Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CMS til Spillside

sKrud

Meget sliten student
Ja...Får ferie fra og med fredagen.. Så da skal jeg begynne å mekke til en skikkelig side.. Ska prøve litt forskjellig.. Hva er fordeller og ulemper med wp vs Joomla (iJoomla magazine..)

Har sett litt på joomla å virker litt mer halveis enn hva WP er... Så om noen vet om gode guider til å få Joomla til å fungere optimalt mottas dette med takk.. :)

Trenger ikke sånn installasjons veiledning.. Har det allerede installert..
Dvs. Har innstallert Joomla+iJoomla Magazine+endel iJoomla plugins+ Rocket team layout..:)

Om det er noen som har tips andre tips å komme med er det bare å rope ut..

-morten
 

Geironimo

New Member
I utgangspunktet er den simpel. Må fikse på designet på den, jeg bruker ofte et theme og redesigner det helt slik at man ikke kjenner igjen originalen.. Bare basis strukturen står igjen, i dette tilfellet den måten den setter opp postene på forsiden.. Du kan også ta en titt på ExpressionEngine - Publish Your Universe! De har et veldig bra cms system som også er enkelt å designe rundt :)

Uansett lykke til med siden :)
 

sKrud

Meget sliten student
Jepp..Så på den..likte den bedre.. men har det ganske klart for meg hvordan jeg skal lage designet på siden.. Og om det er noen som har lyst å hjelpe meg med SEO, linkbytte etc. så er jeg glad for alt..:)
Takk for fine innspill Geir..

-morten
 

sKrud

Meget sliten student
joda...Det er greit...Joomla er vell ikke akkurat halveis.. Men det jeg mente med dette er vell at det er halveis på brukerfronten... AT det er vanskeligere å lage en good side med joomla enn med WP.. Sitter nå å prøver å få til noe med joomla og iJoomla Magazine.. Så om du har noen instruksjonsvideoer eller bøker hadde jeg satt pris på å få en link.. :)

-morten
 

sKrud

Meget sliten student
Okey, har nå bestemt meg får å bruka Joomla på siden min.. Satt opp en side for en kunde for et par uker siden å fant ut at joomla faktisk er ganske genialt.. Bare dumt at det er så mye å gjøre på skolen for tide...:( Det eneste jeg til nå har å utsette på Joomla er at det ikke er helt SEO vennlig, har installert de vanligste SEO oppgraderingene men føler fortsatt at joomla henger litt etter.. Noen gode tips til gode og nyttige moduler evt andre plugins som man kan bruke med joomla?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
kom forsåvidt over plugster.no i dag, syns den siden har et meget bra CMS system, med dette tror jeg nok er custom.. Å noe som tar litt for lang tid og er litt for komplisert for meg ennå... MEn om det er mulig å få til noe slikt med joomla eller andre cms system så hadde det vært sinnsykt bra..:) Noen som har flere tips? ble så stille i denne tråden..

-morten

Ikke spør meg hvor, men jeg mener å ha lest at det er bygget på et script alle kan få kjøpt.. men kan hende jeg tar feil!
 

i-net

Medlem
Er helt ny på spillsider, men har for tiden veldig lyst å starte en. Tenkte på å prøve dette scriptet her: phparcadescript.com. Men lurer bare på om sånne arcade / spillsider blir sett på som 100% akseptabelt av adsense? Eller om det er noen negative sider med å drive sånne arcade sider (bortsett fra at det sikkert er fryktelig med konkurranse), synes det virker interessant selv.
 

Ole

Medlem
Det er stor konkurranse ja, og det tar veldig mye tid å bygge opp sidene. Men det kommer stadig nye nettsteder som lykkes innen sjangeren - så hvis du brenner for temaet er det jo bare å prøve!

Har selv brukt Gamesitescript til et nettsted. Vet ikke om det er det beste, men det er ihvertfall ganske brukervennlig.
 
Topp