Kjapp og trygg hosting for Wordpress

bruk av mysql server på annen host

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei.. Trenger svar på dette litt fort... Kan jeg bruke en mysql server som er hos en annen host...




Slik at jeg feks bruker ONE.COM sin server til å laste opp filer på mens jeg bruker feks domeneshop.no sin mysql server ?


Forsto dere det?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Hei.. Trenger svar på dette litt fort... Kan jeg bruke en mysql server som er hos en annen host...




Slik at jeg feks bruker ONE.COM sin server til å laste opp filer på mens jeg bruker feks domeneshop.no sin mysql server ?


Forsto dere det?
Svarene er:
- Ja. Du kan bruke en MYSQL-server hos Domeneshop på et webhotell på One.com.
- Ja. Vi forsto det :)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
mapdaddy : Sikker på det ?

Har ingen erfaring med akkurat dette, men tviler nesten på at domeneshop tillater andre hoster tilgang til mysql av sikkerhetshensyn.
Domeneshop er jo kjent for å ha stramme filter på det meste.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
mapdaddy : Sikker på det ?

Har ingen erfaring med akkurat dette, men tviler nesten på at domeneshop tillater andre hoster tilgang til mysql av sikkerhetshensyn.
Domeneshop er jo kjent for å ha stramme filter på det meste.
Vel, ja og nei. Nå ble jeg litt usikker.

Jeg har mange forskjellige domener på mange forskjellige webhotell hos ulike webhotelltilbydere. Jeg kjører databasescriptene på det webhotellet der MYSQL-databasen ligger og et lite script som henter ut resultatet fra denne databaseserveren.

Fordelen er at a) jeg ikke behøver noe MYSQL-support på de forskjellige webhotellene (bortsett fra det ene, hvor MYSQL-databasen ligger) og b) Jeg kan ha Windows-baserte (ASP), Linux-baserte (PHP) eller andre (HTML) webhotell rundt omkring.
 

Keanu

Geek
Det er nok tillatt hos de fleste, men er ikke å anbefale, spesielt om det er db-intensive sider som gjør opptil flere kall for hver sidevisning.
Selv ville jeg implementert en enkel buffring/caching av kall om jeg skulle gjort dette.

Gjør selv dette under testing nå og da, ved å kjøre apache på min privat-PC, og bruke database hos min host (Webair) eller hos NTNU.
 
Topp