Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CarbonCopyPro

U

Uregistrert

Guest
” CarbonCopyPRO ” lureri eller er det virkelig noe annet en salg websider?

Hei!

Jeg har trålet nettet i 2 dager, men finner ikke ut hva de egentlig selger.
DVS. hva blir omsatt her, varer eller kun software for å starte en webside?

Jeg er en av de som har blitt nysgjerrig på konseptet og har nå fått tilbud på den første pakken gratis som koster 39 dollar. Jeg må svare innen 24 timer på dette tilbudet, men det ringer en bjelle her.

Hvorfor sies det ingen ting om hva som selges her. Jeg vil gjette at noen som allerede er i gang i Norge følger med på hva som blir skrevet om CarbonCopyPRO og også i dette forumet.

Er det ikke på sin plass å fortelle hva dette egentlig er, dere som allerede er i gang må jo kunne det. Markedet vil jo eksplodere om alt dette er et konsept som viser reelle salg og ikke bare salg av en webside som forteller hvordan du kan tjene kr.30.000,- i mnd.

Eller er det konseptet, videresalg av websider uten salg av produkter?

Forventer svar av en som jobber med dette, som med rene ord kan fortelle hvordan jeg tjener kr. 30.000,- ekstra pr. mnd. Jeg står på terskelen og venter.

Hilsen Roger
 

peterandrej

pensjonert moderator
Forventer svar av en som jobber med dette, som med rene ord kan fortelle hvordan jeg tjener kr. 30.000,- ekstra pr. mnd.

Jeg jobber ikke med CCP, men kan fortelle deg at du kan tjene 30.000 ekstra pr måned hvis du klarer å overbevise X andre - pr måned - om at de OGSÅ kan tjene 30.000 kr pr mnd. Så overbeviser dine "andre" noen "andre" andre igjen om at de OGSÅ kan tjene 30.000 kr ekstra pr måned.

Til å hjelpe deg med dette får du "lov" (hurra, hoppe rundt og klappe i hendene) til å kjøpe noen flotte DVD'er som lærer deg hvordan du overbeviser andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd på å overbevise andre om hvordan de kan tjene 30.000 kr i mnd .

Men til slutt går det i dass fordi det ikke er flere å lure. Det er derfor det kalles pyramidespill.
 

Mortenxx

Medlem
Roger:
Husk at jeg fraråder dette, og har sendt tips til Lotteritilsynet om ulovlig pyramide den 18. august. Du skal være temmelig godtroende hvis du går på denne nå. For sikkerhets skyld sendte jeg også tips til Forbrukerombudet og ba dem sjekke ulovlige annonser (villedende markedsføring). Jeg forsøker å bremse verving her, men folk må få lov til å velge selv likevel.

Det første du må kjøpe er opplysninger på DVD til 300 kroner
Det andre man kjøper er BIB til 3000 kroner
+ annonsebudsjett og utgifter til webhotell og domene
+ 1000 kroner måneden i medlemsskap "umulig å komme ut av"
Det tredje man kjøper er M2 til 55000 kroner - rett til å verve på høyere nivå.

BIB er nettside som er rettet mot å verve nye deltakere, og opplæring på DVD. Du får rett til å verve deltakere på samme nivå til 3000 kroner, og får provisjon på 1500 kroner for hver du verver. Returrett som det reklameres med er bare bløff.

M2 består av 2 sett med opplæringsDVD-er (M1 og M2). Disse er ikke rettet mot ordinær business, de er rettet mot å verve. Hovedmotivet for å kjøpe dette er at du kan tjene mer penger på verving - verve folk til samme nivå som du selv har og tjene snaue 30000 på 1 verving.

Markedsføring sier: "full returrett i 365 dager - null risiko"
Forsøk på retur: "Du må ha vært medlem i 1 år for å få lov til å returnere"

Du finner bilde av opplæringspakker i denne linken:
Andrew J. Cass and Carbon Copy Pro

Dette ER et pyramideskjema, og den VIL kollapse eller bli stanset av myndighetene innen rimelig tid (3-6-12 mnd.). Om den blir stoppet avhenger av om saken får prioritet eller ikke. Den utvikler seg saktere enn andre pyramider, siden deltakerne bruker 1-4 uker før de kommer igang.

Til de som mener at FRP'ere er mer troendes til å gå på dette enn Høyre-folk:
Jeg fant absolutt ikke noe sammenheng med politikk blant deltakerne, og heller ikke med utdanning (høyt utdannede går minst like lett på).

- Et fellestrekk var ulike typer TRO (eller "dominerende sett med holdninger")
- Et annet fellestrekk var MOTIVASJON (folk søkte etter "Jobb hjemmefra" selv, andre var motivert av å være mer hjemme med familien).
- I tillegg var det "Hva har jeg å tape?" og ambisjoner om å jobbe smart - "tjena massa penga / jobba lita". Jeg analyserte ikke dette så nøye.

Jeg har også link til en videopresentasjon på 7 minutter, men jeg har ikke lyst til å legge igjen linken her (fordi den "tukler" med instinkter jeg normalt har).


Morten
 
U

Uregistrert

Guest
Hei Morten!

Takker for info, ser ut til at du har brukt mye tid på å avsløre dette konseptet.

Ang. Videopresentasjonen har jeg sett den som sjefen er med på og forstår hva du mener.

Hilsen Roger
 

Mortenxx

Medlem
roger:
6 timer ble somlet bort på å finne frem til pålitelige kilder, alt druknet i markedsføring.
3 timer gikk med til å få oversikt over saken overfladisk.
6 timer på å peile meg inn på lover + fakta i saken (lover gikk kjapt)
pluss en haug av andre timer på et annet nettsted.
pluss masse timer på å peile inn detaljer (hvem som er offer, utbredelse osv.)

Jeg aner ikke om jeg har sett samme video som deg. Jeg så kun en 7-minutter "overview" som var veldig troverdig. Jeg begynte alvorlig talt å tvile på min egen vurdering, selv om alt antyder at dette er en pyramide (NULL salg utenfor pyramiden). Jeg antyder "mild hypnotisk tilstand" etter å ha sett overview.

Selv folk med solid bakkekontakt ser ut til å ha gått på dette, men jeg fant også folk som er "litt oppe i det blå" (følger suksessoppskrifter, jakter på regnbuen). Jeg har jobbet med salg i mange år og er vant til å bedømme motiver og "drivkraft", men jeg mangler dyp innsikt i temaet. Mesteparten er fra 80-tallet når det gjelder innsikt i slike temaer.

Du finner de sentrale opplysningene i det første innlegget jeg skrev som "Uregistrert" - innlegg nummer 12 i denne tråden. Dette er det VIKTIGE du må sjekke - definisjon på pyramider og at du TESTER om logikken holder i "dette er lovlig, ellers ville det blitt stoppet for lenge siden".

Jeg er 98 prosent sikker på at dette er svindel. Jeg forsøker å bremse utviklingen etter beste evne - "pælme stein etter bakmann i USA". Jeg forsøker rett og slett å fortelle bakmannen at "her møter du trøbbel - husk det til neste gang". Ellers vil han sikkert anbefale det norske markedet til venner - "der er de hyggelige og lettlurte".

Dette betyr at jeg også gjør det litt utrivelig for enkelte norske deltakere. Hvis de ønsker å ha det trivelig bør de annonsere i Kuwait isteden. Det er ingen som har sagt at dette skal være trivelig.


Morten
 

Iskra

New Member
Tips !!

Hei Morten

Ser du er ganske aktiv på divers forum vedrørende CCP...carbnCopyPRO...har med interesse lest dine innlegg...ok jeg har nå tilbud fra 2 i Norge og fra USa og alle har selvfølglig kun lov å ha med bare 4 stk...en fantastisk mulighet...elementer minner meg om min tid i WGI....f.\\eks ble vi medlemmer i likhet med CCP også forespeilet at wgi skulle på børs, sikkert fordi dette virket mer troverdig for å få flere inn i systemet...2 år senere snakket de fremdeles om at de skulle på børsen, men det var jo alltid noen problemer som oppstod og det var alltid rett rundt hjørnet...så kom kolapsen...tor petterøe som stod ganske høyt oppe, jeg var i downline hans i ett av bena som man sier.-.. har jo 2 selskaper nå og har startet på nytt enirgo eller hva det heter... som er litt lik wgi...

Jeg tapte ikke penger men den ene utbetalingen på 9000 kroner jeg fikk, tok ca 10-11 mnd. Så jeg berga inngangsbilletten....også der gikk team navnet TeamNorway igjen uten at det behøver bety noe.....

Men jeg skulle til å skrive til Forbrukerombudet og klage på villedende markedsføring....har du noen konkrete sider som du mener bevisst fører folk bak lyset som jeg kan bruke...tenker også og henvende meg til lotteritilsynet...jo flere som klagere dess bedre....WGI klarte jeg aldri å gå inn for helt 100% da det stinket og jeg kjente jeg kunne ikke være med aktivt å verve folk inn i dette siden jeg hadde såpass sterk tvil...tidligere kjempet jeg hardt for å få flere ut av...hva var det de kalte seg...forbrukersamvirke eller noe sånt ...gikk på størmopplegg osv..norsk ide...bakmannen hadde masse konkurser bak seg....klarte å berge noen men masse gikk på den blemma...siden wgi har jeg ikke holdt på med noe av de greiene.....men har du noen tips :)

hilsen
iskra
tor
 

peterandrej

pensjonert moderator
Til de som mener at FRP'ere er mer troendes til å gå på dette enn Høyre-folk:
Jeg fant absolutt ikke noe sammenheng med politikk blant deltakerne, og heller ikke med utdanning (høyt utdannede går minst like lett på).

Det var vel bare jeg som mente det, men jeg burde kanskje formulert det bedre. Det jeg mente var at mangel på kulturell kapital ofte fører til at man enklere går rett på slike tjen-10-millioner-i-sekundet-mens-du-kjører-drosja-di" greier. For de med mye kulturell kapital vil jo slike ting være komplett uinteressante (man har uansett ikke tid til å delta pga alle kunstutstillingene man bare "må" gå på).

En annen ting er at høy utdanning ofte gjør en litt arrogant. Og da vil tekster som denne: Salg og Markedsføring | CarbonCopyPro | Artikkel virke totalt mot sin hensikt, rett og slett fordi språket er så innmari dårlig. Hvis avsenderen virker som en udannet tulling, så vil ikke "eliten" ta i ham med ildtang engang.

Det jeg vil fram til er at slike greier først og fremst er veldig folkelige. Det betyr at "folk flest" lettere får tillit til mennene bak, som i sin tur gjør dem enklere å lure. Slike folk som styrer med dette lurer lettere drosjesjåføren som stemmer Frp enn professoren på Universitetet som stemmer Rødt - ganske enkelt fordi folkene bak har tilgang til drosjesjåføren.

Frp er utvilsomt det aller mest folkelige partiet. Det gjør Frp'ere mer utsatte.
 

Iskra

New Member
hei folkens
jeg er litt ukjent med sida her men får ikke til å sende private meldinger, kreves det noe ekstra for det...f.eks utvidet medlemsskap eller ??
 

Mortenxx

Medlem
Iskra:
Sorry hvis PM var til meg, jeg har ikke vært innlogget på 36 timer. Jeg svarer heller her.

Dette vil komme til å dø ut av seg selv pga. lav inntjening, men det vil temmelig sikkert bli stoppet av Lotteritilsynet om noen måneder også.

Sider som er bevisst villedende:
http://www.glabladet.no/2009/05/carboncopypro-ferdig-hjemmebusiness-paa-1-2-3/
CarbonCopyPro / Wealth Masters International
Hvilken som helst av "landingssidene" de bruker (disclaimere på disse sidene).

Markedsføringen er villedende på følgende punkter.
1. Påstår at formålet er hjemmebusiness rettet mot økonomisk lønnsomhet.
2. Påstand om lav risiko og 365 dager "full returrett"

I disclaimere på "landingssider" blir formålet beskrevet som distribuering av software og kurs, rettet mot utdanning. Det blir nevnt inntekstmuligheter, men med en haug av forbehold både om risiko og om at inntekter ikke kan garanteres. Vi sitter igjen med at dette er en slags "klubb" for deltakere, og at det er rettet mot utdanningsformål og ikke mot inntekter.

Markedsføringen smører tykt på om hjemmebusiness og om inntjening, på et nivå som er fullstendig villedende for de som vurderer dette. Den gir inntrykk av at hovedformålet er inntjening, mens det reelle hovedformålet kun er rettet mot kurs og utdanning.

Helt vesentlig informasjon blir holdt tilbake overfor de som vurderer dette, bl.a. at hverken markedsføring eller produkt er lovlig i EU slik det markedsføres. Det rammes av pyramideregler hvis formålet er inntjening, siden det ikke er salg til noen utenfor samme system som man selv deltar i. Man verver rett og slett nye deltakere til en pyramide hvis man satser på dette som inntjening.

Den mest vesentlige glippen er at det loves 365 dagers full returrett, mens man kun har 30 dager. En enda mer alvorlig glipp er at dette regnes som pyramide slik det markedsføres, og at annonsering for pyramider ikke er tillatt.

Vesentlig informasjon om salgsansvar og deltakeransvar blir holdt tilbake på tidlig tidspunkt i markedsføringen, og er "skjult" i disclaimere på landingsside hvor man registrerer seg første gang. Her får man blant annet vite at det egentlige formålet er å distribuere kurs og opplæring, at man selv er ansvarlig for bruk av materialet og at foretaket ikke tar noe som helst ansvar for lovlighet eller inntjening.

Fokus i markedsføringen ligger på inntjening, bl.a. ved at 1 av deltakerne tjente 43.000 kroner på 1 uke. Når jeg regner på dette finner jeg ut at ingen av deltakerne kan ha klart å opprettholde 30.000 kroner pr. måned i inntjening i mer enn 3 måneder, og at gjennomsnitt pr. måned må være svært lavt (ikke nok til å leve av).

Etter 6 måneder er ikke mer enn 30 deltakere aktivt synlige på nettet. Enten så dropper flesteparten ut kort tid etter å ha startet, eller så er opplysninger om inntjening sterkt villedende.

Du kan gjerne klage på Lena Bjorna som pusher dette fra USA. Hun reklamerer mye på norske nettsider og i betalte annonser i Google. Hun virker som om hun har vært temmelig sentral i enkelte av de innledende fasene på markedsføring mot Norge. Hun smører på med 150.000 kroner pr. måned i "realistisk inntjening", men allerede ved 30 deltakere ser de fleste ut til å TAPE penger blant norske deltakere nå

Det har også kommet en eller flere konkurrenter som jeg ikke har sjekket nøye, disse dukker opp på søk "Tjene penger" eller "Jobbe hjemmefra":

Eksempler:
Nye muligheter i nedgangstider (fjernet del av linken)
Tjen penger online lett og raskt med Money-123.info
Pluss en som ulovlig skal lære deg å tjene penger på hazard-spill.


Morten
 

Iskra

New Member
villedene

Om man sjekker Topp Rankingen i USA 1000 beste MLM så er det som du sier MOrten kun 3 fra CCP der. Når det da i disse vitnesbydene i form av skrift og video og reklame som CCP kjører og kjører så snakkes det om 40 000 dollars i mnd....60 000 ellr 30 000 i mnd m.m. ALtså det er en god del "sukksesshistorier" med inntekter over 25 tusen imnd. Da burde vel disse stått blant de 1000 beste MLM, siden CCP figurerer under dette "over there"....kommer ikke slik under villedende markedsføring, man kan nesten bruke sterkere ord som svindel, ført bevisst bak lyset osv om det er slik at denne Topp Ranking er en 100% pålitelig oversikt over ALLE som tjener mr enn 25 000 US dollars i mnd...hvordan er påliteligheten i denne rankingen, vet du om ALLE MLM ere som tjener over 25 tusen i mnd er med på den ???
 
Jeg har også link til en videopresentasjon på 7 minutter, men jeg har ikke lyst til å legge igjen linken her (fordi den "tukler" med instinkter jeg normalt har).
Hadde satt pris på det om du delte denne videoen med oss, Morten. Ikke fordi jeg er spesielt interessert i CCP, men fordi jeg finner hjernevasking fascinerende, og synes det er interessant å studere videoer som tukler med instinktene våre for å lære mer om hva pokker det egentlig er de driver med.

Vil forsåvidt legge til at jeg ikke har store problemer med salg av immaterielle produkter -- kunnskap er makt, og jeg skjønner godt at de som sitter på god informasjon velger å ta betalt for denne (er innholdet på DVD-en bra nok, kan det sikkert være verdt noen lapper). Ser heller ingen grunn til å dømme noe nord og ned fordi de færreste av de som er med på det tjener over 25 000 dollar i måneden (1,8 millioner i året? Jeg hadde ikke klart å bruke opp en tredjedel av det beløpet!). Men uansett: Jeg gidder ikke å sette meg like godt inn i dette som Morten har gjort og vil derfor ikke ta stilling til om dette er pyramide eller ikke, men kunne likevel ikke drømme om å ta i dette med en ildtang. Jobb handler for meg mer om trivsel enn det handler om penger, og ønsker man å jobbe med noe man trives med sier det seg selv at man bør holde seg unna arbeidsgivere hvor du trenger mange timers opplæring (som du attpåtil må betale selv -- takke meg til det norske systemet med betalt opplæring!) for å i det hele tatt finne ut hva det er du selger. Og hvis det viser seg at det eneste produktet man i praksis sitter på er å verve andre til å bli med på samme skute, er det selvsagt bare å glemme dette. Jeg har en jobb jeg elsker, hvorfor spiller det da en rolle at jeg gjør denne jobben på oppdrag fra et stort konsern som jeg ikke eier selv?
 

Mortenxx

Medlem
olafmoriarty:
"7 minute overview" i denne linken:
http://yourfutureishere.us/Outside_USA.htm

Jeg er ikke helt sikker på om jeg traff riktig link, jeg har vært innom nesten 200 treff på hvert søk. Denne stemmer med lengde på presentasjon.

Om hjernevasking:
Det var mer et uttrykk jeg brukte enn fakta jeg klarer å finne ut av. Jeg fant en haug av amerikanske "selvutviklings-metoder" og "ledelses-filosofier" blant flere av deltakerne - blant annet "programmere sinnet til suksess", "det er kun din egen innstilling som begrenser deg", "folk følger ledere, uansett hvor de kommer fra", "OPPTRE som en leder" og andre uttrykk.

Jeg var borte i slike temaer på 80-tallet. Noen har klare ulemper på lang sikt, mens andre bare gir overfladisk og kortvarig resultat. Man blir ikke dyktig bare av å overbevise seg selv om at man er det, det må være noe "solid" i bunnen også. Du klarer å lure folk en kort stund med enkelte metoder, men før eller siden så møter du veggen hvis du ikke er solid.

Iskra:
Jeg sjekket "Top 500 MLM'ere" som en liten del av dette, for å peile inn saken. Listen er estimat over inntjening og kan inneholde masse avvik. Den prøver å beregne et gjennomsnitt, og er relativt oppdatert.

De fleste som reklamerer for dette har tatt screenshot av sin beste måned, men du får vite NULL om hvor mye de har hatt i snitt pr. mnd.

I Norge ble dette påbegynt i februar 2009, mens det i slutten av august er kun 30 deltakere som er aktivt synlige på nettet. Dette må ha vært tap for de fleste som har startet, mens noen har hatt inntekter i starten. Jeg ser ingen grunn til å "forfølge" norske deltakere for dette, de er blitt svindlet av noen i USA.

Jeg prøver å begrense verving til noe jeg anser som svindel, men jeg prøver å holde meg til saken også. Jeg styrer unna en haug av mulige "tiltak".


Produktet kunne vært lovlig om det hadde blitt presentert som en "utdanningsklubb" og ikke som "hjemmebusiness". Som business er dette fullstendig useriøst, men folk hadde vel ikke kjøpt det ellers. De fleste har latt seg lokke av løfter om fortjeneste langt mer enn av innholdet i kursene. Som en "klubb for utdanning" ville det heller ikke hatt noe særlig salg.

Jeg kan prøve å sette opp en modell for inntjening, slik at folk kan se hvor lite lønnsomt dette ser ut til å være i det norske markedet.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Her er en modell for inntjeningen i CCP for deltakere ...

Den første annonsen fra utlandet var synlig ved juletider 2009.
Første norske annonse var synlig i februar 2009 - omtrent 40 dager etter at dette ble introdusert.

- 2 personer gikk på den første annonsen, og startet omtrent i februar.
- I slutten av mai 2009 var 8-10 personer synlige på nettet. 8 nye har startet opp på 3 måneder.
- I slutten av august 2009 er omtrent 30 personer synlige på nettet. 20 nye har startet opp på 3 måneder (og nå er det "trangt" blant annonsene).

Her er en realistisk modell hvor 80 prosent dropper ut:
Tallene er "oppdiktet", det er en modell for å beregne hvorfor bare 30 deltakere er synlige på nettet i august.
2500 klikker på annonser om inntjening
500 går videre gjennom registreringsprosess
100 bestiller info til 300 kroner = 18.000 kroner til norske deltakere
20 bestiller BIB = 30.000 kroner til norske deltakere
4 blir aktive deltakere innen 40 dager

For at 4 deltakere skal bli synlige og aktive genereres det brutto 48.000 kroner til de som verver. Det er mulig at noen av de 16 jeg beregnet at droppet ut blir synlige etterhvert.

Det må være lav gjennomsnittlig inntekt pr. måned for disse deltakerne, eller så bruker folk uhorvelig lang tid på å komme igang med nettsider og annonsering.

Jeg misliker annonsering som forsøker å forlede meg. Han som hevder å ha tjent 43.000 kroner burde helst oppgitt hvor mye han har hatt i overskudd over en lengre periode og ikke bare 1 uke. Jeg har selv hatt mer enn 43.000 kroner på 1 uke da jeg fikk utbetalt en bonus for et halvt år. Mange av oss har hatt inntekter av denne typen, men vi "annonserer" ikke en tilfeldig topp.
 
Topp