Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blir nektet å publisere oppskrift på seigmenn

Tonny Kluften

Administrator
Orkla er på krigsstien, de vil at mineoppskrifter.no skal fjerne oppskriften på Seigmenn siden de har rettighetene til navnet.
De vil få en formidabel jobb, det er mange seigmennoppskrifter på nettet.

De skjønner nok ikke at jo mere blest det er om seigmenn, f.eks. oppskrifter/omtaler osv. det er , jo mere selger de i butikken.

Kan de forresten nekte publisering av slike oppskrifter?

Her er brevet fra dem:

qpftx.jpg
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Det kan godt være mulig. Maarud er de eneste som kan bruke ordet "potetgull" også.

Men du kan jo bare kalle det for "seige menn" eller "bedre enn seigmenn"
 

becka

Medlem
gelémenn? geléfigurer, gelébiter kledd i sukker?

seigfigurer/seigbiter?

De kan nok ikke nekte å publisere oppskrifter, og ut fra brevet er det kun ordet 'seigmenn' de ber om blir fjernet.
 
Sist redigert:

becka

Medlem
Tror ikke du kan kalle det Nidar Seigmenn uten å referere til Nidars oppskrift på sine Seigmenn - og det tror jeg ikke de vil gå med på uten videre :)
 

becka

Medlem
Synes Orkla er litt urimelige her.
Ser andre kalle det "hjemmelaget seigmenn", men vet ikke om det holder.
Spar.no har lagt ut oppskrift på seigmenn. Kanskje de har fått tillatelse, og at en dialog med Orkla kan hjelpe deg.

Hvis de virkelig er på krigsstien tror jeg ikke de vil godta "Etterligning av Nidars Seigmenn", eller "Ikke Nidars Seigmenn" som jeg selv likte som navn på oppskrift...

Jeg tenker det går ann å spørre dem om hva de kan godta, finne et kompromiss.

Du får ta det som et kompliment. I denne artikkelen hvor Orkla blir spurt om hvorfor Coop får lov til selge Coop Seigmenn mens Norgesgruppen måtte bytte til "Geléfigurer", svarer Orkla at de "liker dårlige etterligninger": Dette er ingen Seigmann - Aftenposten

Ergo er det gode oppskrifter du har på siden din... ? :D Litt mandagslogikk fra meg.
 
Synes Orkla er litt urimelige her.
Ser andre kalle det "hjemmelaget seigmenn", men vet ikke om det holder.
Spar.no har lagt ut oppskrift på seigmenn. Kanskje de har fått tillatelse, og at en dialog med Orkla kan hjelpe deg.

Hvis de virkelig er på krigsstien tror jeg ikke de vil godta "Etterligning av Nidars Seigmenn", eller "Ikke Nidars Seigmenn" som jeg selv likte som navn på oppskrift...

Jeg tenker det går ann å spørre dem om hva de kan godta, finne et kompromiss.

Du får ta det som et kompliment. I denne artikkelen hvor Orkla blir spurt om hvorfor Coop får lov til selge Coop Seigmenn mens Norgesgruppen måtte bytte til "Geléfigurer", svarer Orkla at de "liker dårlige etterligninger": Dette er ingen Seigmann - Aftenposten

Ergo er det gode oppskrifter du har på siden din... ? :D Litt mandagslogikk fra meg.

Det står vel "vi liker dårlig etterligninger" Har ingenting med kvalitet å gjøre.
 
Topp