Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Chatbot markedsføring

johab

New Member
Er det noen her som har gode erfaringer med å bruke chatboter på sosiale medier? Jeg tenker ikke på spam, men chatboter som en integrert del av markedsføringen på FB eller IG . Ser at det er brukt med suksess på mange engelske sider, men ser det ikke så mye brukt her i Norge.
Henger vi bare etter, eller er det norske markedet anderledes?
 

xdex

Medlem
Jeg har en del erfaring med dette. Min erfaring er at chatbot fungerer best i Norge med generelle leads, som ett avansert kontaktskjema. Dette kommer selvfølgelig litt an på markedet og hvem målgruppen din er.

En chatbot kan jo gjøre mye. Om du skal selge varer, svare på spørsmål, lage tilbud osv. Jeg pleier å si at en chatbot skal spare ansette for tid, ikke for at selskaper skal unngå ansette. Ved å effektivisere oppgavene kan flere problemer løses raskere, og ofte bedre.

Norge er et lite land, vi har våre vaner. Følg trenden til de større norske salgskanalene, de bruker mest penger på testing.

Det jeg føler skiller Norge ut mot f.eks. england/usa er at du nærmest kan kjøpe ferdig trente AI chatbots for det engelekse markedet, som fungere LANGT bedre enn utrente norske chatboter. Dette sier seg selv, de har tonnevis mer data og jobbe med. I Norge er det vel boost.ai som er mest brukt blant de store (har absolutt ingen kilder på dette) men ser at denne tjenesten går igjen hos store selskaper.

Kanskje du kan være litt mer spesifikk i hva du ønsker å gjøre med en chatbot? Kanskje noen her jobber med en lignende løsning.
 

johab

New Member
Jeg tenker generelle leads som du sier.
Da via manychat eller andre verktøy på FB og IG.

Vanlige chatboter på nettsteder er nok veldig mange skeptiske til. Personlig har jeg heller ikke så gode erfaringer med chatboter på nettsider.

Når det er sagt testet jeg ut den interne chatbotten på firmaet der jeg jobber (stort firma i oljeindustrien) og det fungerte langt bedre en å søke etter info på gamlemåten.
Så jeg tror godt trente bots vil bli nyttige i fremtiden.
 
Sist redigert:
Topp