Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blir man straffet av Google for duplikatinnhold?

appelsin

Medlem
Jeg vurderer å lage en nettside med innhold/tekst som jeg har fra før + noe nytt innhold. Blir jeg straffet for dette i Google? Målet er ikke å rangere høyt på selve duplikatinnholdet, men på andre nye artikler. Det er selvfølgelig på det nye innholdet at jeg ønsker god rangering, men er bekymret for hvordan Google ser på dette.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå har dette temaet vært oppe så mange ganger at en skulle tro alle hadde fått det med seg.

Nei, man blir ikke straffet av Google for duplikatinnhold. Men, man vil sannsynligvis ikke rangere godt med dette.

Hvis man ble straffet av duplikatinnhold ville eksempelvis ingen av de større nettavisene rangert noe særlig i google da de publiserer mye NTB-saker.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Men så er det vel også sånn at Google skjønner hva som er nyheter og at nettavisene derfor er litt "utenfor".

Jeg har ihvertfall ofte sett "Nyheter om <søkeord>" og da er det kun nettaviser som er listet opp.

Du mener det kun er de STORE nettavisene som er listet opp.... og det kan tenkes at disse er lagt inn manuelt fra Google sin side ;-)

Google er helt klart smart, men straffer nok ikke duplikat.
 
Topp