Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bokførings program?

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Hello gott folk!

Vad anvænder ni før program før att hålla koll på føretagsekonomin?

Jag vill alltså ha en applikation som skøter fakturering, bokføring, årsavslut, skatteredovisning etc.


jag har tittat på spcs, men det finns æven en uppsjø av dessa!

Tar med glædje emot tips!

MVH Fredrik Näs
 
Jeg bruker Ajour Office til alt. Om de er best eller billigst aner jeg ikke, men grunnen til at valget falt på Ajour i mitt tilfelle var at inkludert i prisen for regnskapsprogrammet får du også tilgang på å når som helst kunne stille spørsmål på nett til en autorisert regnskapsfører. Jeg bruker det ikke så ofte, men det er utrolig praktisk å ha den muligheten tilgjengelig.
 

hansson

Langveisfarende
Jeg synes Ajour Office er rævvvva, og denne regnskapsføreren det er snakk om virker sur og helt uvillig til å hjelpe med ting du lurer på. Han nektet i hvertfall å svare på ting som ligger utenom rent bokføringstekniske ting. "Har man lov til å trekke fra xxxx på næringsinntekt" blir ikke besvart, men "På hvilken konto skal det føres" blir besvart. Terminologien han bruker er uholdbar for legfolk, og forumet deres er overfylt av folk som er misfornøyd med programmet, og har kritiske datatap osv. Det er bygget i visual basic og er virkelig knotete og 1996. Kan hende de har oppgradert det helt nå, men jeg tviler vel noe.

Jeg har gått over til å gjøre det selv, og bruker mindre tid på å ta det en gang i året i excel enn å knote med et dyrt og elendig oppbygd program. De andre jeg har kikket på (e-conomic, mamut, tripletex og bas21) er også for komplekse til vår type bruk. Og for dyre - bedre da å bruke tusenlappene på en regnskapsfører.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Hm

Många bud här, det med Ajour låter ju onekligen avskräckande.
Mamut låter intressant, men som sagt så har jag noll erfarenhet av ekonomi.


En egen ekonom låter som det dyraste alternativet hansson :)

Jag ska se närmar på mamut, det var ju väldigt bra priser!
 

hansson

Langveisfarende
Hvis du tenker på alle timene du bruker gjennom året er det egentlig ikke dyrt med en regnskapsfører (du finner sånne som har fastpris for småforetak, se Netledger FrilansRegnskap AS f.eks. Tror du kan bruke deres nettløsning også og slippe unna billigere). Ellers kan jeg anbefale Vassdal & Eriksen, de er hyggelige, knallbra og spesialister på frilansere. Prisene deres ligger ute på nettstedet.

Jeg brukte vel bare 3-4 timer totalt på regnskapet for i fjor, men hvis du ikke har gjort det før, og i tillegg skal lære deg et komplekst dataprogram, vil du måtte mangedoble tidsforbruket. Og hvis timelønna di er på xxx kroner så har du "tapt" xxxx...
 
K

Kontoristen

Guest
Jeg vil anbefale deg 24sevenoffice eller Xledger. Disse er de mest enkle og programmene å bruke, samt at de er web-baserte og inneholder CRM.

NB: Har du null regnskapserfaring bør du heller bruke en ekstern regnskapsfører. Har ofte sett personer som har kjøpt regnskapsprogram, men har null erfaring, da blir det bare merarbeid når regnskapskontor skal overta.
 
Topp