Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blir du med på høstens store bloghappening?

TorsteinO

Art Director & grunder
Skattelistene viser vel stort sett bare hva man har av skattbar inntekt? Dvs at det for de av oss som driver et enkeltmannsforetak, så er det trukket fra det vi lovlig (og sikkert noen både litt mer og kanskje mindre) kan trekke fra, og det er faktisk ofte en del. F.ex. alt av utgifter man har til driften av foretaket. Selv for lille meg blir faktisk det en del - internett, deler av telefonregningen, jeg bruker masse cd/dvd'er, printerblekk og tegnemateriell, og innimellom trenger man jo en ny maskin, eller ny printer for den saks skyld... for å si det enkelt - det blir kjapt litt. Dette er heller ikke å snyte på skatten - det er utgifter jeg har for å kunne tjene penger. Det jeg sitter igjen med, er overskuddet, og det skatter jeg av, akkurat som alle andre.

Ang. verdien på agurkposten - for rett kjøper, så tror jeg nok den verdien er høyst reell. MEN - det er en ting som er viktig der - PA er flink til å skrive, rett og slett, og hvis det er feil person som overtar agurkposten, så vil det bli mye værre å tjene inn pengene. Er det derimot en som virkelig er flink, så kan han nok raskt få enda mer enn PA har antydet også.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er vel egentlig ikke noe mer å argumentere her før Msites kommer med mer informasjon. Her skal jeg oppsummere hva vi vet:

Msites har sagt bloggeventen ikke er ferdig
Ergo vi bør bidra med det vi kan, enten det er en hjelpende hånd eller kunnskap/tips. Eller bare trekke oss tilbake og spare oss for kommentarer.

Msites sier blogg-eventen er for alle, enten man er "proffblogger" eller "jeg blogger om katten min". Da er det ikke til å legge skjul på at prisen for den ene gruppen er bra og for den andre gruppen er den alt for høy.

Prisen er for høy i forhold til hva produktet forteller oss av innhold så langt.
Alt vi vet så langt er at blondinbella kommer og det tror jeg de færreste bedrifter er interessert i å betale 1800 kroner for å se. Ergo trengs det et mer utfylt program for å kunne forsvare prisen. Jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder argumentere på det engang. Og for den vanlige blogger vil uansett en pris være for høy og det vil også være idiotisk å argumentere i mot siden halve bloggatmosfæren i Norge har bekreftet det.

Hva gjør vi nå? vi venter på mer informasjon fra msites.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Og, da har jeg gleden av å komme med litt mer info om Blogcamp Oslo 2008.

Vi har da fått et par forelesere til på plakaten.

Ove Dalen - mannen bak boken God nettskriving, Nettskriving og som har holdt mange foredrag om dette å skrive for nett kommer!
De fleste her inne kjenner til Mapdaddy og han var på et foredrag med Ove i våres og summerte det slik : søkeord.no: Ove Dalen er ekspert pÃ¥ innhold

I tillegg får vi et lite foredrag fra gründerne bak Qpsa.no som skal snakke litt om mikroblogging og hvorfor de mener vi må ha en norsk versjon av dette.

Ting begynner å ta form nå og vi fortsetter å jobbe med å få tak i gode forelesere. Vi er foreløpig veldig fornøyd med de tre foredragene vi har til nå.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det var det jeg hadde gjort i den forrige pakken! Og, det var ikke populært at vi arrangerte alt for folk. Nå har alle mulighet til å ordne alt selv i forhold til sitt eget budsjett.... Jeg kommer selv til å overnatte på hotell i Oslo, så skal gi beskjed om hvor jeg skal ligge i alle fall!
Jeg antar også at det kommer til å være veldig mange fra lokalområdet, så her er det vel mulig å gjøre overnattingsavtaler med andre bloggere.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nja, mente ikke at det blir "bakt inn"/obligatorisk, men mer at du bare skaffer et tilbud, som så folk kan benytte seg av hvis de vil. For min del er det ikke aktuelt med overnatting i alle fall, siden det tar kanskje 15 minutter å tusle omtrent hvor som helst i oslo sentrum fra kåken min, men dersom et hotell får litt gratis reklame, mot at de gir en litt ordentlig rabatt til deltakerne - f.ex. 20% mot at man viser deltakerbevis e.l. - og kanskje tilsvarende med et ungdomsherberge.
 

picxx

Well-Known Member
Troppstelt i slottsparken burde vel hyre for de aller fattigste.. :D
 
Topp