Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bluehost

Tulla

Medlem
Jeg har tenkt litt på at noen sa siden min var litt sein, dessuten får jeg tilbakemelding om at den er vanskelig å finne. Det siste kan jo være litt fordi jeg ikke jobber med de rette tingene.

Jeg kikket på Bluehost kontoen min og jeg betaler 8,99 for hostingen, det blir 56 norske kroner i måneden, men sånn som det er nå, er jo det den laveste kostnaden.

Domain privacy protection 10,99
Domain name registration 14,99, den kan jeg vel ikke flytte.
Site Backup Pro 19,99
Sitelock Domain Security 19,99

Jeg skjønner jo ikke en døyt, men jeg ser prisen for hostingen er rimelig, de er seriøse, men jeg gjerne ha mer speed og bedre SEO, men til den total prisen?

Speed kan ha noe med cloudflare å gjøre.

Jeg snakket med Bluehost og de foreslo w3 total cache og wp optimize for å få opp speeden. For seo hadde de bare sin egen å foreslå.
 
Sist redigert:

Travellingman

Nettgrunder
Domain privacy protection 10,99 - Dette var dyrt, trenger du å ha skjult eier på domenet?

Domain name registration 14,99, den kan jeg vel ikke flytte. - Jo det kan du, du velger selv hvem som skal være din registrar.

Site Backup Pro 19,99 - Er dette noe som bluehost tilbyr? Backup kan være greit å ha.

Sitelock Domain Security 19,99 - Hva er dette for noe?
 

impel

Medlem
Kom deg over på en norsk / europeisk server, er mitt råd. Bluehost dytter inn alt for mange sider per server (kjapt søk her finner 1000 sider på samme IP: Reverse IP Lookup - Find Other Web Sites Hosted on a Web Server). Nå er vel mange av dem lav-trafikk-sider, men det vil alltid være et visst trøkk på en server med så mange sider på. Legg på 200-500(!) ms (ping), så vil du alltid få tregheter. Jeg er sikker på at du ville fått en raskere side for 10,-/mnd + domene hos ProISP.
 

Tony J

Alle skal få
Tulla sine lesere er vel hovedsakelig amerikansk?

ProIsp har servere i USA.

"Velg serverlokalisering
Forventes det i hovedsak norske besøkende til ditt nettsted velger du Norge. Forventes det i hovedsak europeiske besøkende til ditt nettsted velger du Europa. Forventes det i hovedsak amerikanske besøkende til ditt nettsted velger du USA. Valget avgjør hvilken server ditt webhotell/domene blir plassert på."
 

Tulla

Medlem
Domain privacy protection 10,99 - Dette var dyrt, trenger du å ha skjult eier på domenet?

Domain name registration 14,99, den kan jeg vel ikke flytte. - Jo det kan du, du velger selv hvem som skal være din registrar.

Site Backup Pro 19,99 - Er dette noe som bluehost tilbyr? Backup kan være greit å ha.

Sitelock Domain Security 19,99 - Hva er dette for noe?

Gode innspill. Skjult eier? er det det jeg har?

Jeg tror jeg har brukt den backup'n men det er også mulig den er litt dobbel. Jeg måtte laste krise fikse når bloggen var nede, men det er ikke sikkert jeg brukte den tjenesten.

Sitelock, jeg var ikke klar over at den var så dyr. Jeg tror det er et sertifikat i forbindelse med sider som Chrome og sånt, men det er litt uklart. jeg fikk noen meldinger om at jeg stod i fare for å miste noe sertifisering pga at wordpress hadde blitt oppdatert utenom Bluehost.

Leserne er mest amerikanske ja :) Så det virker som amerikansk server er en god ide.

Jeg skal sjekke den proisp.
 

Tulla

Medlem
Det har blitt mindre enn jeg trodde, bare "1,693.84 MB total disk space used" iflg Bluehost.

De har en ganske standard størrelse mellom 500 og 1000 kb, i underkant av 1 mb. Det overrasket meg litt at det ble såpass lite, men iflg Bluehost så ender et bilde på 300 kb på 4 kb i lagring omtrent. Etter at jeg har krympa dem og påført watermark ligger de på rundt 100-200 kb.

Nå har jo jeg hatt bloggen i 2,5 år, men jeg har ikke brukt lagring hos Bluehost hele tiden, sikkert mer enn et år.

Jeg tror nok at sikkerhet er ganske viktig for meg. Det var jo en periode hvor både Adobe, woothemes og flere jeg kjenner i samme bransjen ble hacka omtrent samtidig.
 
Sist redigert:

proisp

Medlem
Jeg sjekket ut Proisp og de har begrenset lagringsplass. Bilder er det jeg driver på så jeg trenger masse lagring til bildene.

Ja, det er kun 1GB tilgjengelig på det minste webhotellet til 10,-/mnd. De større webhotellene har betrakelig mer plass :)

CloudFlare og SiteLock gjør forsåvidt mye av det samme og er i så måte konkurrenter.
 

Tulla

Medlem
Ja, det er kun 1GB tilgjengelig på det minste webhotellet til 10,-/mnd. De større webhotellene har betrakelig mer plass :)

CloudFlare og SiteLock gjør forsåvidt mye av det samme og er i så måte konkurrenter.

Morsomt. Jeg kan vel spare noen penger da, takk for den.

Tonny: 100-200 kb er jo tiny eller hva? Tror jeg har en plugin som squasher dem enda mer. Jeg husker jeg gjorde det manuelt tidligere.

Jeg har prøvd å få indesign og illustrator til å hjelpe meg å lage logo hele dagen, så nå trenger jeg en pause. Takk for input.
 
Sist redigert:
Topp