Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bytte undersider?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Sitter og diskuterer litt lenkestrategi her..

Si at to personer vil bytte lenker, A.no og B.no.

A.no oppretter en egen underside på domenet sitt som lenkes til fra forsiden. På denne undersiden skrives det om temaet til B.no, samtidig som det lenkes inni teksten. B.no gjør det samme for A.no.

Tror dere dette vil være mer nyttig enn vanlige lenkebytte? Det blir jo mer relevante lenker da, selv om mengden blir mindre.
 

picxx

Well-Known Member
En slik linking vil jo gavne både seo på siden og siden det linkes til, da man også kan gi en eller to dyplinker til siden med flott ankertekst uten at det blir for mistenkelig.

Når det er sagt vil jeg jo enda en gang si at man bør unngå recip linking, og heller konsentrere seg om a-b-c eller a-b c-d linking :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Problemet med a-b-c og a-b-c-d er at det krever du har en liten slump med nettsider folk vil bytte med. Jeg vil tro de fleste kan telle antall aktive nettsider på en hånd eller en finger .
 

picxx

Well-Known Member
a-b-c linking krever at du har to sider, og den du linker med har èn side, så det skal ikke så mye til ;)
a-b c-d linking er en smule mere omfattende, da det krever at hver part har to sider i sammenfallende nisjer.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
men uansett, jeg er ikke interessert i å diskutere her, jeg er interessert i bytte.

Om noen har noen reisesider dem vil bytte med, si ifra så fort som mulig.
 

gano

Medlem
Jeg vil ikke benyttet meg av slike informasjonsider skapt for recip-lenking på mindre nettsider. Grunnen er at du da utvanner temaet. Har du et nettsted som omhandler bil, så bør gjennomgangsmelodien til nettstedet være bil - Google ser også på det helhetlige innholdet til nettstedet.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Bytter man lenker mister man "juiced" og lager man informasjonssider vanner man ut temaet. Ulemper er det selvfølgelig uansett så lenge du skal lenke til andre. Personlig tror jeg infosider er bedre måte å bytte på enn sidewidth lenker, selv om jeg ikke har noe teori til å backe det.

Men teorien min går ut på at sidewidth A-B B-A bytte er alt for enkelt av google å merke seg. Artikkelbytte blir ikke like lett igjen, samtidig som det gjør at innlenken kommer fra en relevant lenke.

Du får si ifra om du er interessert i artikkelbytte, da jeg ikke er interessert i vanlig lenkebytte.
 

gano

Medlem
Sitewide kan være uheldig, hvis man ikke gjør det rett. Har brent meg på det flere ganger:)

Artikkelbytte går helt fint. Sender deg en mail på det.
 

picxx

Well-Known Member
Bytter man lenker mister man "juiced" og lager man informasjonssider vanner man ut temaet.

Er det noen som har noe dokumenatsjon på at et tema blir "utvannet" om man legger til innhold på en nettside?
Såhvidt meg bekjent vil det å legge til innhold på en nettside bare styrke nettsidens SEO, all den tid man ikke f.eks. smører inn en sexhistorie på en side om juss selvsagt.

Ellers har jeg en tråd hvor jeg ser etter A-B-C linking med artikler. Dette også innen reise, og det vil nok bidra i enda større grad til bedre seo enn reciplinking med artikler.

Vanlig recip linkbytte er også noe som styrker siden, all den tid det ikke overdrives, og at sidene omhandler samme tema.
A-B-C bytte er bedre, men ikke optimalt om A & C ligger på samme C-Klasse. A-B C-D bytte er det optiamle, men det igjen forutsetter at de som trader har to sider, som begge er i sammenfallende kategorier.
 

gano

Medlem
Er det noen som har noe dokumenatsjon på at et tema blir "utvannet" om man legger til innhold på en nettside?

Kommer ikke til å bruke tid på å dokumentere dette. Ser allikevel en klar trend på flere nettsteder jeg har, at jo mer man holder seg til et tema dess bedre rangerer man på det. For meg er det en god pekepinn på at utvanning kan være negativt.
 

picxx

Well-Known Member
Kommer ikke til å bruke tid på å dokumentere dette. Ser allikevel en klar trend på flere nettsteder jeg har, at jo mer man holder seg til et tema dess bedre rangerer man på det. For meg er det en god pekepinn på at utvanning kan være negativt.

Selvsagt bør en holde seg til tema.
En kan ikke starte en side om sykler, skrive artikler om reiser til nepal og forvente å rangere på sykler.

Det jeg sier er at om siden din ellers er godt tematisk bundet er det bare positivt om du _også_ får inn mere ekstra innhold.
(Det kan faktisk vise seg at du til og med også kommer til å rangere noe på det ekstra innholdet du får inn på siden)

...og nei, dokumentasjon er en uting ;)
 
Topp