Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Cobra radioklubb

Det er en landsdekkende landsforening for fribåndsradio-brukere. Vår hobby har så spredte målgrupper at det er vanskelig å få nye medlemmer. Hjemmesiden er enkel å bruke, men det er stort sett bare PR-27 radioer som det står om.

Det er en oversikt over alle avdelingene av Cobra radio klubb, som i første omgang er fordelt på alle fylkene. Her er hjemmesiden Cobra Radioklubb - Cobra Radioklubb

Det er oversikt over hvilke frekvenser hver kanal bruker. Det er ei side med informasjon om denne klubben.

Er det noe vi kan forandre på denne hjemmesiden?
Er det noe vi kan endre for å gjøre hjemmesiden enklere å lese?
Har dere spørsmål om hva som står på hjemmesiden?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Siden ser veldig rar ut hos meg i firefox, og det er vanvittig mye feil der, noe som godt kan forklare at det ser rart ut (uten at jeg gadd å sjekke nærmere - det er ikke 110% garantert at feilene har noe med utseendefeilene å gjøre, men ofte har de det): [Invalid] Markup Validation of http://www.cobraradio.de.tl/ - W3C Markup Validator

Her er screenshot:
Skjermbilde%202012-12-02%20kl.%2013.36.45.png


Foreslår at du starter med å tenke gjennom hva av alt dilldallet der dere virkelig trenger - værgreiene antar jeg at er relevant i forhold til signalforhold, men f.ex. den bilgreia nederst til høyre, hva er det? Dele din MPG? Ikke relevant i forhold til klubben, dropp det (ihvertfall fra forsiden). Og værgreia... jeg får opp været for Ålesund, som jo egentlig ikke er relevant for meg i det hele tatt. Not-so-Accu-Weather. Kanskje Yr.no har noen løsning som kan funke bedre?
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Du kan starte med å ta bort cobraen (den er fæl) og den snurrende greia under. Du kan også med fordel fjerne:
- animasjonen bak navnet på toppen
- klokken til høyre
- statcounteren
- hele "velkommen hit"-teksten
- egentlig alt av den fæle grafikken (menyen er helt grusom)

Velg heller ut to-tre områder du vil ha fokus på, f.eks medlemsskap, radioutstyr og aktivitet - og kjør disse opp på synlig plass, gjerne i rekke på tre.

Jeg kan INGENTING om radiomiljøet, noe jeg vil tro ikke er så veldig uvanlig. Slik jeg ser det er det veldig avgjørende for dere å forklare/selge inn til sånne som meg hvorfor radio er gøy dersom dere skal ha noe håp om å få flere medlemmer.
 
Sist redigert:
Du kan starte med å ta bort cobraen (den er fæl) og den snurrende greia under. Du kan også med fordel fjerne:
- animasjonen bak navnet på toppen
- klokken til høyre
- statcounteren
- hele "velkommen hit"-teksten
- egentlig alt av den fæle grafikken (menyen er helt grusom)

Velg heller ut to-tre områder du vil ha fokus på, f.eks medlemsskap, radioutstyr og aktivitet - og kjør disse opp på synlig plass, gjerne i rekke på tre.

Jeg kan INGENTING om radiomiljøet, noe jeg vil tro ikke er så veldig uvanlig. Slik jeg ser det er det veldig avgjørende for dere å forklare/selge inn til sånne som meg hvorfor radio er gøy dersom dere skal ha noe håp om å få flere medlemmer.

Denne hjemmesiden er redigert flere ganger og radio-interesserte er vår målgruppe. Det er ikke mulig for oss å tilpasse den bedre for andre med helt andre interesser enn radio.
 

zapotek

Medlem
Sindre, hvorfor ber du om tilbakemelding i x-antall tråder - når du egentlig ikke vil ha tilbakemelding?
 
Jeg vil ha tilbakemelding. Etter tilbakemeldinger i denne tråden er hjemmesiden redigert og den har blitt mye raskere etter vi tok vekk animasjonene. Jeg ser at ansvarlige har slettet reklamen for nettbutikken, men telleren måtte legges inn på nytt for hver redigering, så den blir ikke redigert mer.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
blås i telleren også du sindre, og legg heller inn google analytics hvis du ikke allerede har det :)

Det peterandrej mener er ikke at dere skal tilpasse siden for folk med helt andre interesser enn radio, men at det kunne ha vært lurt av dere å prøve å vise folk som ikke allerede er radioamatører hva som er spennende med denne hobbyen, for å prøve å få inn nye i miljøet. Uten å få inn nye i miljøet vil både hobbyen, klubben, og nettbutikken dø ut, sannsynligvis også relativt raskt.

Husk at den eneste kjennskapen de fleste av oss andre har til det der, er via Fleksnes :)
 

Tulla

Medlem
Her ville jeg heller ha gått for det utstyret det bruker som bakgrunn og i fargevalg. Gamle radioer var jo gjerne brune, nye er kanskje mer metalliske. Hvis dere ønsker nye medlemmer så må jo de se noe som vekker assosiasjoner hos dem. Lokke dem inn i varmen "so to speak"
 
Vi selge radiovesker, kjølebokser og litt mer. For fullstendig oversikt må besøkene se i katalogen. Vi bruker en gratisversjon som har en del begrensninger på hvor mye som kan legges ut av vareutvalg, men forsiden er oppdatert og ser mer fristende ut enn den gjorde før.
 
Topp