Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bra host for wordpress blogg med 5000 brukere

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Er på utkikk etter en host som ikke vil gi meg problemer med å hoste en wordpress blogg med 5000 brukere daglig og bortimot 1500 poster i arkivet.

Bloggen ligger for øyeblikket rundt 2000 unike brukere daglig med bortimot 6-8000 sidevisninger. Den er forventet å vokse med 150% i løpet av de neste 3-5 månedene.

Bloggen vil kjøre på wordpress platformen. Bloggen er norsk og majoriteten av brukerene er norsk (er vel rundt 8% fra andre skandinaviske land).

Noen tips til hvilken host jeg bør satse på? Tørr ikke gå for domeneshop da dem begrenser mysql spørringene sine så grådig.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kunne gjerne tenke meg å ha den liggende på hosting i de ca 2 første månede, før jeg vurderer dedikert. Saken er slik at bloggen tjener per i dag 0 kroner, til tross for sine 2000 brukere. Den har ikke vært annet enn en helt vanlig blogg så langt, så det vil bli oppdraget mitt å tjene penger på den, samtidig som jeg skal øke bruketallet på den. Andelen av brukere som kommer fra søkemotorer er bare like under 3%, så her er det potensiell for mange forbedrelser.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Men kenneth du har jo sikkert TUSEN sider som du driver. Har du ingen av dem på dedikerte servere da? Jeg har en for AG alene (skal flytte alt annet også over, men har ikke fått gjort det ennå..hehe..) og det merkes at siden lastes kjapt og uten problemer uansett. Koster med 12.000,- i året, men så kan jeg jo skrive av momsen - så rundt 8000,- for hosting av ALLE sider jeg driver er jo ganske bra. Dessuten vet jeg at jeg slipper å få problemer når AG når sine 10.000 daglige lesere, ikke sant?

Kjør en ded.server først som sist. Like greit det, så slipper du alt styret med å ha masse hoster å forholde deg til og slikt. Alt på ett sted, veldig greit. Jeg bruker servetheworld sine managed ded.servere, men du finner sikkert noe billigere enn dem vil jeg tro.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det kan kanskje være aktuelt, men kunne tenke meg å testkjøre den på vanlig webhotell før jeg tar noen avgjørelser. Har jo også reisenettverket mitt som skal over på dedikert boks snart, så kan alltids dele med den. Men litt plass til er det vel alltids. En av kriteriene mine da er at det er enkelt å administrere den, siden jeg rett og slett ikke gidder pusse opp igjen linux kunnskapene mine.

Peterandrej,
De aller fleste nettsidene mine ligger spredd på.. uhm.. tror det er 7 forskjellige webhotell leverandører jeg bruker. Liker det slik, for da får jeg spredd meg litt på forskjellige IP nettverk osv også. Selv om jeg egentlig ikke vet om det har noe å si lengre. Også er det jo greit å ha sidene spredd på flere servere de gangene ting crasher. Litt kjipt å tjene 0 ,- en dag fordi den ene serveren din var nede.. hehe! Også har de fleste rundt 50-1000 brukere daglig, så trenger ikke stort.

men satser større med reisenettverket og denne bloggen jeg snakker om, så kan nok få behov for dedikert.. gidder bare ikke kaste bort penger på det enda!
 
Sist redigert:
Forstår det slik at du er ute etter en host. Jeg bruker servage.net til afishblog.com, og der har jeg daglig hatt 3-6000 besøkende de siste dagene. Har ikke hatt noen problemer. Vet at noen på forumet ikke liker servage.net (visstnok pga tidligere erfaringer), så jeg vil ikke si mer enn at det så langt har fungeret fint for meg.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Forstår det slik at du er ute etter en host. Jeg bruker servage.net til afishblog.com, og der har jeg daglig hatt 3-6000 besøkende de siste dagene. Har ikke hatt noen problemer. Vet at noen på forumet ikke liker servage.net (visstnok pga tidligere erfaringer), så jeg vil ikke si mer enn at det så langt har fungeret fint for meg.

Nå vet jo ikke jeg mye, men har du hatt noe support med dem? Det er en ting som er viktig for mange, og det er rask support. Dette er det heller ikke alle som tenker på før dem anbefaler noen..


Har du tatt en prat med disse Brukernavn har i signaturen sin? Dem virker jo forsåvidt bra, og ikke minst god på pris.. Kanskje du skulle tatt en liten chat med dem :)
Link : Web hosting provider - Bluehost.com - domain hosting - PHP Hosting - cheap web hosting - Frontpage Hosting E-Commerce Web Hosting Bluehost (Det er IKKE ment på noen dum måte å bruke din affiliatelink Brukernavn. Redigere den bort om dette er dumt av meg)
 
Sist redigert:

Niclas

New Member
Jeg bruker også bl.a. Servage, siden 1,5 år tilbake, og min erfaring er at de er gode og raske på support. Ingen live chat, kun ticket via kontrollpanel, men jeg har heller aldri opplevd å løse kompliserte feil via chat. Til tider dårlig connection til database, noe som gjør at hele nettstedet går ned om man bruker WP. Også tillater de voksent innhold imotsetning til BlueHost. Har ikke cPanel, men eget kontrollpanel som jeg synes er veldig enkelt og oversiktlig.
 
Jo, takk atomet. Det ser ut til å bli over 8000 i dag - kanskje mer. Reiser på påskeferie (uten PC) om et par timer, så jeg får ikke fulgt med de neste dagene. Vil presisere at dette først og fremst er Stumble-trafikk. Regner med at trafikken vil falle kraftig om noen dager. Klarer imidlertid ikke å få noe særlig ut av all trafikken (økonomisk), men det er jo moro at noen ser på det jeg produserer. Ha en riktig God Påske alle sammen!
 

picxx

Well-Known Member
Kenneth: Dreamhost og/eller bluehost ville vel klare den biffen ganske så greitt vil jeg tro.
Anbefaler absolutt ikke servage, da jeg har 3 virtuelle der, og det har vært ekstremt masse rot med dem f.om. desember i fjor og frem til nå. Enten er det ddos attack, mailservere som er nede, databaser man ikke får kontakt med eller rett og slett at hele DNS oppkobling detter ut og man er uten nettside i opp til 1-2 dager. Tror jeg har flere support tickets til dem i år enn jeg hadde samlet på alle webhotell i hele fjor. Ett pluss er at de er kjappe til å svare på support, men det forsvarer jo ikke en hel masse nedetid.

Jeg har også to kontoer på exmasters.com og der kan man betale løpende for all overage.
 
Topp