Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Chat / Interaktiv forside

hakonb

New Member
På denne stedet : Houm lurte jeg på muligheten til å ha chat eller et eller annet interaktivt på forsiden. Er det noen som vet om noen kjappe, enkle løsninger?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Spørsmålet du stiller er feil. Du bør heller stille spørsmålet: "Hvorfor skal jeg plage brukerne med noe interaktivt på forsiden?"
 

peterandrej

pensjonert moderator
peterandrej: så du synes det er negativt å gjøre seg lettere tilgjengelig for brukeren?

Absolutt ikke. Jeg skjønner bare ikke hvorfor tilgjengeligheten må sikres med brukeruvennlige show-off tulleløsninger. "Interaktive chatbokser" er uten unntak vanvittig påtrengende og skal ikke presenteres for brukeren med mindre brukeren aktivt åpner for dette selv. Altså bør chat-løsningen ikke integreres på forsiden, men heller presenteres som eksempelvis en helt enkel link brukerne aktivt må klikke på for å få opp.

"Interaktive chatløsninger" er vår tids animert gif av elg som løper inn i solnedgangen, og bør som en hovedregel aldri brukes med mindre man er ute etter å tiltrekke seg brukere som elsker slike tullegreier (*).

(*) Ja, de finnes.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå tillegger vel du TS litt mer enn hva han faktisk spurte om.

En chat er vel interaktiv uansett om det er et ikon,link eller boks.

Jeg forstod det i alle fall slik at han ønsker en chatfunksjon hvor kunden/brukeren kan chatte med selskapet.

Men, i siste ende er vi nok ganske enige.....så her er det ikke mye å diskutere ;-)
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor ikke heller implentere f.eks. Gtalk for hver medarbeider på denne siden:
Kontakt våre medarbeidere : : Houm
Dette vil jo selvsagt fordre at medarbeiderne har/bruker Gtalk.

Det negative med å implentere en chatteløsning er at du må være tilgjengelig på denne, helst 24timer, men ihvertfall i butikkens åpningstider.
Det positive er jo at kunden kan stille "småspørsmål" direkte, uten å måtte fylle ut et kontaktskjema eller sende en mail om det er ett enkelt spørsmål han lurer på (som igjen kan føre til enda ett spørsmål etter at han har fått svar.)

Er forsåhvidt enig med Peter at en slik åpen sak på forsiden kan virke forstyrrende på kunder/lesere av siden.
 

hakonb

New Member
Ja, det blir jo litt vanskelig med en løsning som innebærer at besøkende på signe seg opp på noe.

Ellers har jeg søkt nettet etter en del løsninger. Og de finnes jo der ute. Det jeg lurer på er hva som er bra og hva jeg kan satse på. Idium - som vi bruker - har en slik løsning, men jeg ønsker en billig løsning.

At vi er tilgjengelig er ikke noe problem. Mellom 9 og 16 i hvert fall. At vi ikke er tilgjengelig utenom det er jo ikke noe problem synes jeg. Og hvis chatboksen forsvinner når man ikke er tilgjengelig så er det jo ikke noe problem.
 
Topp