Kjapp og trygg hosting for Wordpress

bytte url-oppbygning på siden

jagarock

Information Research & Analytics
idag har google endelig fått med seg endringene og fjernet de gamle linkene som nå er 301 redirecta.

har da altså gått fra opprinnelig 2/3.plass på første side til 5. plass på side 2! :D
taper en tusenlapp eller så på det her greiene hver dag. får gi det en uke til og se om det skjer noe. hvis ikke må jeg vel pån igjen med masse-bloggsponsing og linkbygging til de nye linkene da..
 

Tonny Kluften

Administrator
Kom på nå at jeg gjorde det samme i fjor vinter med et nettsted. Før "urlforbedring", stødig med 6000 unike pr. dag, etter "urlforbedring" 3000 pr. dag. Alt ble redirectet riktig med 301. Har aldri kommet opp på stødige 6000 igjen, ligger nå på rundt 5000.
At ikke Google er smartere enn det overrasker meg. Og konklusjonen er at hvis du ikke må forandre url-struktur så ikke gjør det.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, man kan spekulere på dette. Google burde være smartere enn som så.
For min del så var løsningen ok fra før, jeg ville bare ha alt over i Wordpress. I dette tilfelle var ikke det så lurt. Jeg kunne ikke brukt WP fra begynnelsen på denne siden, WP var ikke bra nok til det når siden ble startet.

Min konklusjon er ihvertfall at man ikke skal reparere det som virker.
 

jagarock

Information Research & Analytics
da er jeg ENDELIG tilbake der jeg var før jeg endret urlstruktur, ligger på 3. og 4. plass.

nå ser det bedre ut i google og jeg fikk siden jeg ville ranke på, en side med oversikt over flere produkter, istedenfor et spesifikt produkt, slik jeg hadde før urlskifte.

så. det tok litt over 2 måneder altså da for meg å komme tilbake etter urlbytte.
 

angellmann

New Member
Er det ikke sikkert det blir tilgjengelig i google ''søk'' igjen? Kommer tilbake med svar så fort jeg vet noe mer.
 
Topp