noen til og med promokode hvis de bestiller offline, men stort sett bruker tilbyderne å ta offlinesalg som "ekstra bonus" hvor de ikke dekker inn affiliatemuligheter.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tar jeg ikke helt feil, så legger du bare inn sporingskoden fra OiO på alle sidene, akkurat som med f.ex. GA og woopra. Deretter legger du inn info i OiO om hvilken side som er bestillingssiden, og hvilken side folk kommer til kun etter å ha bestilt (altså "takk, din bestilling er mottatt, og vi vil kontakte deg så raskt som mulig"-siden), akkurat tilsvarende mål i GA. For den saks skyld går det vel egentlig an å sette opp noe liknende i GA også, men det er jo ikke tilrettelagt for det/slik det er ment å brukes, så OiO vil nok gjøre jobben milevis bedre.

Det er ihvertfall en enkel forklaring av hvordan det funker, selv om jeg gjetter litt ang. OiO :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det er nok slik det fungerer uten at jeg har sett så mye mer på det, men 99% av de som bestiller fra meg gjør dette ved å sende meg en mail. Selv om jeg har kontaktskjema på nettsiden, er det ytterst få som benytter seg av det. Er er også sjeldent at folk bestiller i første mail. De fleste vil høre om pris (selvom dette også står på nettsiden) og har ofte andre spørsmål.

Med andre ord tviler jeg på at så veldig mange kommer til å benytte et bestillingsskjema for å kjøpe dette...
 

zapotek

Medlem
Det er nok slik det fungerer uten at jeg har sett så mye mer på det, men 99% av de som bestiller fra meg gjør dette ved å sende meg en mail. Selv om jeg har kontaktskjema på nettsiden, er det ytterst få som benytter seg av det. Er er også sjeldent at folk bestiller i første mail. De fleste vil høre om pris (selvom dette også står på nettsiden) og har ofte andre spørsmål.

Med andre ord tviler jeg på at så veldig mange kommer til å benytte et bestillingsskjema for å kjøpe dette...

Enig med Dag, jeg tror det er få som kjøper en slik tjeneste fra et bestillingsskjema. Det gjør desverre bruken av affilates vanskelig, da det er nesten umulig å finne ut hvem som egentlig har skaffet kunden.
 

picxx

Well-Known Member
Det du egentlig trenger er en selger tror jeg....

JV, eller Joint Ventures Partnere er nok det Dag kunne trenge.
Dette betyr at man går i partnerskap med de som evt. selger nærliggende produkter, i Dags tilfelle f.eks. hjemmesider og lar disse selge produktet til sine kunder som om det er de som er leverandør.
I praksis.....Dag går i partnerskap med Tonny.
Prisen på et banner hos Dag er 1000.-, noe som Tonny også selger det for (kan ikke ta høyere pris enn det som i utgangspunktet er oppgitt på leverandørsiden).
Tonny gir oppdrag til Dag, Dag tar kontakt med kunden og ferdigstiller oppdraget med kunden. Tonny fakturerer kunde med kroner 1000.- og Dag fakturerer Tonny for sin "cut" (1000 kroner - Tonnys provisjon).

Slike partnerskap kan være fruktbare all den tid man ikke har mulighet til å tracke på en bedre måte enn WOM.
 
Topp