Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blokkere visse land fra å bruke nettsiden min. Fordeler og ulemper?

Hakasu

Medlem
Hei, jeg har laget en ny nettside (SvarMeg.com) hvor jeg har åpen registrering så alle kan poste spørsmål og svar. Dette har selvfølgelig ført til litt spambots, så nå prøver jeg litt nye måter for å unngå dette. Et alternativ jeg prøver ut er å blokkere ut visse land med WordPress-innstikket iQ Block Country. Den lar meg blokkere tilgang til siden for brukere i visse land. Så over til spørsmålene.

1) Hvilke land er et vanlig å sende spam fra? Har allerde blokkert ut Hong Kong, Kina og noen andre land.

2) Er dette en lur løsning? Jeg kan i verste fall miste noen besøkende/brukere ved å blokkere ut slike land, men pga. strukturen på nettsiden min har jeg ikke funnet andre løsninger som er tilstrekkelige.

Er verdt å nevne at jeg ikke har tenkt å blokkere land som er kjent for å ha mange nordmenn eller er populære reisemål.

3) Kan dette innstikket og landsblokkeringer føre til noe negativt for SEO eller lignende?
 

river

Medlem
Jeg ville blokkert Senegal.
De er de verste Spammerne.
Men de brukers som regel proxy servere.
 

Hakasu

Medlem
Ja, det er kanskje en god løsning det. Men det bor vel en del nordmenn i land som Spania og Italia, og det er jo litt kjedelig om de ikke kan komme inn på siden. Så får heller starte med å blokkere ut de verste landene først, så får jeg heller ha dette som en nødløsning.

Tyrkia er notert!
 
Topp