Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bokettersyn

Santo

Active Member
Hei,

Fikk brev fra Skatteetaten om bokettersyn for 2009 og 2010 i dag, men stusset litt over at det kom fra Skatt Vest (Skatt Vest Knarvik). Jeg bor på Østlandet og hører til Skatt Sør. Var det ikke da litt rart at det var Skatt Vest som dette kom fra?

Jeg har forøvrig ikke hatt bokettersyn tidligere, men tror det meste skal være i skjønneste iorden... Men de finner vel alltid noe å plukke på uansett kanskje...?
 
Sist redigert:
De enkelte skattekontor har i noen tilfeller fått tildelt enkelte bransjer som de følger opp. Du tilhører kanskje en av disse spesielle:cool:?
Tipper du får besøk av 2 stk. og det kommer ann på dagsformen om de orker å finne noe eller ikke.
 

caines

Medlem
Tipper han får besøk av Hallgeir Kvadsheim og Christian Vennerød som du nevner, og at de alltids finner noe å plukke på.

Nei, du får nok ikke besøk av folk på døren, det er det værste jeg har hørt på lang, lang tid. Det er nok slik at de ber deg i brevs form om å sende inn bilagene for vedkommende års regnskap samt muligens notater til disse.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er som oftest arbeidstilsynet (og eventuelt vegvesenet) som gjør hjemmebesøk på arbeidsplassen din.

Bokettersyn foregår slik at du må møte opp med de aktuelle bilagene hos kemneren.
 
Det er som oftest arbeidstilsynet (og eventuelt vegvesenet) som gjør hjemmebesøk på arbeidsplassen din.

Bokettersyn foregår slik at du må møte opp med de aktuelle bilagene hos kemneren.

Når regnskapet sier at ditt AS leier hos deg privat og du nyter disse skattefrie inntekter så kan det være på lånt tid. Så du tror ikke de kommer hjem til deg? Det er akkurat det de gjør,.... med målband i lomma.
Svært mange får "hjemmebesøk" der de vurdrer hvorvidt leien du krever av ditt eget selskap er riktig i forhold til markedspris.
 
Topp