Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bygge baklenker via blogkommentarer

Taffy

Medlem
Har begynt å bygge baklenker via bloggkommentarer og har et par spørsmål om dette. Har posta 20 kommentarer, 3 av de på dofollow blogger. Alle er pinga med pingfarm. Når jeg bruker backlinkwatch kommer det opp at jeg har 0 baklenker. Hva kan være grunnen?

Alle kommentarene var skrevet selv, de var relevante og ikke spam. Jeg har fått svar på kommentarene, de står fortsatt og det har kommet trafikk direkte fra bloggkommentarene mine. Men de står ikke som baklenker.

Så har jeg et spørsmål om pinging. Skal jeg pinge min post, blogginnlegget eller bloggen jeg kommenterte på?

Det siste spørsmålet er rundt styrken på baklenken. Er det forskjell på styrken på forskjellige typer baklenger. Altså, er det forskjell på linken til websida mi i kommentaren min, og på om selve bloggeren hadde linket direkte i innlegget sitt?

Og holder det å skrive webadressa mi i feltet for webadresse når jeg poster bloggkommentarer, eller bør adressa inkluderes i selve posten også? Det virker jo veldig spammy å inkludere adressa i selve posten.

Litt rotete skrevet, men håper noen forstår og kan komme med oppklarende svar :)
 

Taffy

Medlem
Postet kommentarene 4,5 og 6 Januar. Skjønner at det tar tid for søkemotorer å crawle kommentarene, men siden alle ble pinget syns jeg det er rart at ingen dukker opp. Teller backlinkwatch bare dofollow linker?
 

Taffy

Medlem
Ser nå at hele tråden er feilplassert, beklager. Hvis admin kan flytte til lenke-strategi istedenfor å stenge tråden hadde det vært fint :)
 

Taffy

Medlem
Verktøyet jeg bruker finner ut om det er nofollow eller dofollow kommentarfelt.

Rent hypotetisk, hvis jeg har kommentar som er dofollow på en blogg, er den lenken like mye verdt som hvis bloggen hadde linka direkte til meg? Eller graderer google lenkene i forskjellig verdi, utover pagerank?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
G vet om en side er servert fra en WordPress installasjon.
De har garantert litt peiling på hva som er artikkeltekst og hva som er kommentar; òm det påvirker fordelingen av linkjuice vet jeg ikke, men det ville ikke vært urimelig i virkeligheten. Dermed stor sjanse for at det er bygget inn - men ikke annet enn en stor sjanse ;)
 

picxx

Well-Known Member
Ettersom denne ligger under lenke-strategi og ikke SEO er det greit å opplyse at alle lenker har sin verdi, være seg om de er do eller no-follow.
Får man det riktige klikket som konverterer akkurat på din side spiller det null trille om linken var nofollow.
Synes folk nesten er blitt ekstremt opptatt av SEO, nesten på grensen til det fanatiske, så man helt glemmer at alle besøk på en nettside har en verdi og at markedsføring er litt mer enn bare å rangere bra i SERP's (selv om det selvsagt ikke er noe minus).
 

Taffy

Medlem
Jeg er selvfølgelig enig med deg picxx, men her er det snakk om å få mest mulig søkeordtrafikk. Da er det viktig å ranke høyt i google.

Folk sier et innhold er det viktigste, og det er jeg også enig i, men det er utrolig hvor mange sider med strålende innhold som havner laaaangt bak i google, så innhold er åpenbart ikke alt.

Forøvrig en blanding av spennende/irriterende å prøve å ranke i google, siden det ikke er noe fasit på det. Det er jo noe av morroa, men samtidig er det mye mumbo jumbo ute og går, og det er vanskelig å finne ut hvor man skal legge inn hovedinnsatsen, utenom å skrive godt innhold og generelt spre websidene så mye man klarer.
 

duppsko

Medlem
Hva heter programmet du bruker? Jeg hadde et program som ejg betalte typ 50 dollar for. Fikk det aldri helt til å funke heller.
 
Topp