Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bug i woocommerce 2.0.13 - fraktadresse

Ludo

Medlem
Det er en bug i den nyeste versjonen av woocommerce som ikke fantes i de tidligere versjonene.

Valget "send til fakturaadresse som standard" under arkfanen "Frakt" fungerer ikke lenger. Det er der fortsatt, men det virker ikke. Det er valget i midten jeg snakker om, for de som har engelsk versjon.

Det var det valget som gjorde at fakturaadressen var standardvalget på betalingssiden, men dersom man fjernet haken for "send til faktureringsadresse", så poppet fraktadresse også opp, slik at man kunne fylle inn en annen adresse der.

De eneste to valgene som virker nå, er "send kun til brukerens fakturaadresse" (hvor det overhodet ikke er mulig å skrive inn en separat fraktadresse på betalingssiden), og "få leveringadresse selv når det ikke er påkrevd" (som tvinger kjøperen til å fylle inn begge adressefeltene).

Jeg velger alltid det alternativet som ikke fungerer nå, altså hvor kjøperen kan velge som han vil ha samme eller forskjellig faktura- og fraktadresse, så det er litt ergerlig at bugen oppstod akkurat der.

Jeg gjorde tre nye installasjoner av woocommerce i går, to på norsk og en på engelsk, og bugen finnes i begge versjonene, så denne gangen er det iallfall ikke knyttet til den norske språkfila.

Jeg har derimot ikke prøvd å oppgradere woocommerce på de eksisterende installasjonene mine, for jeg er redd at denne bugen skal bli med, og jeg tar ikke sjansen på å oppgradere før det finnes et fix for dette.

Er det noen av dere som har opplevd det samme eller kan gjette hvor man skal lete etter feilen? Siden versjon 2.0.13 er splitter ny, er det vel ikke så mye å finne på nett om dette ennå.
 

Ludo

Medlem
Bare se bort fra denne inntil videre, det ser ut til å fungere i dag heldigvis. Problemet var muligens bare det at jeg ikke hadde satt en hake ved "aktiver frakt" øverst. Litt usikker på hvorfor det bare skulle få betydning for det midterste valget, men men. Så lenge det funker, er jeg happy.
 
Topp