Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bluehost.com eller Hostgator.com

Apjh

Medlem
Jeg er på vei til å bestille meg webhotell, men sitter litt fast om jeg skal velge hostgator eller bluehost,. Er det noen som har personlig erfaring innenfor disse to?

Jeg tipper litt mot bluehost ettersom de gir meg ett domene med på kjøpet, er det noen andre fordeler som gjør at jeg heller burde velgt hostgator? For meg ellers ser det ut som de tilbyr veldig mye av det samme.
 

adeneo

Medlem
Jeg har et webhotell hos Bluehost, og er vel egentlig litt fornøyd og litt misfornøyd på en gang.
Har hatt problemer med oppsett som fungerte fint på min lokale Apache installasjon og hos Domeneshop.
Bluehost bruker en del andre moduler enn de fleste Norske webhoteller, og det har vært plunder med å få alt riktig.
Bluehost's support har vært en vits, og aner ikke selv de mest elementære ting.

Jeg måtte flytte noen nettsider ettersom de ble for store for de fleste Norske webhotell, og valgte da Bluehost ettersom det var unlimited ditt og unlimited datt, noe som er misvisende markedsføring ettersom det ikke er unlimited i det hele tatt.
Det står i avtalen man inngår at man ikke skal overgå 50K filer, og at nettsiden "skal være av normal størrelse", så vær obs på dette.

På den andre siden ligger jeg laaangt over disse tallene med rundt 180K filer og totalt 45gb, og har fått beskjed om at Bluehost normalt ikke hiver meg ut før jeg er godt over 200K filer, noe som nærmer seg veldig, så får vi se.

Det positive er at etter jeg med mye googling fant ut hvordan jeg skulle sette opp ting optimalt hos Bluehost, virker det faktisk ganske bra, og jeg er fornøyd med den delen.
Ikke hatt noe nedetid i det hele tatt, og hastigheter og annet virker glimrende for meg, selv om jeg har sett at mange andre klager på nettopp dette.
Domener handles forøvrig hos domenshop og videresendes derfra til nettsidene hos Bluehost, så hvordan Bluehost er på domener aner jeg ikke?

Alt er forøvrig bedre hos de aller fleste Norske leverandørene etter min mening, og jeg hadde nok holdt meg der dersom det hadde vært mulig, men eneste de hadde å tilby var vpn eller dedikert, og det var uinteressant for akkurat det prosjektet.

Må legge til at sist jeg betalte for det webhotellet hos Bluehost fikk jeg en pris på rundt 600 spenn for to nye år, så man må vel også ta i betraktning at det er uhyggelig billig i forhold til Norske priser, og man får selvfølgelig det man betaler for.
 
Sist redigert:

Apjh

Medlem
Takk for raske svar og gode tips :)

Da ser det egentlig for min del ut som jeg går for hostgator.com ettersom dere råder meg og kjøpe domene ett annet sted en der jeg har webhotellet. Er det noe spesiell grunn til at dere råder meg til nettopp dette?

Jeg ønsker å ikke bruke noen norske leverandører ettersom jeg snart flytter utenlands og vil ikke ha noe forbindelse til Norge mer enn jeg må.
 

Travellingman

Nettgrunder
Namecheap.com er meget greie til utenlandske TLD

Du står mye friere om du skiller domenet fra webhosting spesielt senere om du skal bytte host eller evt selge nettsiden.
 

Apjh

Medlem
En ting jeg også lurer på, feks inne på namecheap.com så kan man velge hvor lenge man skal ha domenet, er det slik at om jeg velger 1år så har jeg vel fortsatt første priv med å forlenge den videre etter ett år?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har ikke forstått poenget med å ha domene og hosting på forskj. steder. Domener kjøper jeg der det er ok pris og ok kontrollpanel (dvs. Uniweb og Namecheap), det er det eneste jeg vurderer, samme om det er der jeg har hosting. Tilfeldigvis har jeg ikke hosting der for hosting kjøper jeg der det er best pris og kontrollpanel og support. Dvs. Solidhost, Host1 og Hostgator + et par småhoster.
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Vil si det er ytterst viktig å ha kontroll på sine egne domenenavn der du selv kan styre pekingen til hvilken server du måtte ønske..

Vi har sett mange eksempler på fortvila nettsted-eiere som ikke får flyttet navnet til ny host dersom webhotellet plutselig går konk og sidene er nede, eller at den ene utbrente eieren har gått under jorda.

Tar man jevnlige backup, som i å laste dem ned på sin maskin, så kan man få siden sin opp på nett igjen i løpet av timer uansett hva som skjer..
Så lenge webhotellet sitter på domenenavnet også, så har man ingen mulighet til å få siden sin opp innen rimelig tid desom uhellet er ute.

-Så se helt bort i fra lokketilbud der du får gratis domenenavn inkludert i hostingen..
 

typisk

Utvikler
Hvordan fungerer Hostgator og flere domenenavn?

Hva vil skje om jeg gjør det slik:
1. Kjøper domenene spill.no og sport.no
2. Kjøper en "baby" pakke med spill.no som primærdomene
3. Setter sport.no som et "addon domain"

Hva skjer nå om jeg går til sport.no (tenker på adresselinje og SEO)?
Vi adresselinjen vise:
1. Sport.no
2. Sport.no.spill.no eller spill.no/sport.no
3. Annet?
 

Apjh

Medlem
Takker igjen for gode innspill. Jeg har bestemt meg og går for hostgator.com babyplan pakka ettersom jeg kun skal drive 1 nettside og ettersom jeg forstår holder babyplan lenge for mitt behov for hosting. Domenene bestiller jeg fra namecheap.com, kan noen fortelle meg hva Add PositiveSSL for just $1.99 er god for, er dette noe jeg burde ta med når jeg bestiller domene fra namecheap? Har prøvd å google det, men finner rett og slett ikke noe rask forklaring ettersom jeg ikke orker å lese så mye nå i skrivende stund.
 
Sist redigert:
Topp