Kjapp og trygg hosting for Wordpress

ChatGPT

Fann inte någon tråd om ChatGPT, märkligt eftersom det kommer att förändra Internet fullständigt. Detta säger ChatGPT om sig själv..

"Det ser ut til at ChatGPT er en chatbot-modell som er trent ved hjelp av GPT (Generative Pre-trained Transformer), en type maskinlæringsmodell som er utviklet av OpenAI. GPT-modeller er kjent for å være gode til å generere naturlig språk, og ChatGPT kan ha blitt trent for å kunne ha samtaler med mennesker på en menneskelig liknende måte. Det er mulig at ChatGPT brukes til å lage chatboter for forskjellige formål, for eksempel å svare på spørsmål eller hjelpe folk med å finne informasjon."

Jag har i princip slutat använda Google, tar enormt mycket hjälp av AI. Nu är just denna i Beta format, det sägs att inom 1 år så är den hundra ggr kraftfullare och bättre.

Har ni använt er av ChatGPT eller någon annan AI?

Vad tycker ni?
 

xdex

Medlem
ChatGPT har sine fordeler, og jeg har prøvd ulike scenaioer. Jeg har også produsert 50x artikler som nå etterhvert begynner å bli inndeksert. Jeg har også sett at forum, stackoverflow etc. automatisk klarer å fange opp om du bruker chatgpt, dette er det fordeler og ulemper med. Ulempen er at Google helt sikkert finner ut om du har "jukset" (hvis det kan kalles juks å få hjelp?) fordelen er at det er en god kilde til inspirasjon, og det er enkelt å skrive om artiklene. En annen ting er at artikler innen ulike tema er svært like, og langt fra unike. Dette er en ulempe om man ønsker originalt content.

ChatGPT er en god løsning om du ønsker svar, teknisk, kode, eller annet. Er medlem på en discord-gruppe hvor vi har "pumpet ut" innhold de siste dagene, tror det er snakk om 500 artikler fra ulike medlemmer. Jeg er spent på å se hvordan dette vil påvirke skribent arbeid, og mye mye mer!

I tillegg må vi ikke glemme at chatgpt midlertidig er gratis. Denne hanver snart bak betalingsmur, og da vil langt mindre nettsider ta i bruk dette. Jeg er spent på prissettingen!
 
Ja detta blir mycket spännande att följa, vi får se hur länge det är gratis, kan bli månads abonnemang kanske, vi får se vad som sker. Jag är enig i det du skriver gällande unika artiklar.

Jag har haft ett stort problem i Norge, jag kan inte skriva norska så det har hållit tillbaka min hemsida, jag har flera tusen besökare per dag och har så varit i flera år, men kan inte ta steget fullt ut på grund av mina skrivkunskaper. Med ChatGPT har detta förändrats, jag drar ut ett reportage från GPT sen går jag in och ändrar kanske 50 % och sen lägger jag till mängder av bilder relaterat till texten, fördelen här att jag bara säger åt GPT, förbättra min artikel grammatiskt i det norska språket, den fixar det utan problem, är ju mitt arbete i grunden så inget plagiat. Jag har fördelen att få mina artiklar rankade på några minuter och oftast topp 10 direkt, så snart kan jag konkurrera mot Schibstedt och de :D
 

Black Cap Seo

New Member
ChatGpt har mange god bruksområder. Tror det kan være et bra verktøy til å krydre kjedelige produkt beskrivelser på nettbutikker. Men den har begrensninger når det er info som er nyere en to år. Testet logikken med et spørsmål som de fleste små barn lett klarer, og ChatGpt strøk med glans. spørsmålet var hvilke farge var Napolions hvite hest? Dere kan teste om dere får samme svar som jeg fikk
 

Vedlegg

  • Screenshot_2022-12-10-02-24-29-74_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-12-10-02-24-29-74_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    417,4 KB · Sett: 15
Sist redigert:
ChatGpt har mange god bruksområder. Tror det kan være et bra verktøy til å krydre kjedelige produkt beskrivelser på nettbutikker. Men den har begrensninger når det er info som er nyere en to år. Testet logikken med et spørsmål som de fleste små barn lett klarer, og ChatGpt strøk med glans. spørsmålet var hvilke farge var Napolions hvite hest? Dere kan teste om dere får samme svar som jeg fikk

Jag fick detta svar,
"Napoleon Bonaparte had several horses throughout his life, and it is not clear which specific horse you are asking about. However, it is well known that Napoleon was fond of white horses and often rode them in parades and ceremonies. He is often depicted in paintings and portraits riding a white horse, so it is likely that at least one of his horses was white."
 

Black Cap Seo

New Member
Jag fick detta svar,
"Napoleon Bonaparte had several horses throughout his life, and it is not clear which specific horse you are asking about. However, it is well known that Napoleon was fond of white horses and often rode them in parades and ceremonies. He is often depicted in paintings and portraits riding a white horse, so it is likely that at least one of his horses was white."
Det var interessant. Enten har den oppdatert svar, eller så gir den bedre svar på Engelsk.
 
Det var interessant. Enten har den oppdatert svar, eller så gir den bedre svar på Engelsk.

Jag frågade på Norska, ibland svarar den på svenska, norska, engelska, jag må säga till före om det är något vettigt jag vill ha utskrivet, sen får ju ingen samma svar, är ju inte som Google. Ditt svar är standardsvar när den får problem att förstå, överbelastad eller så. Problemet är inte Chatroboten utan det är den som ställer frågorna, vi måste läras upp helt enkelt. :)
 

Black Cap Seo

New Member
Nå er det kommet en søkemotor med innebygget AI chat:https://you.com/
Jeg lurer på om det er veien Google også kommmer til å gå når deres AI, Lambda slippes løs? På enkle spørsmål er det greit å få svar direkte, men man må jo være obs på at det ofte kommer feil eller upresise svar..
 

Hakasu

Medlem
Men man vet jo ikke om svaret er feil eller riktig, så det er en lang vei å gå her. Jeg testet den og fikk et skråsikkert svar som jeg vet er feil. Så alle andre som spør om det samme vil bli lurt. Dette er ikke bra.

Ja, det er et stort problem. Jeg tror vi kommer til å få veldig mye feilinformasjon spredt rundt på nettsider det neste året.
 

Black Cap Seo

New Member
Men man vet jo ikke om svaret er feil eller riktig, så det er en lang vei å gå her. Jeg testet den og fikk et skråsikkert svar som jeg vet er feil. Så alle andre som spør om det samme vil bli lurt. Dette er ikke bra.
Ja det er mye rart som kommer fra AI chattene. Det virker som at iallefall ChatGpt er mye bedre på tekniske spørsmål.
Spurte for gøy om et spørsmål når jeg gjorde research til en post, og dette svaret var iallefall skråsikkert og langt ute på gjordet. Se bilde i vedlegg :);)chatgtp-seo-forum.jpg
 
Sist redigert:

Hakasu

Medlem
Grunnen til at dette skjer er at det er en språkmodell. Når folk hører AI tenker man raskt at den kan tenke selv, og dermed gi gode resultater, men så lenge den er en språkmodell vil den aldri lære dette. ChatGPS sin eneste jobb er å "lese" alt input den får (her da i form av bøker, nettsider, artikler og andre skriftlige medier) og lære seg hvordan språk fungerer.
Dette skal den så bruke for å gi et svar som er skrevet som om det var et menneske bak. Den har aldri fått som jobb å lære seg kildekritikk, gi riktige svar, eller gi en grundig vurdering av hva den faktisk skriver. Så lenge den gir et output som er likt hvordan et menneske ville formulert seg har den gjort jobben sin.
Dette er skaperne av ChatGPT veldig tydelig på, men det har kommet mange misforståelser siden AI-en har tatt av på sosiale medier og rundt om på internett. Siden den formulerer seg så godt er det raskt å la seg lure til å tro at den vet hva den snakker om.
 
Topp