Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Burde jeg å betale for proff SEO hjelp til ny side?

kaizer

New Member
Søkemotoroptimalisering handler mer om treff og plassering i søkemotoren. Jeg jobber med dette daglig for våre egne kunder, og har meget god erfaring om hva som fungerer og ikke.

For det første, så handler det om å gjøre et grundig forarbeid med f.eks. relansering eller oppbygging av en nettside. Det er MANGE faktorer som spiller inn på resultatet, og jeg sier at du bør først og fremst kartlegge hva du ønsker å oppnå.

Du må også velge et enkelt system (gjerne publiseringsverktøy, nettbutikk) som er mest mulig optimalisert for dette. Det handler også om hvordan du skriver innholdet, og måten du driver nettstedet ditt på.

Det aller viktigste arbeidet med en nettside er måten den drives på, spesielt med tanke å holde den oppdatert.

Vi har testet ut søkemotoroptimalisering ett par nettløsninger, hvor vi har hatt ett svært god resultat. Vi har ikke brukt penger på markedsføring eller bistand fra SEO eksperter. Jeg personlig misliker disse SEO bedriftene som tar seg overbetalt for denne jobben - det handler mer om metatags og Google ADWords.
 

Tonny Kluften

Administrator
... - det handler mer om metatags og Google ADWords.

Handler vel gjerne om både SEO og Adwords og at begge deler virker.

Eks. fra virkeligheten: Jeg gjør SEO på et nettsted jeg eier, nettstedet er nr. 1 på et konkret søkeord. 10000 personer har klikket seg videre fra søkeresultatene og til min side i løpet av en gitt periode. Søkeordet koster i snitt kr 15 i Adwords. Her har jeg spart kr 150.000 i adwordsutgifter. Så trekker jeg fra verdien av min arbeidstid som anslagsvis er på kr 75000. Overskuddet er på kr 75.000.-.
 
Topp