Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blogging og SEO

picxx

Well-Known Member
Google måler antall RSS-abonnenter gjennom Feedburner
Google måler antall besøk gjennom Analytics
Google måler antall kommentarer i blogger

"Aktivitet" er en faktor for SERP-rangering, selv om wannabies tror det kun er "tekniske, innhold og lenker".

Du har sider som ikke benytter seg av noen av disse som oppnår 7-8 og 9 i GPR...forklaring?
 

kongen

kongemedlem
Fordi PageRank er en separert måling av "viktigheten" av et nettsted.

PageRank handler om "viktigheten" av et nettsted, som i praksis betyr at Google-roboten kommer oftere på besøk for å lete etter nytt innhold. Innholdet den finner vil bli behandlet etter vanlige SERP-algoritmer.

Tidligere var det populært å få en lenke på en høy PR-side fordi Google-roboten følger linken til din side og finner ditt innhold (og ditt innhold vil derfor bli indexert raskere fordi Google-roboten kommer oftere på besøk til en høy-PR side fremfor en lav-PR side).

Nå oppnår du samme effekt ved å sende en twitter-melding med lenke tilbake til ditt nettsted. Det tar bare minutter å få en splitter ny bloggpost indexert i Google.

Men alt innhold vil bli rangert utifra egne algoritmer (og ekstern PageRank er ubetydelig for din rangering).
 

zapotek

Medlem
Google måler antall kommentarer i blogger
.

Selvsagt har kommentarer innvirkning. Kommentarer er jo tekst. Rankingen endrer seg derfor ikke pga. aktiviteten i seg selv, men fordi innholdet på siden endrer seg ved at det kommer en ny kommentar.

Å måle forskjellen på ranking utifra aktivitet (les trafikk) er omtrent umulig å få til 100% korrekt. Det er altfor mange parametere som spiller inn til enhver tid.

F.eks. så ranker gammel innhold bedre enn nytt. Hvordan kan du vite at det ikke er alder som spiller inn når du har hatt økt aktivitet over tid?

Eller en konkurrent har hatt nedetid, blitt hacket eller mistet innlenker. Hvordan kan du vite at det er den økte aktiviteten som gjorde at du plutselig ranker høyere enn dem?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har bevis at jeg har rett, men du får ikke se og vurdere det.
Uten peer-review blir det uvitenskapelig og synsing. Så, som det ble sagt ....

Men kan du forklare fremgangsmåten slik at jeg kan sette opp en test? Eller kan du lenke til hvor du har plukket opp dette? Altså: dine aff.domener trenger jeg ikke se, men jeg ønsker gjerne litt info om hvordan du har testet dette.
Er de f.eks. norske eller engelske sider? Mange som er interessert - skjønner du.
 
Topp