Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Borte fra Google, once again

Gjorde noen endringer på sida mi for en uke siden, og lurer litt på om jeg har greid å ordna meg med dupe content. Var ikke noe fryktelig stort jeg gjorde, jeg la bare inn linker til artikler, i sidebar. For øvrig finnes jeg i indexen enda, når jeg søker etter domenet.

Det jeg i grunnen lurer mest på: Kan det ta så mye som ei uke (faktisk litt over) før Google ser at sida har dupe innhold?

Kan dette fikses ved å sette nofollow på linkene i sidebar? (Ettersom det var det eneste jeg endra på vil jeg tro at dette er problemet)

...eller er dette noe jeg bør fikse i All in One SEO-pluginen?


Jeg er som vanlig ikke gira på å vise sida, og ja, jeg veit at noen av dere synes det er innmari teit, men jeg velger å holde kortene tett til brystet. Smått paranoid, må vite. :rolleyes:

Edit: Har forresten hatt store problemer med hostinga mi den siste tida - samtlige sider som er lagra på den kontoen har begynt å loade über-treigt, og dette uten at jeg har gjort noen verdens ting. Et par av sidene har jeg ikke oppdatert på sikkert 6-7-8 måneder, men de har likevel fått en endring i lastehastighet, noe som skulle bekrefte det jeg selv har sagt at det ikke er endringer jeg har gjort som har skylden. Alt tyder mao på at Godaddy har feilen, men det nekter de selvsagt for - de har jo kjørt "all tests available", og finner ikkeno feil..

Kan O store G straffe meg eller fjerne sida om den over lengre tid laster treigt?

Er det i det heletatt mulig å klikke på feil knapp i det man gjesper og strekker seg, slik at hastigheten på hostinga går ned? Asså, endringer i innstillinger på Godaddy-brukeren min?
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Gjorde noen endringer på sida mi for en uke siden, og lurer litt på om jeg har greid å ordna meg med dupe content. Var ikke noe fryktelig stort jeg gjorde, jeg la bare inn linker til artikler, i sidebar.

Å legge til linker til artiklene dine er ikke duplicate content.

Jeg er som vanlig ikke gira på å vise sida, og ja, jeg veit at noen av dere synes det er innmari teit, men jeg velger å holde kortene tett til brystet. Smått paranoid, må vite. :rolleyes:

Du er ikke paranoid, du er intelligent...

Har forresten hatt store problemer med hostinga mi den siste tida - samtlige sider som er lagra på den kontoen har begynt å loade über-treigt,

Kan O store G straffe meg eller fjerne sida om den over lengre tid laster treigt?

Ja, du blir straffet ved at siden laster tregt.

Når det kommer til Google så blir du straffet for ABSOLUTT alt på siden din som ikke er brukervennlig. Dette for å *tvinge* deg til å lage nettsider som er brukervennlig slik at Googles brukere får den beste brukeropplevelse fra søkeresultatene.
 

Nutz

Med lem
Intelligente folk kan også være paranoide. (Min erfaring er at de er mest paranoide faktisk.)
Det ene utelukker ikke det andre.. Som å bastant si: Niks!, det der er ikke en folkevogn, -fordi den er rød.
 
Hmm da er det vel treig lasting som er problemet. Utrolig frustrerende hvordan de kan sitte der og si at det ikke er noe galt, for jeg kan jo faktisk "bevise" det; jeg har glemt å betale den årlige avgiften på det ene domenet, slik at siden er fjernet, og den besøkende blir redirected til en side med reklame for Godaddy. Den siden loader kjempefort, noe som skulle tilsi at det faktisk er hostinga mi det er noe feil med.

Edit: Nå ble jeg nettopp tipset om å endre min shared hosting til grid-based hosting. Noen som har erfaringer med dette? Lover visstnok bedre ytelse. Koster meg ca 3 kalorier å gjøre det, så da er det jo ikke noe stress.
 
Sist redigert:
En liten update: Sjekka først bare førstesida si plassering, men nå har jeg sjekka alle andre ord jeg pleide å ranke for. Jeg er *nesten* ikke å finne, der jeg enten er HELT borte eller har mista ranking så til de grader.

Dette er jo nødt til å være et hastighetsproblem, så nå har jeg kjørt diverse tester, blant annet denne her Web Page Analyzer - free website optimization tool website speed test check website performance report from web site optimization, som forteller meg en hel del om størrelsen på sida osv. Ser jeg har en hel del jobb foran meg med å redusere filstørrelser rundt forbi.. Men det jeg ikke veit er hvor mye den testen der er å stole på. Såeh... Er det mulig for en av dere andre å kjøre denne testen, dere som har sider som funker som de skal? Om resultatet deres blir bra vet jeg at testen er til å stole på.

....men dette forklarer likevel ikke hvorfor alle de andre sidene mine også er treige. Bah..
 
Oppdatering, nok en gang: Nå er visst sida tilbake i indeksen. Sendte inn sitemap på nytt, og så dukket sida plutselig opp øverst på tredjesida. Fryktelig merkelig opplegg.

Kan jeg bli straffa på den måten der bare fordi jeg glemmer å sende inn sitemap? Eller har noe annet skjedd? (Tror kanskje sida mi er ørlite kjappere enn den var før..)
 
Topp