Kjapp og trygg hosting for Wordpress

call2action for dette designet

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Heisann folkens,

Jeg har et design som fortsatt er under tegnebrettet som jeg og designer sliter litt med. Designet skal brukes på en engelsk nettside i byen jeg bor i (Perth, Australia) og skal være en nettside for en medlemsklubb. Konseptet er likt noe dere kanskje kjenner igjen i Norge som VIP Kortet, bare at vi tar sats på å tilby enda flere fordeler og tjenester til medlemmene.

Formålet med nettsiden vil være å selge medlemskap. Klubben promoterer en livsstil for de som bruker mye penger, liker at ting skjer rundt de i hverdagen og som ønsker å bli behandlet som en VIP. Vi har gjort avtaler med en rekke understeder og arrangører av store events å vi har fått til noen helt utrolige avtaler. Vi har også ordner rabatter på alt fra typiske shopping butikker til andre ikke fullt så dagligdagse ting. Samtidig så vil medlemmene våre få eksklusiv tilgang til en hel rekke ting innenfor "the social scene", samtidig som de kan stå i VIP køer, slipper gratis inn, kan gå i VIP lounges osv på en rekke utesteder. Vi vil at det første man får inntrykk av når man kommer på nettsiden er at dette er en klubb for de ekslusive og at de kan "JOIN NOW". Klubben vil også bare slippe inn en begrenset antall medlemmer.

Jeg trenger en call to action for nettsiden, men føler ikke helt at den har det nå. Noen tips?
PS: Tar også tips til designet generelt. Tror dere den appelerer til målgruppen vår?
 

Vedlegg

  • VIP2.jpg
    VIP2.jpg
    92,7 KB · Sett: 89

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg synes ikke siden oser det fnugg av eksklusivitet og er alt for feminim.

Minimalisme og mer riktige farger er vel noe av det som må til. Og, det er alt for mye info på forsiden!!!

Selg det som skal selges - EKSKLUSIVITET!!! VIP!!!

Jeg antar at grunnen til at folk vil ha dette kortet er at man blir en VIP - ikke at man får 5% på den lokale skobutikken - det er bare en av godene som følger!
 

Ole

Medlem
Jeg tror du må få designeren din til å ta ett par skritt tilbake [helt tilbake til analysestadiet], og se på formålet med nettstedet.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er igrunn fullt klar over det, men da får jeg enkelt og greit spørsmålet om jeg kan gi noen eksempler i retur. Jeg har ingen anelse på hva som gir en eksklusiv følelse.. hadde jeg visst det hadde jeg jo designet siden selv :p

Noen som kan gi meg noe jeg kan gi/si til designeren? Jeg har googlet i dagevis for å finne gode eksempelsider, men de har enten vært sist oppdatert i 1998 eller blodig harry med blinkende GIF grafikker.
 
Sist redigert:

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hei Kenneth

For å få en klarere "call to action" ville jeg startet med å redusere antall elementer på forsiden fra rundt 11 til kanskje 4 ?

Hvorfor ?
Jo fordi du at du et mål med nettsiden(call to action). Hvorfor skal brukeren da måtte ta stilling til 11 "bokser" med informasjon på forsiden + meny ?

Målet med nettsiden er vell at kunden skal nå målet, da burde dette være fokuspunkt nr. 1 ;)

Designet er ikke det som vil selge, det er innholdet som selger :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er igrunn litt uaktuelt. Siden skal jo også fungere for eksisterende medlemmer som kommer tilbake for å se etter informasjon om ting som events, tilbud, nattliv osv. Jeg tror også en aktiv side vil skape inntrykket av at vi faktisk er i gang og i live!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da vil ikke brukerene vite hva som venter de på innsiden, så det blir ikke aktuelt å ta bort de elementene som er der nå. Det jeg vil ha feedback på nå er hvordan jeg kan forbedre designet og lage en bedre call2action!
 

tyr897

Medlem
Du har fått den feedbacken, og feedbacken sier at du har for mange elementer. Det nekter du å gjøre noe med, det er ikke tilbakemeldingene som er upresise i forhold til ditt spørsmål.

Å vise hva man får innenfor løser du med en meny, f.eks. dropdown, der man får opp enkeltelementer på undersidene, men med fortsatt ekstrem fokus på call2action. Du kan også opprette en "tour". Jo mer jeg tenker på det, ikke at jeg har tenkt så veldig lenge, føler jeg at opplegget burde hente inspirasjon fra adult verdenen med tanke på å dra folk inn.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ok, Akvario og Msites sier det er for mye elementer, så da må det jo bare være riktig. Jeg har gjennomført A/B testing på 6 forskjellige sider de siste 3 månedene og på absolutt ingen av de var løsningen å fjerne mesteparten av elemente. Løsningen var å finne ut hvilke elementer som var viktige for brukeren for å ta denne avgjørelsen, noe vi har gjort gjennom spørreundersøkelser. Det er derfor ikke et alternativ å fjerne elemente for å bare ha et element igjen som forteller at de må registere seg for å se resten.
 

tyr897

Medlem
Dersom du har gjort grundig research, tror jeg deg på det.
Jeg er da en testbruker som åpenbart har gjort en annen vurdering enn flertallet.

Jeg skrev heller ikke at du måtte fjerne alle elementene, jeg bare anbefaler å skjule flere, altså legge til undersider via lenker. Du trenger ikke nødvendigvis å sette det som et krav at man må være innlogget for å se dem. En eventuell tour er ment for å vise fordelene konkret, step by step.

En side som fikser dette ekstremt bra er Welcome to Flickr - Photo Sharing. Jeg tror noe lignende kunne passe for ditt konsept.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Msites foreslo jo at alt skulle fjernes. Det er jo rett og slett tåpelig, og så absolutt ikke noe jeg ville vurdert engang. Hvordan skal siden selge noe som helst om alt man får er et innloggingsskjema?

Noen av elementene som ligger lengre ned er selvfølgelig ikke like viktig, som nyheter, konkurranse osv. De øker nok ikke salgene, selv om de er kjekke for oss som driver nettstedet. Å legge det hele som en tour er igrunn ikke noe dum ide. Faktisk skal jeg se litt mer på akkurat det!

Formålet med denne tråden for min del var å få eksempler på call to actions fra dere, både i form av tekst og grafikk. Hva tror dere vi bør si for å få de besøkende til å slå til?

Vi vet ikke hvor mange brukere vi skal begrense oss på. Vi vurderer et sted mellom 3000-5000. Det bor ca 2 millioner mennesker innenfor dekningsområdet til klubben. Siden vi ikke vet dette (vi planlegger å ta den avgjørelsen underveis), kan vi nesten ikke ha en nedteller. Vi planlegger også å selge de første x (vi vurderer å sette x til 500) til 50% avslag. Hva selger best?

- Buy now before it is to late!
- Buy now while it is 50% off!
- Noe annet som selger bedre?

Hva slags grafikker tror dere vil selge her?

Kan vel også slenge med at nettsiden ikke vil tilby noe ekstra til medlemmene som de som ikke er medlemmer vil få. Dette er ikke et internettprodukt. Vi ønsker at ikke-medlemmer skal ha tilgang til å se alt, slik at de kanskje blir mer fristet til å bli medlem. Medlemskapet vil trossalt ikke være mulig å bruke noe sted på internett (iallefall ikke i starten), så det er ikke noe poeng for oss å skjule noe bak et innloggingssystem. I starten vil vi ikke engang ha noe innloggingssystem - vi har rett og slett ikke bruk for det. Vi vil derimot lansere det senere, men ikke før vi har nådd et visst antall medlemmer.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Du leser ikke noe særlig godt hvis det er det du har fått ut av det jeg har skrevet!

Les innleggene jeg har kommet med en gang til så kanskje du ser at jeg blant annet kom med forslag til hva du burde ha som fokus på call2action!

Og, jeg har ikke sagt noe som helst sted at du skulle fjerne alt! Og, det er vel liten vits i å komme med tilbakemeldinger til deg hvis du skal angripe de som kommer med dem....
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det løser du med å vise ALLE elementer kun for innloggede medlemmer...

Samme hvor mange ganger jeg leser dette innlegget, så tolker jeg det fortsatt som om du ber meg legge alle elementene kun for innloggede medlemmer. Om du ikke har noe nytt å bidra med til tråden trenger du ikke svare mer. Jeg er ikke intressert i noe diskusjon.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg er enig med både msites og akvario. Det ser mer ut som et nettmagasin enn en salgsside. Løsningen er å enten fjerne elementer, eller nedtone de mindre viktige voldsomt i forhold til de som teller. Jeg burde skjønne at dette er en salgsside og hvor jeg skal klikke for å kjøpe noe innen 0.001 sekunder. Nå skjønte jeg ikke formålet med siden i det hele tatt.

Ville tatt lærdom av adultbransjen ja. Det med call-to-action er de jo rimelig bra på. Må legge til: dette er noe jeg har hørt fra en skitten onkel fra trøndelag.. har jo selvsagt aldri vært inne på slike sider selv. Hallo i luke 19.

Forøvrig er jeg enig med msites i at det blir litt tullete å spørre etter tilbakemeldinger, for så å nærmest skjelle ut de som faktisk bidrar med tilbakemeldinger. Og om du ikke er interessert i en diskusjon ser jeg ikke helt vitsen med å spørre om tilbakemeldinger fra brukerne her på WF i det hele tatt.
 
Topp