Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bytte webhost?

Martin R

Medlem
Hei,

Jeg fikk en melding om at jeg burde bytte webhost fra One.com til Host1.
Det er siden vis jeg får stor trafikk på Rabattnett når jeg har one.com så kan det gå sakte.
Noen som bruker one.com?
Går det sakte når du får større trafikk på siden?

Jeg vil ha rabattnett på one.com, burde jeg ha siden på one.com eller burde jeg bytte over til Host1 eller domeneshop?
 

Nutz

Med lem
-Ta det problemet når den tid kommer.
-Tror ikke du kommer til å sprenge kapasiteten med det første.
-Men generelt så "suger" One, kanskje tenke på å bytte i god tid før neste regning.

BTW: Ble du "spammet" på PM med det tilbudet her?
 

Martin R

Medlem
-Ta det problemet når den tid kommer.
-Tror ikke du kommer til å sprenge kapasiteten med det første.
-Men generelt så "suger" One, kanskje tenke på å bytte i god tid før neste regning.

BTW: Ble du "spammet" på PM med det tilbudet her?

Hei,

Takk for tilbakemelding! :)
 

Martin R

Medlem
Hvorfor

Hvorfor stenger de siden, vis man får mye trafikk?
Hvor mye trafikk kan man ha til de stenger siden?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er det som er problemet vaffelmart, det står bare at de har rett til å stenge sidene dine hvis du "bruker for mye ressurser", men det står ingen steder hva som er "for mye".

Dermed har man ingen måter å vite hvor grensen går, det skaper uforutsigbarhet, og det er et problem når det dreier seg om jobb. Det samme gjelder forøvrig mange andre hoster, de tilbyr "ubegrenset" trafikk osv, men de har det 100% garantert i betingelsene sine at de kan stenge deg ned hvis du bruker for mye.

Host1 og endel andre hoster kjører istedet linja på at de har begrensinger på de viktigste punktene, trafikk og lagring - de som avgjør hvor mye du kan belaste serveren, men så lenge du holder deg innenfor disse kan du gjøre veldig mye - f.ex. spiller det lite rolle om du har 1 eller 50 databaser, og 100 eller 10000 filer lagra, så lenge database+filer ikke bruker mer enn f.ex. 2gb lagringsplass, eller om du har ett eller ti nettsteder, så lenge de til sammen ikke bruker mer enn 10gb trafikk.

Rett og slett - de aller fleste hoster som tilbyr "ubegrenset" på alt mulig rart skal du være forsiktige med å bruke til proft bruk.
 

peterandrej

pensjonert moderator
One.com tipper jeg ble valgt fordi de tilbyr et ekstremt billig produkt. Dette passer utmerket til private hjemmesider, og det er nok også denne kundegruppen One.com sikter seg inn mot. Til disse tror jeg faktisk One.com leverer et helt OK produkt.

Til profesjonelt bruk derimot, må du nok litt opp i pris for å finne noe som holder mål. Både Host1 og Solidhost er aktive her på WF og kan tilby produkter som rent kvalitetsmessig er i en annen divisjon enn det One.com - men de koster naturligvis noe mer enn 10 kr i måneden.

Hosting er uansett utrolig billig i dag. Brukbare dedikerte servere får du helt nede i 1500-2000 kr i måneden liksom.
 
Topp