Kjapp og trygg hosting for Wordpress

call2action for dette designet

Msites Ltd

Livsnyter
Samme hvor mange ganger jeg leser dette innlegget, så tolker jeg det fortsatt som om du ber meg legge alle elementene kun for innloggede medlemmer. Om du ikke har noe nytt å bidra med til tråden trenger du ikke svare mer. Jeg er ikke intressert i noe diskusjon.

Ja, ALLE elementer FOR innloggede medlemmer.....det er ikke det samme som å fjerne ALT for de som ikke er innlogget..... Og, jeg regner med at du kjenner til dette fra andre steder hvor man må være medlem for å ha tilgang til alt.

Men, uansett er det i alle fall alt for mye informasjon å ta stilling til for å få folk til å signe opp!

Selg dette med EKSKLUSIVITET og at man blir en VIP! Det er jo derfor folk vil ha kortet!?! Ikke pga av alle rabattene...

Jeg føler at du nå forsøker å blande to ting og ikke kommer godt ut med noen av dem.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvilken del av "det er uaktuelt aa fjerne elementene, kan dere kommentarer de andre delene" skjonner dere ikke?

Jeg vil gjerne legge til at valget om elementene er tatt paa grunnlag av en lignende prosjekt av en "nettbekjent" av meg i Los Angeles. Konseptet er stort sett det samme, med mindre variasjoner. Han hadde laget nettopp en slik nettside som dere beskriver, med minimalt med elementer paa forsiden. Designet var flott og det var mye fokus paa a signe opp paa forsiden. Det var mulig aa finne de andre elementene paa undersidene. Han trodde han hadde en god signup rate. Saa begynte han aa eksprimentere..

- Foerst la han til events som ble kjoert i forbindelse med klubben. Konverteringsrate gikk opp.
- Saa laget han en javascript sak som laget en slideshow av testomonials. Konverteringsrate gikk opp.
- Saa laget han en liten preview av de beste discountene. Konverteringsrate gikk opp.
- Saa laget han en liten reklameboks for noen av eventene han selv arrangerte. Konverteringsrate sto tilnaermest uroert. men det ble plutslig koe utenfor nattklubben eventen var holdt paa. 45% av nye medlemmer etter reklamen kom paa forsiden gikk ogsaa paa denne eventen.
- Saa la han til 3-4 andre reklamesaker for internsaker (konkurranser, events osv), konverteringsrate gikk ned.
- Saa la han de alle inn en en liten javascript sak som slidet de. Konverteringsrate gikk tilbake og han fikk bedre respons paa elemtene i javascript-sliden.

Som sagt, jeg har gjort research. Jeg vet ogsaa at discountene er HOYST viktig, faktisk ifolge undersokelsen vi gjennomfoerte paa 800 deltagere paa facebook og myspace, saa stemte 38% av discountene var det viktigeste. At da Msites kommer aa sier at det blir feil blir for dumt for min del, da jeg gjennom mine research har funnet ut at det er viktig. Msites snakker utifra hva han tror og naar han atpaatil begynner og kverulere dette blir jeg bare provosert.

Det jeg enda ikke vet er hva slags design som fungerer. Hva slags ord som trigger. Hvordan elementene boer utformes. Det er dette jeg opprettet traaden for, og ikke for aa kverulere noe jeg allerede har svaret paa, fordi dere tror dere vet det.

Husk at brukere er forskjellige, australiere er forskjellige fra nordmenn, kampanjer er forskjellige og produkter er forskjellige. At noe fungerer et sted (fjerning av elementer), betyr ikke at det alltid er loesningen.

Det eneste jeg har faatt ut av denne traden er at designet ikke matcher produktet. Hvordan kan vi gjoere dette bedre? Jeg vil ogsaa nevne at dette produktet vil selges hovedsakelig offline. Vi vil henvise kunder som vil vite mer om produktet til nettsiden, og derfor er det viktig at de faar all informasjon med en gang - ikke at de maa registere seg for aa faa vite hva vi tilbyr.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Det har ikke vært meningen å kverulere, og ser forsåvidt ikke hvor jeg har kverulert. Du oppfattet bare noe jeg sa helt galt i forhold til hva jeg mente! Det er det vi har diskutert! Og, det må vel være lov!?!

Hadde du kommet med all den informasjonen du kommer med nå i første post så hadde man hatt et annet utgangspunkt å vurdere på. Som du selv har sagt - mest mulig informasjon i første posten.

Så til hva du kan gjøre! Og, da gjentar jeg meg selv. Jeg vil tro både font på headinger og farge må skiftes! Men, her er det jo bare å gjøre en undersøkelse igjen blant de potensielle brukerne på hva de oppfatter som eksklusivt!
Og, du sier at 38% av respondentene i undersøkelsen var opptatt av rabatter, vil det si at 62% ikke var opptatt av dette? Hva var i så tilfelle de opptatt av?

I tillegg til endring av font/farge er det vel viktig å putte inn noen rene ekslusive "bannere" mellom innholdet for å få folk til å "join now" - trigg med ord som "exclusive", "V.I.P" etc....

Hvis dette ikke er tilbakemeldingene du er på jakt etter er jeg virkelig usikker på hva du er ute etter siden du selv sitter med svarene gjennom undersøkelsen... :)

Uansett - lykke til med prosjektet!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg saa jo fra saa snart det ble nevnt at jeg ikke var interessert i aa hoere flere si at vi maatte fjerne elementene, saa haapet jo paa at det skulle bli respektert slik at jeg slapp aa diskutere for mye om det. Som sagt, vi satser paa aa selge mesterparten offline, eller i det minste skaffe oss de fleste leads offline. Folk som vil vite mer vil bli henvist til nettsiden, hvor de selvfoelgelig vil kunne kjope. Og eksisterende medlemmer skal jo kunne bruke nettsiden. Nettsiden er egentlig laget for de som allerede er medlemmer, men SAMTIDIG vil vi fange inn de som ikke er medlemmer, men kommer for aa faa mer informasjon. Vi kommer selvfoelgelig til aa pushe litt paa annonsering paa facebook og myspace ogsaa, men jeg tror det vil bli lettere for oss aa selge offline. Vi har planlagt mye om hvordan vi skal faa det til. Kommer sikkert til aa diskutere det her senere ogsaa, naar tiden naermer seg!

Jeg husker ikke i farten alt paa listen (det var partneren min som gjennomfoerte den), men det var ting som "slippe aa staa i koe til utesteder", "forhaandsregistering paa events", "tilgang til VIP lounges", "loftet om at vi skulle holde egne parties/events" og diverse andre ting folk ikke stemte saa mye paa. Det foerste vi gjorde var aa kartlegge hva folk var interessert i slags fordeler og rabatter. Vi fant fort ut hva folk brukte pengene paa og har faatt inn nok tilbud til at folk faktisk vil SPARE penger paa aa vaere medlemmer. Uten at noe er bestemt, saa tenkte vi aa prise medlemskapet til $20 i maaneden. Vi har ordnet $10 rabatter paa mange av treningsstudioene i byen, $2-3 rabatter paa kinoene, $10-30 leie pr mnd paa boligleie (det er veldig vanlig aa leie gjennom meglere og agenter i Australia og ikke privatpersoner), billigere telefon og mye mer. Saa med andre ord om en person trener, leier en leilighet hos en av vaare saa langt 10 meglere (tror de styrer ca 60% av markedet i byen) og shopper/entertainment/resturanter for $250 i mnd (som var gjennomsnittet fra spoeerreundersokelsen) vil brukerene vaare faktisk spare penger paa aa vaere medlem av klubben vaar! Vi har som sagt dratt det litt lengre enn aa bare faa rabatter hos den lokale skobutikken, saa med andre ord saa er rabattene en veldig viktig del av konseptet vaaert.

Jeg er enig i det du sier msites, med at titler, farger og igrunn "hele pakka" ikke apellerer til kundegruppen. Problemet er igrunn at jeg ikke helt vet hva som gjoer det. Jeg har studert reklamer for andre brands som appelerer til samme gruppe, som BMW og Mercedes - men det har ikke gjort meg noe smartere egentlig. Har ogsaa googlet meg ihjel for aa finne lignende nettsider, men alt jeg finner er litt for "harry" for min smak, med roede loepere, champagne og halvnakne babes. Det maa da vaere enn maate aa gjoere det paa uten aa se ut som en sleasy limousine firma. Jeg vet ikke hva jeg skal si til designeren min heller og jeg vet ikke hva jeg skal vise fram som eksempler!

Det er slike tilbakemeldinger jeg er ute etter msites, slik du kom med naa. Keep them coming! Gjerne litt mer spesifikt, med eksempler. Jeg er klar over at ting maa gjoeres annerledes, men har ingen anelse om hvilken retning man maa gaa!
 

picxx

Well-Known Member
Vi vil henvise kunder som vil vite mer om produktet til nettsiden, og derfor er det viktig at de faar all informasjon med en gang - ikke at de maa registere seg for aa faa vite hva vi tilbyr.

Skal det være en infoside, eller en salgsside?
Jeg har gjort som deg og søkt litt rundt på google etter 'exclusive medlemskap' i forskjellige klubber.
Det de fleste har tilfelles er at sidene ser ut som et gammelt knekkebrød, består av en masse forklarende tekst, og omtrent null 'call 2 action' for å få folk til å signe seg opp.
Det første du burde gjøre er ihvertfall å flytte 'Exclusive benfits' til toppen av siden, for som du sier kommer folk hovedsakelig til siden for å sjekke _hvorfor_ de burde bli medlemmer.
Rett under dette (og gjerne også over) kunne du satt inn en skrikende 'sign up now to get the GRREAT june discount'!!

Nå vet ikke jeg hvilke plasser zeist og road exotic club er, men jeg ville nok heller satset på hipt, trendy og kult istedenfor den 'eksklusive' linjen.

Nå er det vanskelig å se hvilke elementer som blir liggende over folden, men de fire toppelementene burde ihvertfall bli liggende over på en 1024X768 skjermoppløsning.
Nå er jo ikke dette direkte noen salgsside, men heller en 'les den fantastiske infoen for hvorfor du må bli medlem NÅ, og KJØP et medlemsskap for å få utbytte av alle fordelen fra dag 1' side, så det en må satse på er å få ut infoen så raskt som mulig, samtidig som man tilbyr å kjøpe et trendy og hipt medlemsskap som eksklusivt blir tilbudt fra denne siden.

- Mere farger på 'call 2 action' elementene ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
tja, er vel mer en infoside? 70% info, 30% salg. Som sagt skal selge mest offline, men det skjer jo at noen brukere faller innom nettsiden allikevel og da gjelder det jo aa naa ut til de ogsaa. Samtidig som det er viktig for oss at de vi henviser til nettsiden blir fristet til aa kjoepe!

Du har helt rett, det er for det meste drittsider. Dette er den vanskeligeste siden jeg noensinne har jobbet med naar det kommer til baade innhold og design. Har absolutt ingen anelse om hvor jeg skal faa inspirasjon fra!

Alle benefitene ligger allerede paa toppen. Det elementene dere ser aller oeverst vil bli en slags slideshow sak som vil vise litt kule bilder og tekster over hvorfor de MAA bli medlemmer.. :)

Hvilken eksklusiv linje snakker du om? Utestedene du ser der er bare dummy klubber.

Har du/dere noen eksempler paa nettsider som kanskje kunne passet til denne maalgruppen? Behover jo ikke vaere samme konseptet..
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Du burde kanskje bestemme deg for hva formålet med nettsiden er ?

I første innlegg sier du "Formålet med nettsiden vil være å selge medlemskap"
Nå sier du at "er vel mer en infoside? 70% info, 30% salg"

Disse to utsagnene er GANSKE motstridende !

Eller har jeg missforstått noe(igjen) ?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Onlyme, ja.. det ser ut til at slike sider maa ha et moerkt tema over seg.. men hvor bra er det egentlig aa ha moerke sider? Jeg er personlig i mot det, men det kan jo vaere en smakssak for min del!
 

picxx

Well-Known Member
Målet vil være å selge til nyskjerrige kunder og samtidig informerer til eksisterende kunder.

Så det du ønsker er mere en clickbankside kontra en 'adult' side, for å si det slik.
synes likevel fargene burde være mye skarpere på 'tilbudene'
Burde bli kvitt tilbudene om man var medlem.
Ting som dette tar stort sett ad'sene offline ;)
 

Ole

Medlem
Jeg ser ikke helt motsetningen mellom salgsside og infoside. Lag forsiden med et design som er selgende, men også informativt. På den måten fristes nye kunder, og eksisterende vil bli "minnet på" hvorfor de er medlemmer.

Det er en designutfordring, men den er absolutt ikke uoverkommelig. Innholdet forøvrig bør veldig enkelt kunne deles opp i eksisterende og potensielle brukere.
 
Topp