Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blogg innlegg hvor kun deler av posten vises

Hei

Noen som vet om et innstikk i wordpress som gjør at kun deler av posten vises på forsiden? Slik at man må klikke seg inn på posten for at hele skal synes?

Gjerne om det er mulig å definere hvor mange linjer som skal vises fra hver enkel post.

Ønsker at oversikten blir det samme når man klikker seg inn på arkivet.
 

Ståle

Medlem
Er vel egentlig bare å bruke den innebygde "more"-funksjonen i WP. Har du html-view så heter den "more" har du visual så er det bilde av to firkanter med en striplete linje mellom.
 
Takk for tips :)

Muligens slik, avhenger litt av themet dere bruker:
Gå inn i WP admin.
Klikk "utseende" --> rediger. Åpne index.php
Bytt så ut ordet the_content med the_excerpt et eller annet sted i den fila.
Klikk lagre.

Det der funka bra :)

...men vet du åssen man kan sette hvor mange linjer som skal vises?
 

picxx

Well-Known Member
...men vet du åssen man kan sette hvor mange linjer som skal vises?

Det enkleste er å bruke "more" taggen, slik Ståle skisserer, men dette fører også til at du kutter rss feeden, noen enkelte ikke liker.
Har tidligere forklart hvordan man kan bruke "explode" og "if" funksjonen her inne, men finner den ikke igjen på stående fot.
Da kan du bestemme hvor mange tegn som skal vises i excerpt, også basert på hvilken kategori innlegget befinner seg i.
 
Si gjerne fra om du finner'n :)

Fant ikke ut åssen den innebygde "more"-funksjonen fungerer i praksis. Funka ikke når jeg plasserte inn linjen... mulig jeg har misforstått noe, er ganske n00b på blogging,)
 

Tonny Kluften

Administrator
Takk for tips :)
...men vet du åssen man kan sette hvor mange linjer som skal vises?

Linjer kan du ikke bestemme, men bokstaver derimot. Har ikke prøvd det, men 20 er antall ord:

1. Click the "functions.php" template file
2. Just above the closing <?php } ?> tag add the following code:

add_filter('excerpt_length', 'my_excerpt_length');
function my_excerpt_length($length) {
return 20; }

Ellers er denne fin: WordPress › Advanced Excerpt « WordPress Plugins Installer og bytt ut the_excerpt i min forrige post med the_advanced_excerpt
 
Sist redigert:
Linjer kan du ikke bestemme, men bokstaver derimot. Har ikke prøvd det, men 20 er antall ord:

1. Click the "functions.php" template file
2. Just above the closing <?php } ?> tag add the following code:

add_filter('excerpt_length', 'my_excerpt_length');
function my_excerpt_length($length) {
return 20; }

Ellers er denne fin: WordPress › Advanced Excerpt « WordPress Plugins Installer og bytt ut the_excerpt i min forrige post med the_advanced_excerpt

Thanks! Testa det og funka i utgangspunktet bra på en testkonto :)

Beste hadde egentlig vært hele innlegg på hovedsiden og korte innlegg i arkivet, men det finns sikkert en måte her å gjøre det på også. Tenker jeg skal eksprimentere litt med denne.

Igjen, takk for feedbacken. :)
 
Topp