Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Boks til høyre

Tonny Kluften

Administrator
Jeg ønsker å legge inn et felt her på WF for beskjeder fra admin m.m. Slik:

WF-design.jpg


Hva er beste måten å kode dette på?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Beklager at jeg drar det enda mer OT. - Travellingman, hva mener du? Bredden vil jo være akkurat den samme, og trådene vil få mindre bredde. Er vel ikke noe annet enn positivt også for netbooks det vel?
 

Gaasehud

Medlem
Kan funke greit dette. Ville satt det til venstre i en div og boksen til høyre i en div, og gitt dem begge float:left;. Kommer litt an på; vil du at boksen skal følge til bunn av siden, e.l.?
 

Bjørnar

Gründer
bare noen kjappe forslag til hva tomrommet kan fylles med: (de er ikke nødvendigvis gjennomtenkte disse forslagene)
- flytte relevante tråder dit
- siste innlegg / kommentarer i bloggen
- kanskje noen annonser
- en kjempebanner til min nettside ;)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nei, huff. Boksen må ikke følge nedover sammen med trådene. Det sliter mye på helsen til de eldre.

Som mattisaas skriver er en flott løsning, og vil få det hele flott. Og Jebbis har jo også noen gode forslag, bortsett fra dette med banner til hans side. Jeg forstår jo at det bare var en skrivefeil og at han egentlig mente min side.
 

Tonny Kluften

Administrator
Noen boks som følger siden nedover med javascript slik som i VG blir det ikke. Det jeg lurer på er om boksen skal fylle ned selv om det blir tomt nederst i lange tråder. NB, fargen i eksemplet over er definitivt ikke den riktige.
Og jeg tilgir både Jebbis og Atle for skrivefeil. De som får bannere er selvsagt abbonenter på Webforumet Gull (som snart kommer til en PC/mac nær deg).
 

peterandrej

pensjonert moderator
Kan funke greit dette. Ville satt det til venstre i en div og boksen til høyre i en div, og gitt dem begge float:left;.

Men ærlig talt da mann. Er det ikke mer logisk å ha en float:left; og en float:right; da?? Hvorfor i alle kjører du begge i float:left når den ene skal til venstre og den andre til høyre??

Noe OT...
 

Gaasehud

Medlem
Men ærlig talt da mann. Er det ikke mer logisk å ha en float:left; og en float:right; da?? Hvorfor i alle kjører du begge i float:left når den ene skal til venstre og den andre til høyre??

Noe OT...

Fordi jeg vil. *sær*
Neida, for all del - kjør right på den til høyre. Mente forresten ikke sånn vg-stil med JS. Pong har et forslag, men mulig det kan virke trangt designmessig fremfor å la boksen fortsette nedover? Vet ikke jeg, litt vrient.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det er ikke nødvendigvis slik at den ene skal til venstre og den andre til høyre... Det skal være slik at boksen er til høyre for div'ene til venstre.
For å ta det svart/hvit: Tenk deg en skjermbredde på 1,000,000 piksler. Da ville jeg hatt alt på venstresiden - så float:left hadde også vært mitt valg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er ikke nødvendigvis slik at den ene skal til venstre og den andre til høyre... Det skal være slik at boksen er til høyre for div'ene til venstre.
For å ta det svart/hvit: Tenk deg en skjermbredde på 1,000,000 piksler. Da ville jeg hatt alt på venstresiden - så float:left hadde også vært mitt valg.

Jeg pleier å gjøre det slik:

1 boks med clear: both; som både en boks til venstre float:left; og en boks til høyre float:right; er inni. Det er idiotsikkert. Alt faller på plass der det skal. Så kan du jo sette den første boksen med margin-left: 0; for eksempel, hvis bredden er 1.000.000 px.
 
Topp