Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Brønnøysund spørsmål

rubtom

Medlem
hei jeg søkte opp et firma mormin har og så sto Orginasjonsnummeret der.
Jeg kunne jo bare ta det rett fra siden og redigere etterpå.
sjekker dem som gir ut .no domene om det er greit for hun eller noe siden jeg kunne bare ta orgnr rett fra siden og redigere infomasjonen?
Er det noen forpliktelser hun får vis jeg registrerer .no domene på henne?
hun bruker jo ikke firmaet lenger da.
 

testdriver

Ha det bra..
Henger ikke helt med her. Du kunne redigere org.nr. på brreg.no?

Tenker du å registrere en nettside på moren din sitt firma?
 

rubtom

Medlem
jeg kunne redigere kontaktperson på domeneshop.no, men så nå at hun signere at hun godkjenner dette.

på moren min sitt firma stemmer.
 

testdriver

Ha det bra..
Ja, det må underskrives en egenerklæring. Det er ingenting i veien for at hun registrerer domenet for deg, og du driver nettsiden - bare spør pent. :)

Det finnes også tjenester hvor du (som privatperson) kan registrere domenet gjennom et annet firma, men det koster vel mer og dine rettigheter er vel begrenset.
 

Ståle

Medlem
sjekker dem som gir ut .no domene om det er greit for hun eller noe siden jeg kunne bare ta orgnr rett fra siden og redigere infomasjonen?

For det første så sjekker de om det er greit i form av en underskrift. Du må også huske at det er det firmaet som blir stående som juridisk eier av domenet. Du kan sette deg selv som kontaktperson på alle andre punkter (teknisk, betaling etc), men det er fremdeles bedriften som eier domenet. (I dette tilfellet moren din)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Nei egentlig ikke, bortsett fra at ved å sende inn bestillingen, så inngår du en kontrakt - så da må noen betale fakturaen.
Signerer og sende du inn egenerklæringen, så samtykker du at hvis det blir en klage av noen som f.eks. har rettigheter til domenenavnet (jeg tenker da her på varemerker som nike, coca-cola, bratz osv), så skal du gi fra deg navnet hvis klagenemden bestemmer det.
Men ellers er det ikke noe stort nei.
 
Topp