Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bloggkonkurranse - vinn penger, smykkesett og hederlig omtale

Bjrl

Medlem
Noen av dere har sikkert sett tråden der jeg trenger tips om hvordan jeg skal få kjapp markedsføring av et julegaveprodukt. Jeg har fått et tips, som jeg tester ut nå. Og dersom du blogger kan dette både være en sjanse til å tjene noen kroner, og i tillegg vise at du er flink til å skape oppmerksomhet rundt det du blogger om.

Det er ikke de helt store kronene å konkurrere om, men det kan i allefall bli en øvelse i å se hvem som kjappest mulig får flest mulig til å lese bloggen sin - og dermed blir det litt førjulsmoro i å konkurrere med andre bloggere på denne måten.

Her er konkurransereglene:

1) Du skal skrive et positivt blogginnlegg om produktet du finner på Love Pearl - årets mest spennende julegavetips! [Jul] : Nybutikken.no - med andre ord: Du deltar kun dersom du mener dette er et positivt produkt som kan være en god julegaveidé.

Produktet er jo rettet mot kvinnelige gavemottagere,men somregel vil det være menn som gir en slik gave (til kona/kjæresten eller tilsvarende). Men kvinner kan også gi til andre kvinner (til mor, søster, tante, venninne etc). Dette kan du ta høyde for i innlegget du deltar i konkurransen med, eller du kan la være.

2) Innlegget skal være på minimum 60 ord, maksimum 250 ord. Det skal være minst én link til produktsiden. Ordet "julegavetips" skal gjentas minst 2 ganger i teksten og skal i tillegg være med i overskriften.

3) Jeg setter opp en konkurransepott på 1000 kroner. Du får din andel av konkurransepotten utfra følgende kriterier:

a) Tirsdag 16. desember klokka 15 sjekker jeg hvor mange som har lest innlegget på bloggen din.
b) Jeg legger sammen summen av antall leste blogginnlegg i ALLE bloggene.
c) Den andelen du har hatt av blogginnleggene tilsvarer din andel av konkurransepotten.

Eksempel: Hvis totalt 2500 har lest blogginnlegg på de ulike bloggene tirsdag klokka 15, og du har 500 som har lest ditt innlegg, står du for 20 % av det totale antallet og får dermed 20 % av konkurransepotten.

Er du den eneste som blir med - så vinner du hele konkurransepotten på 1000 kroner.

4) Eieren av de tre bloggene (forutsatt at minst tre deltar) som har flest leste innlegg får i tillegg et Love Pearl-sett som de enten kan glede seg over selv, eller gi bort til en jente/kvinne de vil glede!

5) Blogginnlegg som står for under 2 % av totale antall visninger ser jeg bort fra i fordelingen av konkurransepotten (det blir for mye styr med småbeløp). Alle andre får sin andel av konkurransepotten overført på Paypal i slutten av neste uke - eller på bankkonto i romjula hvis de i stedet ønsker det.

6) Forutsatt at minst 5 deltar, offentliggjør jeg en Topp 5-liste her på Webforumet etter konkurranseslutt, for at folk skal få briske seg over at de har mange lesere av blogginnleggene sine.

7) Du står fritt til hvordan du vil få folk inn på blogginnleggene dine, men trafikken må være reell. Dvs. Twingly, Glugg.no, Kudos.no og slikt er fullt akseptabelt. Det samme med nyhetsbrev o.l. Men fake trafikk er ikke ok. Hvis jeg syns trafikken ser oppsiktsvekkende ut, må du være i stand til å forklare hvor den kommer fra (rent generelt, jeg skal selvsagt ikke avtvinge deg hemmeligheter). Dette for at andre bloggere ikke skal bli skadelidende for "dirty tricks" - selv blir jeg ikke skadelidende, jeg setter av 1000 kroner og 3 sett med Love Pearl uansett hvor mye eller lite trafikk det blir av dette.

8) Hvis dette blir noenlunde vellykket kjører jeg lignende konkurranser senere, eventuelt med høyere konkurransepott og flere/andre tilleggspremier.

Send meg en mail på bjrl@bolignorge.no for å melde fra om at bloggen din er med. Spørsmål kan du ta enten i tråden her, på mail eller på PM.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Flott konkurranse!
Jeg kommer nok til å delta :)

Ett spørsmål bare.
Hvordan finner du summen av antall leste blogginnlegg?

Ett til:
Er det ok å delta med helt nyoppstartede blogger, eller må det være aktive blogger? (og hvor gamle bør de i såfall være/hvor mange innlegg bør de minst inneholde).
 

Bjrl

Medlem
Det pleier vel å stå hvor mange som har lest blogginnlegget? ALtså i bloggen - der det f.eks. står "Totalt lest: 432. I dag: 18". Men det er kanskje ikke slik i alle blogger...? I såfall er det et uventet problem - som jeg trenger løsningstips på.

Jeg burde kanskje stille krav til at det er aktive blogger, i og med at det da er lettere å kontrollere at det ikke er fake trafikk. Men jeg gjør et forsøk på å la alle typer blogger være med, også helt nye blogger uten noen tidligere innlegg.

Så får jeg litt erfaring med slikt til eventuelle fremtidige konkurranser.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Det pleier vel å stå hvor mange som har lest blogginnlegget? ALtså i bloggen - der det f.eks. står "Totalt lest: 432. I dag: 18". Men det er kanskje ikke slik i alle blogger...? I såfall er det et uventet problem - som jeg trenger løsningstips på.

Dette med at det på noen blogger står hvor mange ganger posten er lest er nok mest på egenoppsatte wordpressblogger, hvor man har brukt en plugins til dette.
Du kan ta en titt på disse postene, hvor det ikke forekommer noen teller:
Cheers Blogg: Slik skaffer du drømmeferien!!
Jævla Irritert: Norges foregangspersoner
Det du heller skulle gjort, er å lagt inn et referralscript på landingssiden, slik at du kunne belønt rene klikk som kommer inn fra bloggene. På den måten vil jo også de som greier å konvertere trafikken best mulig få bedre "betalt" enn de som bare kjører på med en helsikes masse twingly linker.
Vet det finnes flere hostede løsninger på dette, hvor du bare limer en javasnutt inn på siden din, men husker ikke akkurat navnet på disse nå. (prøv google, eller hotscripts).

Jeg burde kanskje stille krav til at det er aktive blogger, i og med at det da er lettere å kontrollere at det ikke er fake trafikk. Men jeg gjør et forsøk på å la alle typer blogger være med, også helt nye blogger uten noen tidligere innlegg.

Så får jeg litt erfaring med slikt til eventuelle fremtidige konkurranser.

Mvh
Bjørn Jarle

Du ville nok fått en bedre kvalitet på klikkene om du hadde satt noen begrensninger på hvilke blogger som kan delta, men kjør på, det kan jo faktisk vise seg at det lønner seg :)

p.s. Håper du hoster på en stabil server ;)
 

picxx

Well-Known Member
Men hvordan løser jeg dette...?

Mvh
Bjørn Jarle

Sett som krav at de som deltar, og ikke har teller på postene, setter inn en teller nederst i selve innlegget.

Det finnes jo slike hostede tellere i søkk og kav over hele internett.

Selv om det er enkelt å manipulere slike tellere vil jeg vel ikke tro at det er noen som direkte tjener noe på å kødde det til her i konkurransen.
 

Bjrl

Medlem
Sett som krav at de som deltar, og ikke har teller på postene, setter inn en teller nederst i selve innlegget.

Det finnes jo slike hostede tellere i søkk og kav over hele internett.

Selv om det er enkelt å manipulere slike tellere vil jeg vel ikke tro at det er noen som direkte tjener noe på å kødde det til her i konkurransen.

Jepp, bra. Slik gjør vi det!

Kjør på, konkurransen er i gang :)

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Hadde det ikke vært enklere å sjekke stats på GA på posten?

Alt kan sikkert brukes.
All den tid det telles kun fra den ene posten du skriver, og ikke for hele bloggen, er det jo bare å sende stats til bjrl det.
 

picxx

Well-Known Member
Ellers blir det vel aldri riktig hvis man ikke bruker samme måleverktøy ;)

Vil ikke tro at det finnes noe verktøy som gir 100% riktig sidevisninger.
Selv fant jeg en enkel sak jeg bare smekka inn i posten som står der og teller sidevisninger.
Jeg bruker rett og slett GA på veldig få sider.
 
Topp